Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
funfairdestiny Tjej, 30 år

1 448 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:12
funfairdestiny Tjej, 30 år

Det finns ju vissa fall där det kan vara okej som våldtäckt eller att mamman och pappan är för unga eller inte har bra ekonomi så dom kan försörja ett barn.
Annars är det inte okej, då är det mord.
min åsikt.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:13
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från TPFotografen


Så du menar att mannen inte har något att säga till om?


Jo, men inte lika mycket som kvinnan. Det är kvinnan som ska bära och föda barnet, det är liksom hennes kropp.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:14
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Haha, ja precis. Vem fan är du som dömer ut mig som en kvinnomisshandlare?
Genom diskussion och resonemang såklart, man måste kunna kompromissa och ha någon sorts förståelse för den andre parten.
Det gäller på båda hållen.


Nä, tror dock inte det går så bra att påverka. Beror ju på hur tjejen känner med moderkänslor och sånt, kul att göra abort och bli självmordsbenägen eller behålla ett barn mot sin vilja ::)
Jag tycker det är helt upp till kvinnan, barnet kan klara sig utan pappan men inte utan mamman. Fadern kan ju avsäga sig faderskapet innan barnet ens är fött, no problems with daaat

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:14
Emojavel Kille, 32 år

Citat från Flygandefanny


Citat från TPFotografen

Så du menar att mannen inte har något att säga till om?


Jo, men inte lika mycket som kvinnan. Det är kvinnan som ska bära och föda barnet, det är liksom hennes kropp.


Men det är 3 människors liv. Födseln är ju bara början på något stort

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:14
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från TPFotografen


Så du menar att mannen inte har något att säga till om?

Ungefär.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:14
Jah Kille, 34 år

Citat från Flygandefanny


Jo, men inte lika mycket som kvinnan. Det är kvinnan som ska bära och föda barnet, det är liksom hennes kropp.

Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:15
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?

Vad fan har jämställdhet med hennes kropp att göra?
Det är hennes befruktade ägg som växer i henne och som livnär sig på henne, back off!1

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:16
Emojavel Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Jah

Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?

Vad fan har jämställdhet med hennes kropp att göra?
Det är hennes befruktade ägg som växer i henne och som livnär sig på henne, back off!1


Men det är inte bara kvinnan som ska leva med det sen. Pappans liv kan bli förstört med.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:17
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Emojavel_


Men det är 3 människors liv. Födseln är ju bara början på något stort


Ja det fattar ju jag med, jag är inte efterbliven mannen.
Det är ju ett beslut man ska försöka ta tillsammans. Men jag tycker ändå att kvinnans önskan ska väga mest eftersom (som sagt) det är kvinnan som ska bära barnet och föda det.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:17
Jah Kille, 34 år

Citat från bebo


Nä, tror dock inte det går så bra att påverka. Beror ju på hur tjejen känner med moderkänslor och sånt, kul att göra abort och bli självmordsbenägen eller behålla ett barn mot sin vilja ::)
Jag tycker det är helt upp till kvinnan, barnet kan klara sig utan pappan men inte utan mamman. Fadern kan ju avsäga sig faderskapet innan barnet ens är fött, no problems with daaat


Som sagt, de måste ju kunna komma överens, annars är det ju absolut ingen mening med att de skaffar barn ihop.
Och utan fadersfigur? Det är alltid tomt när någon av ens föräldrar är frånvarande.
Och pappan är fortfarande pappa, att han inte står som det på papper ändrar egentligen ingenting (förutom att han slipper betala pengar.)

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:18
KratzPMA Kille, 37 år

Fast så fort barnet är fött kan ju kvinnan avsäga sig allt ansvar med, men det är väl inte lika intressant att höra :P:p:P:p
Det är en svår situation hursomhelst.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:18
Emojavel Kille, 32 år

Citat från spokstad


Citat från Emojavel_

spokstad = anonymast?

Men hur kan du tro det?


För du argumenterar som henne (:

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:18
Jah Kille, 34 år

Citat från bebo


Vad fan har jämställdhet med hennes kropp att göra?
Det är hennes befruktade ägg som växer i henne och som livnär sig på henne, back off!1


Precis lika mycket som att chefstolarna, i majoritet, är besatta av män.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:18
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Emojavel_


Men det är inte bara kvinnan som ska leva med det sen. Pappans liv kan bli förstört med.

Vadå "med"? Hon behåller väl antagligen barnet för att inte förstöra sitt eget liv.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:18
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Precis lika mycket som att chefstolarna, i majoritet, är besatta av män.

Det hör inte hit.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet