Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:25
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Men det är också en del av jämställdheten i samhället, eller hur?

Världens är inte jämställd, varför sträva efter en sådan sak när jag anser att det är en ren självklarhet att det är upp till kvinnan?
Han kan väl säga att han inte vill så får hon välja hur hon vill göra, aldrig sagt att fadern måste ställa upp.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:26
Emojavel Kille, 32 år

Citat från Flygandefanny


Det spelar ingen som helst roll om man missade kondom eller whatever innan man blev med barn. Det handlar om när man är gravid, inget innan dess är relevant.

Det är relevant imo, slarvar man med preventivmedel ska man skylla dig själv.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:26
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Emojavel_


Nej, du skrev det i ett forum som är öppet för alla (:
Och du är inte ensam på det heller ^^


Jag citerade en annan = riktade svaret till en annan.
NEJ MEN SVARA INTE DÅ
ze end.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:26
Jah Kille, 34 år

Citat från Flygandefanny


Men ingen nekar någons rätt till att påverka? Det handlar om mannens rätt att bestämma.
Ingen har sagt att mannen inte får försöka prata med kvinnan och få henne in på ett annat spår, eller?


Men att påverka ett beslut, alltså att aktivt ta del av någon annans beslut (inte helt låta ansvaret över på någon annan), bestämma tillsammans är alltså inget ni förnekar?
För det lät väldigt mycket som det när ni påstod att mannen inte hade något alls att säga till om.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:27
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Emojavel_


Det är relevant imo, slarvar man med preventivmedel ska man skylla dig själv.

Så du vill komma undan med en ursäkt "nä behöver inte vara pappa kondomen sprack inte mitt fel ooookkkkkkk"

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:27
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Emojavel_


Det är relevant imo, slarvar man med preventivmedel ska man skylla dig själv.


Jaha, hur spelar det någon roll? Båda får skylla sig själva lika mycket, och?

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:28
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från spokstad


ABORT ÄR MORD!



NEJ FÖR HELVETE.
Man dödar någonting som inte ens börjat utvecklas, det är inget foster, ingen bebis, inget barn, ingen människa. Okej?

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:28
Jah Kille, 34 år

Citat från bebo


Världens är inte jämställd, varför sträva efter en sådan sak när jag anser att det är en ren självklarhet att det är upp till kvinnan?
Han kan väl säga att han inte vill så får hon välja hur hon vill göra, aldrig sagt att fadern måste ställa upp.


Så vi ska inte sträva efter jämställdhet i samhället? Eller ska vi bara göra förändringar som gynnar kvinnor?
Tycker att du låter väldigt konservativ, jag tror att du får tänka lite till.


jag ska iaf gå o lägga mig, ha de gött :P

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:28
Emojavel Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Emojavel_

Det är relevant imo, slarvar man med preventivmedel ska man skylla dig själv.

Så du vill komma undan med en ursäkt "nä behöver inte vara pappa kondomen sprack inte mitt fel ooookkkkkkk"


För den måste ju spricka för att man slarvar (: den kan ju absolut inte spricka va någon annan anledning?

Diskuterade jag det med dig?!?!?!?!? :@@@@@

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:29
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från Jah


Men att påverka ett beslut, alltså att aktivt ta del av någon annans beslut (inte helt låta ansvaret över på någon annan), bestämma tillsammans är alltså inget ni förnekar?
För det lät väldigt mycket som det när ni påstod att mannen inte hade något alls att säga till om.



Inte jag. Jag tycker att mannen kan ha mycket att säga till om, men jag tycker faktiskt inte att han ska få bestämma. Jag tycker det är upp till den som bär på barnet.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:30
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Jah


Så vi ska inte sträva efter jämställdhet i samhället? Eller ska vi bara göra förändringar som gynnar kvinnor?
Tycker att du låter väldigt konservativ, jag tror att du får tänka lite till.


jag ska iaf gå o lägga mig, ha de gött :P


Nämn en lösning så detta ämnet kan bli jämställt, när mannen inte kan göra ett skit förutom att säga vad han tycker och kvinnan har all rätt att ignorera.

melancholiaxD Tjej, 32 år

432 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:36
melancholiaxD Tjej, 32 år

Det beror helt på situationen. Vi lever på 2000-talet, allt kan hända.
Många tjejer blir våldtagna, många blir även utnyttjade sexuellt av sina egna pappor/familjmedlemmar/släktingar, då kanske man inte känner sig så värst peppad på att föda detta barn.

Men sen känner jag inget medlidande alls för alla föräldrar i U-länder som inte kan ta hand om sina barn, eftersom de faktiskt hade ett jävla alternativ, de kunde ha försökt bygga upp sina liv först och gett fan i att knulla och sen föda 3 ungar. Blir så sur..

Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt.

Men jag tycker att sådant är individuellt, man borde göra som man vill, medans man ändå har chansen, barnet vet ändå ingenting än.. ser det inte som mord direkt.

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:42
Zac Kille, 36 år

Citat från gaymachine


Det beror helt på situationen. Vi lever på 2000-talet, allt kan hända.
Många tjejer blir våldtagna, många blir även utnyttjade sexuellt av sina egna pappor/familjmedlemmar/släktingar, då kanske man inte känner sig så värst peppad på att föda detta barn.

Men sen känner jag inget medlidande alls för alla föräldrar i U-länder som inte kan ta hand om sina barn, eftersom de faktiskt hade ett jävla alternativ, de kunde ha försökt bygga upp sina liv först och gett fan i att knulla och sen föda 3 ungar. Blir så sur..

Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt.

Men jag tycker att sådant är individuellt, man borde göra som man vill, medans man ändå har chansen, barnet vet ändå ingenting än.. ser det inte som mord direkt.



Finns många ungdomar som blir gravida även om de är försiktiga. Kondomer kan gå sönder, p-piller fungerar inte till 100% och rätt mycket annat. Så dra inte alla över en kam som du gjorde nu, men du tänker väl inte så långt ;)

Sen behåller över 75% av alla tonåringar som blir gravida sitt barn. Då gissar jag att de sista 25% har en rätt så bra anledning att göra abort.

melancholiaxD Tjej, 32 år

432 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:44
melancholiaxD Tjej, 32 år

Citat från Zac


Citat från gaymachine

Det beror helt på situationen. Vi lever på 2000-talet, allt kan hända.
Många tjejer blir våldtagna, många blir även utnyttjade sexuellt av sina egna pappor/familjmedlemmar/släktingar, då kanske man inte känner sig så värst peppad på att föda detta barn.

Men sen känner jag inget medlidande alls för alla föräldrar i U-länder som inte kan ta hand om sina barn, eftersom de faktiskt hade ett jävla alternativ, de kunde ha försökt bygga upp sina liv först och gett fan i att knulla och sen föda 3 ungar. Blir så sur..

Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt.

Men jag tycker att sådant är individuellt, man borde göra som man vill, medans man ändå har chansen, barnet vet ändå ingenting än.. ser det inte som mord direkt.


Finns många ungdomar som blir gravida även om de är försiktiga. Kondomer kan gå sönder, p-piller fungerar inte till 100% och rätt mycket annat. Så dra inte alla över en kam som du gjorde nu, men du tänker väl inte så långt ;)

Sen behåller över 75% av alla tonåringar som blir gravida sitt barn. Då gissar jag att de sista 25% har en rätt så bra anledning att göra abort.


Jag känner inte att jag har dragit alla över samma kant, men de flesta brukar bli gravida pg.a. att de inte använder preventivmedel. Men du har rätt: kondomer kan gå sönder och p-piller fungerar inte till 100%.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 21:47
TopicPlease Kille, 38 år

OT rensat.
/Admin


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet