Abort - Rätt eller fel?
Abort är fel enligt mig, tyck vad ni vill, men blir man gravid måste man ta sitt ansvar.. Annars ska man ge fan i att ha oskyddat sex. (går kondomen sönder så okej,men det gör den inte om man är försiktig med den.)
många kommer säkert klaga på det här för det brukar folk göra, ok gör det, men jag tänker inte slösa tid på att svara.
Citat från Samhain
Abort är fel enligt mig, tyck vad ni vill, men blir man gravid måste man ta sitt ansvar.. Annars ska man ge fan i att ha oskyddat sex. (går kondomen sönder så okej,men det gör den inte om man är försiktig med den.)
många kommer säkert klaga på det här för det brukar folk göra, ok gör det, men jag tänker inte slösa tid på att svara.
Allt skydd är inte heller 100% säkert (Y)
Kul för barnet att veta att ens mamma och pappa inte orkade skydda sig ordentligt eller slarvade och sen ba Äh w/e man kan ju adoptera bort
1/100 blir gravida trots p-piller, det är faktiskt ganska många.
Jag tycker att abort e rätt.
Kan man inte ta hand om ett barn så ska man inte föda det, både för modern, fadern och för barnets skull.
Kul att flytta till en familj som senare kanske inte kan ha kvar en och ba Äe herrååå
Citat från Samhain
Abort är fel enligt mig, tyck vad ni vill, men blir man gravid måste man ta sitt ansvar.. Annars ska man ge fan i att ha oskyddat sex. (går kondomen sönder så okej,men det gör den inte om man är försiktig med den.)
många kommer säkert klaga på det här för det brukar folk göra, ok gör det, men jag tänker inte slösa tid på att svara.
att kondomen går sönder har ingenting att göra med att man inte är försiktig, det kan bero på vad som helst.
sen om man äter p-piller och blir gravid iaf, tycker du fortfarande att man ska skylla sig själv?
Citat från spokstad
Citat från BRUTALHANDJOB
Citat från Nykaria
Citat från BRUTALHANDJOB
Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.
Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3
Skoj du är va?
Men nej, jag är långt från kapabel att ta hand om ett barn. Dyrt för den delen också.
Du kunde ju ha adopterat bort det.
Som nån redan sa, inte alls så lätt som man tror. Vi fick reda på att mitt ex var gravid väldigt tidigt, då räcker det med att man tar ett piller eller två. Mycket lättare än att hon ska behöva gå igenom att föda barnet.
OT rensat
/Admin
Sen tycker ja att man bör få göra abort om man använt kondom eller p-piller och det inte hjälpt.
Detsamma gäller våldtäkt.
Citat från afuckingwhore
vad är bäst, ett foster som dör i mammans mage, eller en unge som mår dåligt pga. mamman inte kan ta hand om den?
tycker att det är helt upp till mamman.
jag har kompisar som har gjort aborter, vet folk som har behållt barnet med som inte har kunnat klara av barnet.
man vet själv när man är redo, och det ens eget beslut.
--------------------------------------------------------------------------
Abort är inte mord, pundade kristna >_>!
Citat från TPFotografen
OT rensat
/Admin
Sen tycker ja att man bör få göra abort om man använt kondom eller p-piller och det inte hjälpt.
Detsamma gäller våldtäkt.
Vem ska kontrollera det? Bara att säga det så får du göra abort ändå. Förstår inte varför alla vill ha så mycket onödig jävla byråkrati. Minska onödiga lagar och pappersarbete som finns bara för syns skull så blir en hel massa i samhället bra mycket smidigare.
Att få göra abort om man vill bör vara var kvinnas rättighet även om det är en moralisk gråzon.
Citat från Nykaria
Jag tog det inte för givet, egentligen.
Ett svar räcker, sen är jag nöjd med svaret.[/i]
men du sa precis samma sak när jag påstod att jag inte tycker att man ska skaffa barn när man själv är barn.
det finns få 14 åringar som kan ta hand om ett barn, det krävs så fruktansvärt mycket, en 14 åring har knappast någon inkomst förutom vecko/månadspengen de får, de är oftast inte mogna att ta hand om ett barn och de har inte ens gått ut grundskolan!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet