Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:59
fot Kille, 33 år

DumFan
Ska man bara utbilda männen då? Många är ju mot utbildning av kvinnor. Det kommer ju skapa mer våld om något.

januarypromises Tjej, 31 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från Euthanasie

Att skjuta ihjäl folk uppnår ju definitivt det målet.


Jag skulle inte vilja påstå att svenska soldater skjuter ihjäl folk för att komma dit de vill. Det är ett befängt påstående utan någon särskild grund, vad jag kan se.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Euthanasie


Citat från Deadly_Delusion

Citat från Euthanasie

Att skjuta ihjäl folk uppnår ju definitivt det målet.

Jag skulle inte vilja påstå att svenska soldater skjuter ihjäl folk för att komma dit de vill. Det är ett befängt påstående utan någon särskild grund, vad jag kan se.


Snackar vi om svenska soldater? Nej.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:01
fot Kille, 33 år

Deadly_Delusion
Som sagt, jag försvarar inte USA.
Jag försvarar Sveriges Fredsbevarande styrkor.

footfoot
Klart det inte skulle förvåna dig, du är kommunist. In konspirationer you trust!

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:02
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


DumFan
Ska man bara utbilda männen då? Många är ju mot utbildning av kvinnor. Det kommer ju skapa mer våld om något.



Vad tror du är bäst?

A. Utbilda folk, ja även kvinnor, så att de lättare kan fixa upp sitt land
B. Bomba folk tills de lyder dig och terrorisera befolkningen.
C. Bomba folk tills de lyder dig och terrorisera befolkningen, samt förhindra all form av utveckling.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:02
DumFan Kille, 35 år

fot:
Nej, många är för att även kvinnor ska utbildas. I de områdena där det problemet finns ska man satsa speciellt på undervisning om demokrati.

januarypromises Tjej, 31 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från Euthanasie

Snackar vi om svenska soldater? Nej.


Vi har talat om både svenska och amerikanska soldater.
Det är svårt för en svensk att försvara USAs agerande på annan front.
Men jag tror inte att det skulle lösa något att ta bort militären därifrån, de behövs där.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:03
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


Deadly_Delusion
Som sagt, jag försvarar inte USA.
Jag försvarar Sveriges Fredsbevarande styrkor.

footfoot
Klart det inte skulle förvåna dig, du är kommunist. In konspirationer you trust!



Eller så är det så att det inte precis är en konspirationsteori att USA är 100% styrt av korrupta politiker och plutokrater. Hela världen är styrd av just plutokrater. Men det borde du, som höger, vara helt euforisk över.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:04
fot Kille, 33 år

footfoot
Men vänta nu, du är inte medveten om att hatet mot ubildning av kvinnor är VÄLDIGT stort i Afg? Skolorna skulle bli bombade och lärarna hotade/mördade.

DumFan
Bara undervisa männen om demokrati då?
Du gör själ för ditt namn, måste jag erkänna.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:05
fot Kille, 33 år

Tyvärr booizen, Moderaten går och lägger sig nu. Godnatt

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Euthanasie


Citat från Deadly_Delusion

Citat från Euthanasie

Snackar vi om svenska soldater? Nej.

Vi har talat om både svenska och amerikanska soldater.
Det är svårt för en svensk att försvara USAs agerande på annan front.
Men jag tror inte att det skulle lösa något att ta bort militären därifrån, de behövs där.


Men inlägget du svarade på handlade om USAs invasion av Afghanistan, inte om svenska soldater.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:06
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


footfoot
Men vänta nu, du är inte medveten om att hatet mot ubildning av kvinnor är VÄLDIGT stort i Afg? Skolorna skulle bli bombade och lärarna hotade/mördade.



Källa på det. Från oberoende källor, tack.

Eller kan det vara så att det är Wahhabipolitikerna som är emot utbildning av kvinnor?


Dessutom så är det bättre att börja någonstans. Hur skulle världen sett ut om man skippat all form av utbildning, om så bara för några, och istället slösat all sin tid på att bomba civila?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:06
DumFan Kille, 35 år

fot:
I de områden båda får undervisas, undervisas alla. Dessa tankar får då en grogrund och kan växa sig/sprida sig.

Arbeten med jämställdhet och demokrati sker inte bara i skolbänken, det finns sätt att lära kvinnor också.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 22:08
fot Kille, 33 år

footfoot
Såg dina fantastiska inlägg innan jag loggade ut. Kan bara mumsa i dem och svara.
Källa på att USAs politiker är korrupta och att världen styrs av plutokrater.

Nu har du ju jobb som du sen kan skatta för hela natten! Gud så roligt vi har det.

januarypromises Tjej, 31 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från Euthanasie

Men inlägget du svarade på handlade om USAs invasion av Afghanistan, inte om svenska soldater.


1000 soldater & 1500 civila har strukit med då det handlar om USA. Hur många talibanerna mördade skall vi inte gå in på.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet