Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:40
DumFan Kille, 35 år

fot:
Då erkänner du att den militära närvaron skapar fler fiender?

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:47
fot Kille, 33 år

DumFan
Klart som fan att det gör. Finns ju motståndare till allt, däribland motstånd till USAs krigsföring mot Afg och Sveriges hjälp i Afg.

natsukashi
Självklart. Självmordsbombare osv gör det ju i tron om att de kommer till ett paradis där de får 40 oskulder eller vad det är.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:48
DumFan Kille, 35 år

fot: Om det alltså skapar fler fiender kanske det inte är rätt medel då.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:49
natsukashi Kille, 60 år

Våld är aldrig rätt metod. Speciellt inte när våldet går ut över fler än de som brukade våldet från första början.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:53
fot Kille, 33 år

DumFan
Vad är rätt medel då?! Svara på det.

natsukashi
Eller hur. Men det är fortfarande bara militären som klarar av att sköta ett sånt jobb, eftersom de ibland måste försvara sig mot motståndare.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:54
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


DumFan
För att de vill döda trupperna och för att det finns många idioter.

footfoot
Alltså va, försvarar du terrorism så att alla har rätt att utföra det?
Måste helt klart säga att jag är för BEKÄMPNINGEN av terror, så att du förstår det.



Så du är emot att NATO och USA är i Afghanistan då?

"Hej, vi heter USA. Nu är det så att de terroristerna VI hjälpte till makten inte tycker om oss längre. Dessutom tycker många företag och banker här att det skulle vara skönt med lite extra klirr i kassan, från olja till exempel. Så nu har vi bestämt oss för att spränga sönder Afghanistans civilbefolkning, men vi är inte terrorister, för vi gör det i pengarnas namn, och vi är västerländska."

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från fot


Deadly_Delusion
Så det som är gjort kan göras ogjort?


Nej, men det gör det rätt så uppenbart att USA inte är ute efter att hjälpa. Det är dem som förstörde landet från första början.

Och varför tror du att våldet fortsätter? För att soldaterna är där! Folket vill ju ha ut soldaterna, och det är därför kriget fortsätter.

Lakrisbarn Tjej, 34 år

535 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:55
Lakrisbarn Tjej, 34 år

Regnbågspartiet

januarypromises Tjej, 31 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från fot

Deadly_Delusion
Så det som är gjort kan göras ogjort?

Nej, men det gör det rätt så uppenbart att USA inte är ute efter att hjälpa. Det är dem som förstörde landet från första början.

Och varför tror du att våldet fortsätter? För att soldaterna är där! Folket vill ju ha ut soldaterna, och det är därför kriget fortsätter.


Nej, våldet fortsätter för att landet är såpass trasigt att våld måste brukas för att du skall komma någon vart. Militärerna försöker återskapa den ordning som rådde innan (t.ex. hur det var i Afghanistan innan Sovjet gick in -78 (eller något årtal kring det)).

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:57
fot Kille, 33 år

footfoot
Nej? Tycker kanske inte att de använder rätt metod hela tiden.

Deadly_Delusion
ALLTSÅ JAG FÖRSVARAR INTE USAS AGERANDE.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:57
DumFan Kille, 35 år

fot: Utbildning av folket. Istället för att satsa enorma pengar på militära resurser där, satsa på utbildning.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:58
natsukashi Kille, 60 år

Varför inte bara hitta roten till våldet (VILKET ÄR ATT DE INTE HAR RÄTTEN ATT BESTÄMMA ÖVER SITT EGNA LAND TYP?!?!?!?!) och arbeta därifrån?

januarypromises Tjej, 31 år

USA är ju dumma nog att ge vapen till de som de skall komma att föra ett krig mot i många år framåt. USA är inte Sverige, det går inte att jämföra!

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 21:59
spiskummin Kille, 35 år

Kul fakta: al-Qaida heter inte al-Qaida, det är bara USA som gett dom det namnet.

Skulle verkligen inte förvåna mig om det var USA och plutokraterna som låg bakom al-Qaida.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Euthanasie


Citat från Deadly_Delusion

Citat från fot

Deadly_Delusion
Så det som är gjort kan göras ogjort?

Nej, men det gör det rätt så uppenbart att USA inte är ute efter att hjälpa. Det är dem som förstörde landet från första början.

Och varför tror du att våldet fortsätter? För att soldaterna är där! Folket vill ju ha ut soldaterna, och det är därför kriget fortsätter.

Nej, våldet fortsätter för att landet är såpass trasigt att våld måste brukas för att du skall komma någon vart. Militärerna försöker återskapa den ordning som rådde innan (t.ex. hur det var i Afghanistan innan Sovjet gick in -78 (eller något årtal kring det)).


Att skjuta ihjäl folk uppnår ju definitivt det målet.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet