Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:14
KratzPMA Kille, 37 år

Självklart ska kvinnor ha rätten att göra abort, för deras skull, barnets skull och samhällets.
Men abort är inget jävla preventivmedel, och det är ingen ursäkt att "du var full" att knulla utan skydd, det gör dig bara till en idiot.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:19
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Flissann


men du sa precis samma sak när jag påstod att jag inte tycker att man ska skaffa barn när man själv är barn.
det finns få 14 åringar som kan ta hand om ett barn, det krävs så fruktansvärt mycket, en 14 åring har knappast någon inkomst förutom vecko/månadspengen de får, de är oftast inte mogna att ta hand om ett barn och de har inte ens gått ut grundskolan!



Ja, självklart gjorde jag det. Och det var då en fråga.
Vilket jag fick svar på och lämnade det därefter.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:20
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Brandbilen77


Ser inget fel med abourt. Fostret är fostret, barn är barn.
Man kan säga att fostret är inte levande än bara att den bygger mer till ett levande barn.



Fostret lever, men är okapabel till att klara sig utanför livmodern.
Precis som ett spädbarn är okapabel till att klara sig utan någon som tar hand om den.

RedShirtGuy Tjej, 34 år

26 072 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:21
RedShirtGuy Tjej, 34 år

Att säga fostret är en levande varelse som en människa är som att säga att en spermie är samma sak.
Har inget emot abort.
Då kvinnan får välja själv om de vill behålla det eller inte.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:38
Emojavel Kille, 32 år

Citat från C7Hangover


Att säga fostret är en levande varelse som en människa är som att säga att en spermie är samma sak.
Har inget emot abort.
Då kvinnan får välja själv om de vill behålla det eller inte.


Inte bara kvinnans val imo, i alla fall inte om paret är gift.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:46
Jah Kille, 34 år

Citat från spokstad


Citat från Emojavel_

Citat från C7Hangover

Att säga fostret är en levande varelse som en människa är som att säga att en spermie är samma sak.
Har inget emot abort.
Då kvinnan får välja själv om de vill behålla det eller inte.

Inte bara kvinnans val imo, i alla fall inte om paret är gift.

Men det är ju kvinnans kropp.


men det handlar om 3 liv.

smash Tjej, 33 år

292 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:47
smash Tjej, 33 år

rätt

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:51
Jah Kille, 34 år

Citat från spokstad


Jag vet. Men om kvinnan absolut inte vill föda barnet borde ju inte mannen tvinga henne.

Nej, han kan inte tvinga henne att göra någonting.
Men han har rätt till en åsikt, och rätt till att kunna påverka.

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:54
KratzPMA Kille, 37 år

Klart det är kvinnans kropp, men det är ju lika mycket mannens barn är min åsikt.
Ingen ska ju vara tvingad till att föda ett barn men ändå, svårlöst situation.

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:56
Reviendra Tjej, 36 år

Citat från KratzPMA


Klart det är kvinnans kropp, men det är ju lika mycket mannens barn är min åsikt.
Ingen ska ju vara tvingad till att föda ett barn men ändå, svårlöst situation.


Om jag var en kille och Robert (tjej) råkade bli gravid (inte pga slarv, more like olycka) så skulle jag verkligen inte vilja att barnet föds. Jag vill ha barn SENARE. Hoppas att det finns någon form av lag på att om killen inte vill bli farsa så ska han slippa betala underhåll och sånt. Fett taskigt mot barnet att låta det bli "en livslång olycka".

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:57
Jah Kille, 34 år

Citat från spokstad


Jag har inte sagt att han inte ska ha rätt till en åsikt, alla har rätt till en åsikt. Det är bara det att vissa åsikter inte spelar nån roll.

Så det spelar inte någon roll vad mannen tycker?

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:58
KratzPMA Kille, 37 år

Citat från Reviendra


Citat från KratzPMA

Klart det är kvinnans kropp, men det är ju lika mycket mannens barn är min åsikt.
Ingen ska ju vara tvingad till att föda ett barn men ändå, svårlöst situation.

Om jag var en kille och Robert (tjej) råkade bli gravid (inte pga slarv, more like olycka) så skulle jag verkligen inte vilja att barnet föds. Jag vill ha barn SENARE. Hoppas att det finns någon form av lag på att om killen inte vill bli farsa så ska han slippa betala underhåll och sånt. Fett taskigt mot barnet att låta det bli "en livslång olycka".


Ja det finns det ju, om man helt skriver av sig vårdnaden (dvs båda föräldrarna går med på det) så är man väl helt befriad från sånt?
Underhåll överhuvudtaget är väl ganska ovanligt i Sverige om man jämför med många andra länder...

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 20:59
Reviendra Tjej, 36 år

Citat från KratzPMA


Citat från Reviendra

Citat från KratzPMA

Klart det är kvinnans kropp, men det är ju lika mycket mannens barn är min åsikt.
Ingen ska ju vara tvingad till att föda ett barn men ändå, svårlöst situation.

Om jag var en kille och Robert (tjej) råkade bli gravid (inte pga slarv, more like olycka) så skulle jag verkligen inte vilja att barnet föds. Jag vill ha barn SENARE. Hoppas att det finns någon form av lag på att om killen inte vill bli farsa så ska han slippa betala underhåll och sånt. Fett taskigt mot barnet att låta det bli "en livslång olycka".

Ja det finns det ju, om man helt skriver av sig vårdnaden (dvs båda föräldrarna går med på det) så är man väl helt befriad från sånt?
Underhåll överhuvudtaget är väl ganska ovanligt i Sverige om man jämför med många andra länder...


Är det så? Har för mig att om barnet bor hos ena föräldern så ska den andra ge boendeföräldern pengar.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:00
thetideishigh Tjej, 30 år

Beror väl på varför man vill göra abort.
Om det är för att man inte känner sig redo - rätt.
Om man har blivit gravid med "fel" person - fel.
Om det är "fel" kön på barnet - fel. osvosvosv...
Imo.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:00
Emojavel Kille, 32 år

Citat från spokstad


Jag vet. Men om kvinnan absolut inte vill föda barnet borde ju inte mannen tvinga henne.

Han kan ju tvinga henne att göra abort om han inte vill att dom ska ha barn. Det var så jag menade.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet