Abort - Rätt eller fel?
Citat från Flygandefanny
NEJ FÖR HELVETE.
Man dödar någonting som inte ens börjat utvecklas, det är inget foster, ingen bebis, inget barn, ingen människa. Okej?
"Inte ens börjat utvecklas" - vad menar du med det?
gaymachine:
"Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt."
Du skriker ut att ungdomar som blir gravida kunde ge fan i att knulla eller så kunde de använda kondom. Drar alla över en kam. Sen är jag helt säker på att du inte vet om hur många ungdomar som faktiskt gör abort.
Runt 1200 barn föds av tonåringar på ett år (2008) och runt 400 gör abort. Det är runt 75% som faktiskt behåller barnet när de blir gravida. Tycker ungdomar har en sjukt låg siffra på aborter så förstår inte varför man ska klaga.
Kyss för mig /caio.
Citat från Zac
gaymachine:
"Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt."
Du skriker ut att ungdomar som blir gravida kunde ge fan i att knulla eller så kunde de använda kondom. Drar alla över en kam. Sen är jag helt säker på att du inte vet om hur många ungdomar som faktiskt gör abort.
Runt 1200 barn föds av tonåringar på ett år (2008) och runt 400 gör abort. Det är runt 75% som faktiskt behåller barnet när de blir gravida. Tycker ungdomar har en sjukt låg siffra på aborter så förstår inte varför man ska klaga.
Kyss för mig /caio.
Well nu pratade vi faktiskt om ungdomar som GÖR abort.
Citat från Flygandefanny
NEJ FÖR HELVETE.
Man dödar någonting som inte ens börjat utvecklas, det är inget foster, ingen bebis, inget barn, ingen människa. Okej?[/i]
Utvecklas gör den ju från början till slut.
fostret utvecklas hela tiden, ändå sen minuten du blir gravid. hur tror du annars det blir ett barn?
sålänge kvinnan/tjejen blivit våldtagen/uttnytjad/använt andra "säkerhetsåtgärder" som failat är det okej... annars nej
imo
Citat från gaymachine
Citat från Zac
gaymachine:
"Angående ungdomar som gör abort, förstår jag väl att de gör abort.. och visst kunde de också ha gett fan i att knulla eller så hade de kunnat använda kondom, men många tänker inte så långt."
Du skriker ut att ungdomar som blir gravida kunde ge fan i att knulla eller så kunde de använda kondom. Drar alla över en kam. Sen är jag helt säker på att du inte vet om hur många ungdomar som faktiskt gör abort.
Runt 1200 barn föds av tonåringar på ett år (2008) och runt 400 gör abort. Det är runt 75% som faktiskt behåller barnet när de blir gravida. Tycker ungdomar har en sjukt låg siffra på aborter så förstår inte varför man ska klaga.
Kyss för mig /caio.
Well nu pratade vi faktiskt om ungdomar som GÖR abort.
Ja, och de är en OTROLIGT MINORITET. Så varför klaga på dem? Finns många mer vuxna som gör abort än ungdomar.
Citat från Ankunge
Citat från impaler
Jag citerar från min profil:
Abort är inte mord.
Ett foster är inget jävla liv, vad är det för bullshit, isånnafall är en spermie ett liv och då ligger vi jävligt illa till.
När blir ett foster levande enligt dig?
Tja vid födsel, fast då är det inte ett foster länge.
Kristna fasoner, nej tack.
Citat från Blutverlust
Rätt med abort, spelar ingen roll om man inte skyddade sig tillräckligt man ska ha rätt till det ändå.
--------------------------------------------------------------------------
Jorå abort är rätt.. Det är som att döda en fluga mer eller mindre.
Citat från Zalbeyx
Tja vid födsel, fast då är det inte ett foster länge.
Kristna fasoner, nej tack.[/i]
Okaj så vad är det som skiljer fostret/barnet åt sekunden innan den ploppar ut och sekunden efter?
Är det något magiskt "nu-blir-jag-människa" medvetande som uppenbarar sig?
Äh vad tråkig du är, man kan vara emot abort utan att vara kristen.
Håller med maddie.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet