Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:00
KratzPMA Kille, 37 år

Sen så har jag för mig att försäkringskassan eller vad det är betalar ut underhåll om fadern skiter i att göra det, men det är man ju återbetalningskyldig till, fast det är bara att skita i att betala tydligen, livet ut typ :P
Men är osäker som sagt!

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:01
Reviendra Tjej, 36 år

Citat från KratzPMA


Sen så har jag för mig att försäkringskassan eller vad det är betalar ut underhåll om fadern skiter i att göra det, men det är man ju återbetalningskyldig till, fast det är bara att skita i att betala tydligen, livet ut typ :P
Men är osäker som sagt!


Krig i tingsrätten är inte kul! Det är gärna ett resultat om man inte slänger fram kosingen *erfaren*

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:01
Jah Kille, 34 år

Citat från spokstad


Näe

Allvarligt?
Kvinnans fitta är alltså i princip som ett ormbo, vågar man sig in där så får man ta konsekvenserna, är det det du menar?

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:03
KratzPMA Kille, 37 år

Citat från Reviendra


Citat från KratzPMA

Sen så har jag för mig att försäkringskassan eller vad det är betalar ut underhåll om fadern skiter i att göra det, men det är man ju återbetalningskyldig till, fast det är bara att skita i att betala tydligen, livet ut typ :P
Men är osäker som sagt!

Krig i tingsrätten är inte kul! Det är gärna ett resultat om man inte slänger fram kosingen *erfaren*


Aha, lillebrorsan?

Jag tror det beror lite på det där förresten, jag skulle inte vilja betala för mitt barns leverne om mamman inte låter mig träffa ungen/inte låter hon/han bo hos mig alls, då borde man ju bli befriad tycker iaf jag!

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:05
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från spokstad


Men man kan ju adoptera bort det. Då hamnar det i en familj som vill ha det.


Skulle du bära på ett oönskat barn i 9 månader, föda det och sen bara lämna bort det?
Jag skulle hellre göra abort och döda något som inte ens är ett foster än att skada mig själv så psykiskt.

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:05
KratzPMA Kille, 37 år

Citat från spokstad


Citat från impaler

Tycker det är rätt.
Varför föda upp ett barn i en kärlekslös familj? Dvs. om mor och far inte vill ha barnet.

Men man kan ju adoptera bort det. Då hamnar det i en familj som vill ha det.


Så du ska tvingas föda ett barn du inte vill ha?
Ingen vettig människa kan ju åtminstone tycka att kvinnan inte har rätt till abort om man blir våldtagen, då är man, ah "insert massa fula ord".

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:06
Jah Kille, 34 år

Citat från spokstad


Ja.

Sluta vara en pissfitta, under en graviditet, och när barnet föds, förändras mannens liv drastiskt det också.
Han ska ha rätt att ha en åsikt, och kunna påverka huruvida han vill ha någon sådan förändring eller inte.
Visst, det är er kropp, men som sagt, det handlar om 3 liv.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:06
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från spokstad


Man tar mer ansvar om man adopterar bort barnet än dödar det.

Bestämmer du det eller?

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:07
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från spokstad


Man tar mer ansvar om man adopterar bort barnet än dödar det.


"Barnet" har ju inte ens hunnit börja utvecklas till ett foster när man gör abort ffs.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:08
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Sluta vara en pissfitta, under en graviditet, och när barnet föds, förändras mannens liv drastiskt det också.
Han ska ha rätt att ha en åsikt, och kunna påverka huruvida han vill ha någon sådan förändring eller inte.
Visst, det är er kropp, men som sagt, det handlar om 3 liv.


Vad menar du med påverka? Slå henne tills hon ändrar sig eller droga henne, släpa henne till ett bord och dra ut barnet för hand eller?
Är väl svårt att påverka en kvinnas åsikt angående sin egen kropp.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:08
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från spokstad


Ja

Nej, det gör du inte. När ska du fatta det?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:09
bebo_ Tjej, 33 år

Seriöst jag blir så jävla förbannad på killar som yttrar sig i den här tråden om att de har rätt att bestämma, vene varför :D

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:10
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från bebo


Seriöst jag blir så jävla förbannad på killar som yttrar sig i den här tråden om att de har rätt att bestämma, vene varför :D

Så du menar att mannen inte har något att säga till om?

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:10
Jah Kille, 34 år

Citat från bebo


Vad menar du med påverka? Slå henne tills hon ändrar sig eller droga henne, släpa henne till ett bord och dra ut barnet för hand eller?
Är väl svårt att påverka en kvinnas åsikt angående sin egen kropp.


Haha, ja precis. Vem fan är du som dömer ut mig som en kvinnomisshandlare?
Genom diskussion och resonemang såklart, man måste kunna kompromissa och ha någon sorts förståelse för den andre parten.
Det gäller på båda hållen.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:12
Emojavel Kille, 32 år

spokstad = anonymast?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet