Abort - Rätt eller fel?
funfairdestiny
Tjej, 30 år
Det finns ju vissa fall där det kan vara okej som våldtäckt eller att mamman och pappan är för unga eller inte har bra ekonomi så dom kan försörja ett barn.
Annars är det inte okej, då är det mord.
min åsikt.
thetideishigh
Tjej, 30 år
Citat från TPFotografen
Så du menar att mannen inte har något att säga till om?
Jo, men inte lika mycket som kvinnan. Det är kvinnan som ska bära och föda barnet, det är liksom hennes kropp.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Haha, ja precis. Vem fan är du som dömer ut mig som en kvinnomisshandlare?
Genom diskussion och resonemang såklart, man måste kunna kompromissa och ha någon sorts förståelse för den andre parten.
Det gäller på båda hållen.
Nä, tror dock inte det går så bra att påverka. Beror ju på hur tjejen känner med moderkänslor och sånt, kul att göra abort och bli självmordsbenägen eller behålla ett barn mot sin vilja ::)
Jag tycker det är helt upp till kvinnan, barnet kan klara sig utan pappan men inte utan mamman. Fadern kan ju avsäga sig faderskapet innan barnet ens är fött, no problems with daaat
Emojavel
Kille, 32 år
Citat från Flygandefanny
Citat från TPFotografen
Så du menar att mannen inte har något att säga till om?
Jo, men inte lika mycket som kvinnan. Det är kvinnan som ska bära och föda barnet, det är liksom hennes kropp.
Men det är 3 människors liv. Födseln är ju bara början på något stort
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från TPFotografen
Så du menar att mannen inte har något att säga till om?
Ungefär.
Jah
Kille, 34 år
Citat från Flygandefanny
Jo, men inte lika mycket som kvinnan. Det är kvinnan som ska bära och föda barnet, det är liksom hennes kropp.
Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?
Emojavel
Kille, 32 år
Citat från bebo
Citat från Jah
Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?
Vad fan har jämställdhet med hennes kropp att göra?
Det är hennes befruktade ägg som växer i henne och som livnär sig på henne, back off!1
Men det är inte bara kvinnan som ska leva med det sen. Pappans liv kan bli förstört med.
thetideishigh
Tjej, 30 år
Citat från Emojavel_
Men det är 3 människors liv. Födseln är ju bara början på något stort
Ja det fattar ju jag med, jag är inte efterbliven mannen.
Det är ju ett beslut man ska försöka ta tillsammans. Men jag tycker ändå att kvinnans önskan ska väga mest eftersom (som sagt) det är kvinnan som ska bära barnet och föda det.
Jah
Kille, 34 år
Citat från bebo
Nä, tror dock inte det går så bra att påverka. Beror ju på hur tjejen känner med moderkänslor och sånt, kul att göra abort och bli självmordsbenägen eller behålla ett barn mot sin vilja ::)
Jag tycker det är helt upp till kvinnan, barnet kan klara sig utan pappan men inte utan mamman. Fadern kan ju avsäga sig faderskapet innan barnet ens är fött, no problems with daaat
Som sagt, de måste ju kunna komma överens, annars är det ju absolut ingen mening med att de skaffar barn ihop.
Och utan fadersfigur? Det är alltid tomt när någon av ens föräldrar är frånvarande.
Och pappan är fortfarande pappa, att han inte står som det på papper ändrar egentligen ingenting (förutom att han slipper betala pengar.)
KratzPMA
Kille, 37 år
Fast så fort barnet är fött kan ju kvinnan avsäga sig allt ansvar med, men det är väl inte lika intressant att höra :P:p:P:p
Det är en svår situation hursomhelst.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet