Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 16:39
DumFan Kille, 35 år

Citat från fot


DumFan
Snacka om att du är påverkad av alla ganjaboooiz som tycker att USA är ett företag som styr världen.


Snacka om att du kan komma med argument rörande frågan....

Nej, jag tycker inte om USA. Se Irakkriget t ex. Bra skit de där eller?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 16:41
DumFan Kille, 35 år

Citat från fot


pg99
EH
VA?
USA deklarerade krig mot Irak.
Afghanistan har tackat och bockat till Sverige för vår hjälp. SKILLNAD där


Ingen vill att talibanerna ska styra landet. Men hur mycket tycker du har uppnåtts av den militära inblandningen?

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 16:50
fot Kille, 33 år

DumFan
Alltså mitt argument är att jag tycker NATO sköter sig och att dina påståenden är tagna ur luften.

Den militära inblandningen är ju endast för att militärer just är UTBILDADE att sköta sådana situationer.

pg99
Vadå inte ger dem chansen? Vill de försvara sig så gör de det. De har inte samma ekonomiska tillgångar, därför klarar de inte att försvara sig så bra.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 16:58
DumFan Kille, 35 år

fot:
Nato består av länder som stödjer en viss politisk inriktning, kapitalistisk, makrnadsekonomi mm. där USA har en väldigt stark röst. Det gör att hela organisationen får en viss inriktning, konstigt?

Majoriteten svenskar stödjer inte NATO.

Utbildade för vad för situationer, handskas med lokalbefolkningen eller strida mot talibaner (gerillagrupper)?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 17:03
natsukashi Kille, 60 år

Låt länderna klara sig själva. :I

Vi behöver inte folk som lallar runt och

1. Skjuter lokalbefolkningen
2. Propagerar för smygdiktatur i form av demokrati
3. Lägger näsan i blöt och bara ökar västvärldshatet

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 17:04
fot Kille, 33 år

pg99
Jag har aldrig sagt att jag är för kriget va?

DumFan
Om de stöder NATO eller inte är upp till dem, jag kanske inte är 100 för det men jag tycker det är bra att vi hjälper till i Afghanistan.

Utbildade för att styra upp farliga situationer och samtidigt skydda sig mot gerillagrupper.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 19:08
DumFan Kille, 35 år

Citat från fot


Klart att det är upp till dom, de är inte ens med i NATO så de har inga förpliktelser.

Styra upp dom militärt, alltså med våld. Våld är inte alltid lösningen.

k4ttenJuli4 Tjej, 33 år

580 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 19:10
k4ttenJuli4 Tjej, 33 år

Hinner bli arton. Jag vet inte trodde ja skulle rösta om 4 år typ så sitter o pluggar in lite info :;)

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 20:04
natsukashi Kille, 60 år

Dessutom så har de försvarande länderna ofta en fördel då de kan sin terräng jävligt bra och därför har byggt anpassade fordon till den osv. osv.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 20:07
DumFan Kille, 35 år

Citat från natsukashi


Dessutom så har de försvarande länderna ofta en fördel då de kan sin terräng jävligt bra och därför har byggt anpassade fordon till den osv. osv.

Afghanistan/Vietnam :PpPpPPpPPpPPP

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 20:11
natsukashi Kille, 60 år

Citat från DumFan


Citat från natsukashi

Dessutom så har de försvarande länderna ofta en fördel då de kan sin terräng jävligt bra och därför har byggt anpassade fordon till den osv. osv.

Afghanistan/Vietnam :PpPpPPpPPpPPP


Lol, uttryckte mig inte speciellt tydligt. Menar inte på att fördelen är övergripande och är det enda som påverkar kriget utan bara att den finns där, öppen och redo att utnyttjas, något som det försvarande landet bör vara bättre på.

Fast sen så bör man ju inte behandla eld med eld.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 20:41
fot Kille, 33 år

DumFan
eh, när jag pratade om "de" så menade jag de som är emot NATO.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 20:43
DumFan Kille, 35 år

fot: Vilka är det upp till då om inte svenska folket?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 20:44
natsukashi Kille, 60 år

Citat från DumFan


fot: Vilka är det upp till då om inte svenska folket?

Regeringen. Svenska folket är dumma i huvudet så vi låter en bestämd elit bestämma över oss. :PPPPPP

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
19 maj 2010 kl. 20:57
fot Kille, 33 år

DumFan
Jag vet inte hur det är med urgång ur NATO, så jag skall inte uttala mig.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet