Abort - Rätt eller fel?
Självklart ska kvinnor ha rätten att göra abort, för deras skull, barnets skull och samhällets.
Men abort är inget jävla preventivmedel, och det är ingen ursäkt att "du var full" att knulla utan skydd, det gör dig bara till en idiot.
Citat från Flissann
men du sa precis samma sak när jag påstod att jag inte tycker att man ska skaffa barn när man själv är barn.
det finns få 14 åringar som kan ta hand om ett barn, det krävs så fruktansvärt mycket, en 14 åring har knappast någon inkomst förutom vecko/månadspengen de får, de är oftast inte mogna att ta hand om ett barn och de har inte ens gått ut grundskolan!
Ja, självklart gjorde jag det. Och det var då en fråga.
Vilket jag fick svar på och lämnade det därefter.
Citat från Brandbilen77
Ser inget fel med abourt. Fostret är fostret, barn är barn.
Man kan säga att fostret är inte levande än bara att den bygger mer till ett levande barn.
Fostret lever, men är okapabel till att klara sig utanför livmodern.
Precis som ett spädbarn är okapabel till att klara sig utan någon som tar hand om den.
Att säga fostret är en levande varelse som en människa är som att säga att en spermie är samma sak.
Har inget emot abort.
Då kvinnan får välja själv om de vill behålla det eller inte.
Citat från C7Hangover
Att säga fostret är en levande varelse som en människa är som att säga att en spermie är samma sak.
Har inget emot abort.
Då kvinnan får välja själv om de vill behålla det eller inte.
Inte bara kvinnans val imo, i alla fall inte om paret är gift.
Citat från spokstad
Citat från Emojavel_
Citat från C7Hangover
Att säga fostret är en levande varelse som en människa är som att säga att en spermie är samma sak.
Har inget emot abort.
Då kvinnan får välja själv om de vill behålla det eller inte.
Inte bara kvinnans val imo, i alla fall inte om paret är gift.
Men det är ju kvinnans kropp.
men det handlar om 3 liv.
rätt
Klart det är kvinnans kropp, men det är ju lika mycket mannens barn är min åsikt.
Ingen ska ju vara tvingad till att föda ett barn men ändå, svårlöst situation.
Citat från KratzPMA
Klart det är kvinnans kropp, men det är ju lika mycket mannens barn är min åsikt.
Ingen ska ju vara tvingad till att föda ett barn men ändå, svårlöst situation.
Om jag var en kille och Robert (tjej) råkade bli gravid (inte pga slarv, more like olycka) så skulle jag verkligen inte vilja att barnet föds. Jag vill ha barn SENARE. Hoppas att det finns någon form av lag på att om killen inte vill bli farsa så ska han slippa betala underhåll och sånt. Fett taskigt mot barnet att låta det bli "en livslång olycka".
Citat från Reviendra
Citat från KratzPMA
Klart det är kvinnans kropp, men det är ju lika mycket mannens barn är min åsikt.
Ingen ska ju vara tvingad till att föda ett barn men ändå, svårlöst situation.
Om jag var en kille och Robert (tjej) råkade bli gravid (inte pga slarv, more like olycka) så skulle jag verkligen inte vilja att barnet föds. Jag vill ha barn SENARE. Hoppas att det finns någon form av lag på att om killen inte vill bli farsa så ska han slippa betala underhåll och sånt. Fett taskigt mot barnet att låta det bli "en livslång olycka".
Ja det finns det ju, om man helt skriver av sig vårdnaden (dvs båda föräldrarna går med på det) så är man väl helt befriad från sånt?
Underhåll överhuvudtaget är väl ganska ovanligt i Sverige om man jämför med många andra länder...
Citat från KratzPMA
Citat från Reviendra
Citat från KratzPMA
Klart det är kvinnans kropp, men det är ju lika mycket mannens barn är min åsikt.
Ingen ska ju vara tvingad till att föda ett barn men ändå, svårlöst situation.
Om jag var en kille och Robert (tjej) råkade bli gravid (inte pga slarv, more like olycka) så skulle jag verkligen inte vilja att barnet föds. Jag vill ha barn SENARE. Hoppas att det finns någon form av lag på att om killen inte vill bli farsa så ska han slippa betala underhåll och sånt. Fett taskigt mot barnet att låta det bli "en livslång olycka".
Ja det finns det ju, om man helt skriver av sig vårdnaden (dvs båda föräldrarna går med på det) så är man väl helt befriad från sånt?
Underhåll överhuvudtaget är väl ganska ovanligt i Sverige om man jämför med många andra länder...
Är det så? Har för mig att om barnet bor hos ena föräldern så ska den andra ge boendeföräldern pengar.
Beror väl på varför man vill göra abort.
Om det är för att man inte känner sig redo - rätt.
Om man har blivit gravid med "fel" person - fel.
Om det är "fel" kön på barnet - fel. osvosvosv...
Imo.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet