Vilket parti ska ni rösta på 2010?
DumFan
Alltså mitt argument är att jag tycker NATO sköter sig och att dina påståenden är tagna ur luften.
Den militära inblandningen är ju endast för att militärer just är UTBILDADE att sköta sådana situationer.
pg99
Vadå inte ger dem chansen? Vill de försvara sig så gör de det. De har inte samma ekonomiska tillgångar, därför klarar de inte att försvara sig så bra.
fot:
Nato består av länder som stödjer en viss politisk inriktning, kapitalistisk, makrnadsekonomi mm. där USA har en väldigt stark röst. Det gör att hela organisationen får en viss inriktning, konstigt?
Majoriteten svenskar stödjer inte NATO.
Utbildade för vad för situationer, handskas med lokalbefolkningen eller strida mot talibaner (gerillagrupper)?
Låt länderna klara sig själva. :I
Vi behöver inte folk som lallar runt och
1. Skjuter lokalbefolkningen
2. Propagerar för smygdiktatur i form av demokrati
3. Lägger näsan i blöt och bara ökar västvärldshatet
pg99
Jag har aldrig sagt att jag är för kriget va?
DumFan
Om de stöder NATO eller inte är upp till dem, jag kanske inte är 100 för det men jag tycker det är bra att vi hjälper till i Afghanistan.
Utbildade för att styra upp farliga situationer och samtidigt skydda sig mot gerillagrupper.
Hinner bli arton. Jag vet inte trodde ja skulle rösta om 4 år typ så sitter o pluggar in lite info :;)
Dessutom så har de försvarande länderna ofta en fördel då de kan sin terräng jävligt bra och därför har byggt anpassade fordon till den osv. osv.
Citat från natsukashi
Dessutom så har de försvarande länderna ofta en fördel då de kan sin terräng jävligt bra och därför har byggt anpassade fordon till den osv. osv.
Afghanistan/Vietnam :PpPpPPpPPpPPP
Citat från DumFan
Citat från natsukashi
Dessutom så har de försvarande länderna ofta en fördel då de kan sin terräng jävligt bra och därför har byggt anpassade fordon till den osv. osv.
Afghanistan/Vietnam :PpPpPPpPPpPPP
Lol, uttryckte mig inte speciellt tydligt. Menar inte på att fördelen är övergripande och är det enda som påverkar kriget utan bara att den finns där, öppen och redo att utnyttjas, något som det försvarande landet bör vara bättre på.
Fast sen så bör man ju inte behandla eld med eld.
DumFan
eh, när jag pratade om "de" så menade jag de som är emot NATO.
fot: Vilka är det upp till då om inte svenska folket?
Citat från DumFan
fot: Vilka är det upp till då om inte svenska folket?
Regeringen. Svenska folket är dumma i huvudet så vi låter en bestämd elit bestämma över oss. :PPPPPP
DumFan
Jag vet inte hur det är med urgång ur NATO, så jag skall inte uttala mig.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet