Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:20
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Jah


Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?


Allting kan inte alltid vara jämnställt. Nu ska jag ge ett exempel:
Jag vill att min pojkvän ska sterilisera (stavning?) sig, men det vill inte han. Vem borde bestämma det?

Ni kanske inte vet det men när man gör en abort så minskar man risken att kunna få barn senare i livet.
Vilket ofta är en anledning att många inte vill göra abort.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:20
Emojavel Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Emojavel_

Men det är inte bara kvinnan som ska leva med det sen. Pappans liv kan bli förstört med.

Vadå "med"? Hon behåller väl antagligen barnet för att inte förstöra sitt eget liv.


Abort gör man väll för att man inte klarar av att ha ett barn kanske psykiskt eller ekonomiskt, då med en till människa man måste ägna massa tid åt kommer in i bilden? Inte kul, inte kul.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:20
Jah Kille, 34 år

Citat från bebo


Det hör inte hit.

Så jämställdhet, mellan de båda könen, i deras förhållande och graviditet är inte relevant?
Kvinnan ska vara överlägsen, menar du?

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:21
Emojavel Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Jah

Precis lika mycket som att chefstolarna, i majoritet, är besatta av män.

Det hör inte hit.


Hör hans förklaring inte dit =/?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:21
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Som sagt, de måste ju kunna komma överens, annars är det ju absolut ingen mening med att de skaffar barn ihop.
Och utan fadersfigur? Det är alltid tomt när någon av ens föräldrar är frånvarande.
Och pappan är fortfarande pappa, att han inte står som det på papper ändrar egentligen ingenting (förutom att han slipper betala pengar.)


Det kanske inte ens var meningen? Och om hon inte klarar av att göra abort och tvingas göra det så har mannen förstört hennes liv = egoistiskt, när han kunde avsäga sig som far och aldrig mer veta av dem och inte förstöra någons liv. Du vet ju ingenting om dem, om det var t.ex. ett 1ns.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:21
Jah Kille, 34 år

Citat från Flygandefanny


Allting kan inte alltid vara jämnställt. Nu ska jag ge ett exempel:
Jag vill att min pojkvän ska sterilisera (stavning?) sig, men det vill inte han. Vem borde bestämma det?

Ni kanske inte vet det men när man gör en abort så minskar man risken att kunna få barn senare i livet.
Vilket ofta är en anledning att många inte vill göra abort.


Det är såklart att mannen bestämmer vad han ska göra, men kvinnan ska fortfarande ha rätt att kunna påverka honom. Ni kan inte neka någons rätt till att påverka.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:22
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Så jämställdhet, mellan de båda könen, i deras förhållande och graviditet är inte relevant?
Kvinnan ska vara överlägsen, menar du?


Syftar på chefsstolar.

I det här ämnet är kvinnan överlägsen, så kan ni få vara överlägsna i allt annat :> Kvinnan ska få ha något att ha makt över (speciellt när det gäller hennes egen kropp.........)

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:22
Emojavel Kille, 32 år

Citat från Flygandefanny


Citat från Jah

Så kvinnor vill inte ha jämställdhet?


Allting kan inte alltid vara jämnställt. Nu ska jag ge ett exempel:
Jag vill att min pojkvän ska sterilisera (stavning?) sig, men det vill inte han. Vem borde bestämma det?

Ni kanske inte vet det men när man gör en abort så minskar man risken att kunna få barn senare i livet.
Vilket ofta är en anledning att många inte vill göra abort.


Det bestämmer självklart mannen.
Sköter man preventivmedel så är risken att man måste göra en abort extremt liten, och vill man ha barn så går det lättare än om man råkar få barn (:

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:22
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Emojavel_


Hör hans förklaring inte dit =/?

Diskuterade jag det med dig eller?
Är inte intresserad av dina svar.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:23
Jah Kille, 34 år

Citat från bebo


Det kanske inte ens var meningen? Och om hon inte klarar av att göra abort och tvingas göra det så har mannen förstört hennes liv = egoistiskt, när han kunde avsäga sig som far och aldrig mer veta av dem och inte förstöra någons liv. Du vet ju ingenting om dem, om det var t.ex. ett 1ns.

Klarar hon inte av det så gör hon ju inte det? Jag pratar inte om att han ska tvinga henne att göra något som hon absolut inte vill, men då ska inte hon heller kunna tvinga honom in i något som han absolut inte vill, heller.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:23
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Jah


Det är såklart att mannen bestämmer vad han ska göra, men kvinnan ska fortfarande ha rätt att kunna påverka honom. Ni kan inte neka någons rätt till att påverka.


Men ingen nekar någons rätt till att påverka? Det handlar om mannens rätt att bestämma.
Ingen har sagt att mannen inte får försöka prata med kvinnan och få henne in på ett annat spår, eller?

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:24
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Emojavel_


Det bestämmer självklart mannen.
Sköter man preventivmedel så är risken att man måste göra en abort extremt liten, och vill man ha barn så går det lättare än om man råkar få barn (:



Det spelar ingen som helst roll om man missade kondom eller whatever innan man blev med barn. Det handlar om när man är gravid, inget innan dess är relevant.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:24
Jah Kille, 34 år

Citat från bebo


Syftar på chefsstolar.

I det här ämnet är kvinnan överlägsen, så kan ni få vara överlägsna i allt annat :> Kvinnan ska få ha något att ha makt över (speciellt när det gäller hennes egen kropp.........)


Men det är också en del av jämställdheten i samhället, eller hur?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:24
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Klarar hon inte av det så gör hon ju inte det? Jag pratar inte om att han ska tvinga henne att göra något som hon absolut inte vill, men då ska inte hon heller kunna tvinga honom in i något som han absolut inte vill, heller.

Nej, det räcker ju med att han säger "Jag ställer inte upp på detta" och så har hon sista ordet.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:25
Emojavel Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Emojavel_

Hör hans förklaring inte dit =/?

Diskuterade jag det med dig eller?
Är inte intresserad av dina svar.


Nej, du skrev det i ett forum som är öppet för alla (:
Och du är inte ensam på det heller ^^


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet