Abort - Rätt eller fel?
thetideishigh
Tjej, 30 år
Citat från Jah
Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?
Allting kan inte alltid vara jämnställt. Nu ska jag ge ett exempel:
Jag vill att min pojkvän ska sterilisera (stavning?) sig, men det vill inte han. Vem borde bestämma det?
Ni kanske inte vet det men när man gör en abort så minskar man risken att kunna få barn senare i livet.
Vilket ofta är en anledning att många inte vill göra abort.
Emojavel
Kille, 32 år
Citat från bebo
Citat från Emojavel_
Men det är inte bara kvinnan som ska leva med det sen. Pappans liv kan bli förstört med.
Vadå "med"? Hon behåller väl antagligen barnet för att inte förstöra sitt eget liv.
Abort gör man väll för att man inte klarar av att ha ett barn kanske psykiskt eller ekonomiskt, då med en till människa man måste ägna massa tid åt kommer in i bilden? Inte kul, inte kul.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Som sagt, de måste ju kunna komma överens, annars är det ju absolut ingen mening med att de skaffar barn ihop.
Och utan fadersfigur? Det är alltid tomt när någon av ens föräldrar är frånvarande.
Och pappan är fortfarande pappa, att han inte står som det på papper ändrar egentligen ingenting (förutom att han slipper betala pengar.)
Det kanske inte ens var meningen? Och om hon inte klarar av att göra abort och tvingas göra det så har mannen förstört hennes liv = egoistiskt, när han kunde avsäga sig som far och aldrig mer veta av dem och inte förstöra någons liv. Du vet ju ingenting om dem, om det var t.ex. ett 1ns.
Jah
Kille, 34 år
Citat från Flygandefanny
Allting kan inte alltid vara jämnställt. Nu ska jag ge ett exempel:
Jag vill att min pojkvän ska sterilisera (stavning?) sig, men det vill inte han. Vem borde bestämma det?
Ni kanske inte vet det men när man gör en abort så minskar man risken att kunna få barn senare i livet.
Vilket ofta är en anledning att många inte vill göra abort.
Det är såklart att mannen bestämmer vad han ska göra, men kvinnan ska fortfarande ha rätt att kunna påverka honom. Ni kan inte neka någons rätt till att påverka.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Så jämställdhet, mellan de båda könen, i deras förhållande och graviditet är inte relevant?
Kvinnan ska vara överlägsen, menar du?
Syftar på chefsstolar.
I det här ämnet är kvinnan överlägsen, så kan ni få vara överlägsna i allt annat :> Kvinnan ska få ha något att ha makt över (speciellt när det gäller hennes egen kropp.........)
Emojavel
Kille, 32 år
Citat från Flygandefanny
Citat från Jah
Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?
Allting kan inte alltid vara jämnställt. Nu ska jag ge ett exempel:
Jag vill att min pojkvän ska sterilisera (stavning?) sig, men det vill inte han. Vem borde bestämma det?
Ni kanske inte vet det men när man gör en abort så minskar man risken att kunna få barn senare i livet.
Vilket ofta är en anledning att många inte vill göra abort.
Det bestämmer självklart mannen.
Sköter man preventivmedel så är risken att man måste göra en abort extremt liten, och vill man ha barn så går det lättare än om man råkar få barn (:
Jah
Kille, 34 år
Citat från bebo
Det kanske inte ens var meningen? Och om hon inte klarar av att göra abort och tvingas göra det så har mannen förstört hennes liv = egoistiskt, när han kunde avsäga sig som far och aldrig mer veta av dem och inte förstöra någons liv. Du vet ju ingenting om dem, om det var t.ex. ett 1ns.
Klarar hon inte av det så gör hon ju inte det? Jag pratar inte om att han ska tvinga henne att göra något som hon absolut inte vill, men då ska inte hon heller kunna tvinga honom in i något som han absolut inte vill, heller.
thetideishigh
Tjej, 30 år
Citat från Jah
Det är såklart att mannen bestämmer vad han ska göra, men kvinnan ska fortfarande ha rätt att kunna påverka honom. Ni kan inte neka någons rätt till att påverka.
Men ingen nekar någons rätt till att påverka? Det handlar om mannens rätt att bestämma.
Ingen har sagt att mannen inte får försöka prata med kvinnan och få henne in på ett annat spår, eller?
thetideishigh
Tjej, 30 år
Citat från Emojavel_
Det bestämmer självklart mannen.
Sköter man preventivmedel så är risken att man måste göra en abort extremt liten, och vill man ha barn så går det lättare än om man råkar få barn (:
Det spelar ingen som helst roll om man missade kondom eller whatever innan man blev med barn. Det handlar om när man är gravid, inget innan dess är relevant.
Jah
Kille, 34 år
Citat från bebo
Syftar på chefsstolar.
I det här ämnet är kvinnan överlägsen, så kan ni få vara överlägsna i allt annat :> Kvinnan ska få ha något att ha makt över (speciellt när det gäller hennes egen kropp.........)
Men det är också en del av jämställdheten i samhället, eller hur?
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Klarar hon inte av det så gör hon ju inte det? Jag pratar inte om att han ska tvinga henne att göra något som hon absolut inte vill, men då ska inte hon heller kunna tvinga honom in i något som han absolut inte vill, heller.
Nej, det räcker ju med att han säger "Jag ställer inte upp på detta" och så har hon sista ordet.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet