Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
4 december 2009 kl. 06:23
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Flygandefanny


NEJ FÖR HELVETE.
Man dödar någonting som inte ens börjat utvecklas, det är inget foster, ingen bebis, inget barn, ingen människa. Okej?



"Inte ens börjat utvecklas" - vad menar du med det?

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
4 december 2009 kl. 10:48
Zac Kille, 36 år

gaymachine:

"Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt."

Du skriker ut att ungdomar som blir gravida kunde ge fan i att knulla eller så kunde de använda kondom. Drar alla över en kam. Sen är jag helt säker på att du inte vet om hur många ungdomar som faktiskt gör abort.

Runt 1200 barn föds av tonåringar på ett år (2008) och runt 400 gör abort. Det är runt 75% som faktiskt behåller barnet när de blir gravida. Tycker ungdomar har en sjukt låg siffra på aborter så förstår inte varför man ska klaga.

Kyss för mig /caio.

melancholiaxD Tjej, 32 år

432 forumsinlägg

Skrivet:
4 december 2009 kl. 12:47
melancholiaxD Tjej, 32 år

Citat från Zac


gaymachine:

"Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt."

Du skriker ut att ungdomar som blir gravida kunde ge fan i att knulla eller så kunde de använda kondom. Drar alla över en kam. Sen är jag helt säker på att du inte vet om hur många ungdomar som faktiskt gör abort.

Runt 1200 barn föds av tonåringar på ett år (2008) och runt 400 gör abort. Det är runt 75% som faktiskt behåller barnet när de blir gravida. Tycker ungdomar har en sjukt låg siffra på aborter så förstår inte varför man ska klaga.

Kyss för mig /caio.




Well nu pratade vi faktiskt om ungdomar som GÖR abort.

Greta Tjej, 35 år

442 forumsinlägg

Skrivet:
4 december 2009 kl. 15:05
Greta Tjej, 35 år

Citat från Flygandefanny


NEJ FÖR HELVETE.
Man dödar någonting som inte ens börjat utvecklas, det är inget foster, ingen bebis, inget barn, ingen människa. Okej?[/i]

Utvecklas gör den ju från början till slut.

Cacao Tjej, 32 år

391 forumsinlägg

Skrivet:
4 december 2009 kl. 15:07
Cacao Tjej, 32 år

fostret utvecklas hela tiden, ändå sen minuten du blir gravid. hur tror du annars det blir ett barn?

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
9 december 2009 kl. 16:11
beatyourkids Kille, 38 år

Citat från TPFotografen


OT rensat.
/Admin


OT rensat? Wut?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
9 december 2009 kl. 18:37
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från maddie


Ne men den är ju knappast färdigutvecklad när man gör abort, eller hur?


Nej, det är det inte. Det är inte färdigutvecklat.
Men du skrev att _den inte ens börjat utvecklats_.

BlackenedDeath Kille, 31 år

5 530 forumsinlägg

Skrivet:
9 december 2009 kl. 18:40
BlackenedDeath Kille, 31 år

sålänge kvinnan/tjejen blivit våldtagen/uttnytjad/använt andra "säkerhetsåtgärder" som failat är det okej... annars nej
imo

Ankunge Kille, 36 år

1 168 forumsinlägg

Skrivet:
10 december 2009 kl. 03:58
Ankunge Kille, 36 år

Citat från impaler


Jag citerar från min profil:

Abort är inte mord.
Ett foster är inget jävla liv, vad är det för bullshit, isånnafall är en spermie ett liv och då ligger vi jävligt illa till.


När blir ett foster levande enligt dig?

Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
10 december 2009 kl. 08:48
Zac Kille, 36 år

Citat från gaymachine


Citat från Zac

gaymachine:

"Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt."

Du skriker ut att ungdomar som blir gravida kunde ge fan i att knulla eller så kunde de använda kondom. Drar alla över en kam. Sen är jag helt säker på att du inte vet om hur många ungdomar som faktiskt gör abort.

Runt 1200 barn föds av tonåringar på ett år (2008) och runt 400 gör abort. Det är runt 75% som faktiskt behåller barnet när de blir gravida. Tycker ungdomar har en sjukt låg siffra på aborter så förstår inte varför man ska klaga.

Kyss för mig /caio.



Well nu pratade vi faktiskt om ungdomar som GÖR abort.



Ja, och de är en OTROLIGT MINORITET. Så varför klaga på dem? Finns många mer vuxna som gör abort än ungdomar.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
10 december 2009 kl. 09:17
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Ankunge


Citat från impaler

Jag citerar från min profil:

Abort är inte mord.
Ett foster är inget jävla liv, vad är det för bullshit, isånnafall är en spermie ett liv och då ligger vi jävligt illa till.

När blir ett foster levande enligt dig?


Tja vid födsel, fast då är det inte ett foster länge.

Kristna fasoner, nej tack.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
10 december 2009 kl. 12:37
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Blutverlust


Rätt med abort, spelar ingen roll om man inte skyddade sig tillräckligt man ska ha rätt till det ändå.
--------------------------------------------------------------------------

Fawkes Kille, 35 år

1 212 forumsinlägg

Skrivet:
10 december 2009 kl. 12:44
Fawkes Kille, 35 år

Jorå abort är rätt.. Det är som att döda en fluga mer eller mindre.

Ankunge Kille, 36 år

1 168 forumsinlägg

Skrivet:
10 december 2009 kl. 12:56
Ankunge Kille, 36 år

Citat från Zalbeyx


Tja vid födsel, fast då är det inte ett foster länge.

Kristna fasoner, nej tack.[/i]

Okaj så vad är det som skiljer fostret/barnet åt sekunden innan den ploppar ut och sekunden efter?
Är det något magiskt "nu-blir-jag-människa" medvetande som uppenbarar sig?

Äh vad tråkig du är, man kan vara emot abort utan att vara kristen.

SPERM Kille, 34 år

3 150 forumsinlägg

Skrivet:
10 december 2009 kl. 13:05
SPERM Kille, 34 år

Håller med maddie.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet