Vilket parti ska ni rösta på 2010?
fot: Sverige är inte ens med i NATO.
NATO går även ut på att försvara de andra medlemsstaternas gränser vid extern attack. Nu är det NATO som attackerar.
DumFan
Oj, ursäkta min okunskap.
Attackerar? Skyddar.
fot:
Okey, dom är "inbjudna" av regeringen. Men Afghanistan är inte med i NATO och som jag sa tidigare är de till för att hjälpa de andra medlemmarna från externa attacker. Alla medlemsländer är alltså även de där frivilligt.
Citat från fot
DumFan
Oj, ursäkta min okunskap.
Attackerar? Skyddar.
Har du ens kollat upp varför kriget startades eller vilka som startade det?
DumFan
Men de kanske ville hjälpa till just för att Afghanistans trupper inte klarar att hålla tillbaka Talibanerna? Om Afghanistan vill det, vad fan är problemet? När blev det elakt att hjälpa till?
Citat från fot
DumFan
Men de kanske ville hjälpa till just för att Afghanistans trupper inte klarar att hålla tillbaka Talibanerna? Om Afghanistan vill det, vad fan är problemet? När blev det elakt att hjälpa till?
De hade inte behövt hjälpa till om USA inte hade invaderat till att börja med.
Citat från fot
DumFan
Men de kanske ville hjälpa till just för att Afghanistans trupper inte klarar att hålla tillbaka Talibanerna? Om Afghanistan vill det, vad fan är problemet? När blev det elakt att hjälpa till?
Det har inte blivit bättre under tiden de varit där, nu ser de snarare ut att bli värre.
Afghanistans regering är starkt influerad av USA.
Det är inte elakt att hjälpa till. Det jag ifrågasätter är valet av metod.
footfoot
USA.
Deadly_Delusion
Så det som är gjort kan göras ogjort?
DumFan
Det kanske är för att Gerillan blir större? Funderat på det?
Vad föreslår du som en bättre metod? Att skicka ner medlemmar i Svenska Kyrkan för att de är "GODA KRISTNA" och sen se dem bli ihjälskjutna av talibaner? Nice.
Citat från fot
footfoot
USA.
Deadly_Delusion
Så det som är gjort kan göras ogjort?
DumFan
Det kanske är för att Gerillan blir större? Funderat på det?
Vad föreslår du som en bättre metod? Att skicka ner medlemmar i Svenska Kyrkan för att de är "GODA KRISTNA" och sen se dem bli ihjälskjutna av talibaner? Nice.
Ja, just det USA och NATO. Tror du att de gick in för att skydda Afghanistans befolkning, eller kanske för att deras regering inte var USA-vänlig? Kanske hade det något med 9/11 att göra?
footfoot
USA och NATO? Vänta nu, är NATO ett land som kan förklara krig? Det var då utanför min vetskap.
Förmodligen för att många terrorgrupper har sina "nästen" i Afg.
fot:
Varför tror du gerilla växer då?
Citat från fot
footfoot
USA och NATO? Vänta nu, är NATO ett land som kan förklara krig? Det var då utanför min vetskap.
Förmodligen för att många terrorgrupper har sina "nästen" i Afg.
Så för att det finns terrorgrupper där så är det okej att själv utöva terrorism mot dom? Eller nej, det är ju inte terrorism om man är västerländsk, förlåt, glömde det, då är det "kamp för demokrati" eller liknande.
Är Bush ett land som kan förklara krig?
for inte rusta XDD
DumFan
För att de vill döda trupperna och för att det finns många idioter.
footfoot
Alltså va, försvarar du terrorism så att alla har rätt att utföra det?
Måste helt klart säga att jag är för BEKÄMPNINGEN av terror, så att du förstår det.
den ena sidans terrorister är den andra sidans frihetskämpar.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet