Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Citat från Motherfucker3
Nej, acceptera att folk tycker si och så. Vilket många vänsterpersoner inte vill acceptera.
Jag accepterar att Miljöpartiet finns, men jag kanske inte delar samma åsikter som dem. Jag tycker att det är bra av MP att dom vill miljön det bästa, men man kan inte jaga svensken mer för att få bättre miljö. Det är dom andra länderna som måste också bli bättre.
Sen kommer MP göra det dyrt för mej. Dom vill ju höja bensinskatten vilket jag inte vill.
"Om en rik gubbe får en hundralapp till i månaden så går han knappast och köper mer falukorv. Han använder pengarna till att spara och spekulera. Om vi däremot ger pengarna till någon som inte har det så fett, då kommer hon, för det är ofta en hon, ha råd att gå till frisören, gå till tandläkaren och köpa falukorv till ungarna. Och då skapas det nya jobb! Bra va? "
Jag accepterar att dom finns, men vissa delar håller jag inte med om. Jag tror att det finns delar i SD's partiprogram som du håller med om.
Igenom att acceptera folk åsikter så skapar vi en demokrati.
Men ta detta inte så extremt nu och få för dej att varje enskild individ kan få göra exakt vad den vill. Vi har faktiskt regler, lagar och normer.
Något som vänsterpersoner inte kan acceptera är Liberalismen och Kapitalismen.
Tack för mej. Ej obligatorisk respons. [/i]
Vill bara säga om den rika gubben som sparar och hon som lägger hundringen på annat.
Hur blir det fler jobb om hon då spenderar den där hundringen för att det hon spenderar på finns ju redan.
Men skulle hon då sätta in det på banken som den rika snubben så skulle banken klara sig bättre genom finanskrisen än vad man sett nu i de flesta länder runt om i världen med banker som gått i konkurs och finansmän som tagit sina liv.
Kostnader som resten av världen och uropa får stå för.
Sen kan man komma till krisen nere i Grekland.Då talar vi om en president som ej skött sitt arbete och bara lovat och lovat saker för att få fler röster så han kan sitta några år till.Presidenten heter Károlos Papoúlias och var med 1974 och grundade PASOK, greklands svar på socialdemokraterna.
Greklands kris kommer EU att få betala och vi svenskar kommer att bli drabbade så inom några år så kommer resorna ner dit att bli väldigt mycket dyrare än vad de är nu.
Vill också tillägga att Miljöpartiet med de rödgröna inte bara vill höja bensinskatten utan också en hel del andra skatter bara för att kunna finansiera alla utgifter.Dock så täcker inte dessa skattehöjningar lika mycket som alliansens budget gör och då har inte de höjt några skatter än.De rödgröna vill också sänka skatten för pensionärer och det tycker jag är bra för dom har ändrat sig helt nu men för ett halvår sedan så ville de ha lika skatt för pensionärer som för vanliga inkomsttagare och då med deras politik skulle de få höja skatterna för pensionärerna.
Nu vill dom sänka den skatten men då kommer dom höja avgifterna för pensionärerna och det kommer då bli mycket dyrare så då tjänar inte pensionärerna något på det.
Något som jag vill rikta till dig Motherfucker3 är att de som röstar mot vänsterhållet aldrig kan acceptera någonting förutom dom själva.
Men jag kan säga som så att om inte PRINCEALI skulle bry sig så skulle inte han skrivit något om det.
Det finns en hel del lagar som de flesta flyktingarna är emot men också kommunisterna samt vänsterhållet också och det har med yttrandefriheten att göra så fortsätt att gör dina grupper om SD medans det fortfarande är lagligt.
Vem vet,om de rödgröna vinner valet så blir det väl helt förbjudet att ens ha egna åsikter.
Citat från natsukashi
Politik är gay, rösta på flemmingsbergspartiet
More like rösta på grävbortskånepartiet :D
Citat från robin1990
Vill bara säga om den rika gubben som sparar och hon som lägger hundringen på annat.
Hur blir det fler jobb om hon då spenderar den där hundringen för att det hon spenderar på finns ju redan.
Men skulle hon då sätta in det på banken som den rika snubben så skulle banken klara sig bättre genom finanskrisen
Jaha, pojkrumsekonomen har tänkt till igen. Anledningen till att riksbanken sänker räntan i kristider är att det nationalekonomiskt absolut sämsta som kan hända är att folk sparar pengarna på banken. "det hon spenderar den på finns ju redan", eh wtf? Om folk köper grejer minskar alltså tillgången till de grejerna vilket leder till att det produceras mer av dem. Om folk däremot bara sparar pengarna ökar inte tillväxten, och då kollapsar en marknadsekonomi snabbare än du hinner säga börsfall.
Det finns en hel del lagar som de flesta flyktingarna är emot men också kommunisterna samt vänsterhållet också och det har med yttrandefriheten att göra så fortsätt att gör dina grupper om SD medans det fortfarande är lagligt.
Vem vet,om de rödgröna vinner valet så blir det väl helt förbjudet att ens ha egna åsikter.
Citat från Zalbeyx
Citat från natsukashi
Politik är gay, rösta på flemmingsbergspartiet
More like rösta på grävbortskånepartiet :D
lol nä. kasst parti ju
Insåg att om de rödgröna vinner valet i höst kommer Sveriges första kvinnliga statsminister bli Mona Sahlin.
Well... Jag vill inte ha henne som Sveriges första kvinnliga statsminister :P
Vem fan vill ha en kvinnlig statsminister? Vi måste ju bygga om hela riksdagshuset till ett stort kök då, fatta vad skattepengar det skulle kosta. Och ni snackar om att moderaterna slösar på skattepengar? Fy
Utvisa Sverigedemokraterna, inför språktest så de inte kommer in igen.
Citat från natsukashi
Utvisa Sverigedemokraterna, inför språktest så de inte kommer in igen.
Du stavade fel på negrer.
Det stavas N-E-G-R-E-R och inte S-V-E-R-I-G-E-D-E-M-O-K-R-A-T-E-R
Citat från pg99
Citat från ChemicalAngel
Citat från natsukashi
Utvisa Sverigedemokraterna, inför språktest så de inte kommer in igen.
Du stavade fel på negrer.
Det stavas N-E-G-R-E-R och inte S-V-E-R-I-G-E-D-E-M-O-K-R-A-T-E-R
du var inte rolig :(
Det var inte han heller, så det var liksom ingen press där kände jag :D
Citat från ChemicalAngel
Citat från pg99
Citat från ChemicalAngel
Citat från natsukashi
Utvisa Sverigedemokraterna, inför språktest så de inte kommer in igen.
Du stavade fel på negrer.
Det stavas N-E-G-R-E-R och inte S-V-E-R-I-G-E-D-E-M-O-K-R-A-T-E-R
du var inte rolig :(
Det var inte han heller, så det var liksom ingen press där kände jag :D
jag var seriös, inte rolig
Ska rösta på Sverigedemokraterna eftersom det vore så jävla pinsamt om de hamnar för lågt efter alla skriverier i media.
Citat från natsukashi
Citat från ChemicalAngel
Citat från pg99
Citat från ChemicalAngel
Citat från natsukashi
Utvisa Sverigedemokraterna, inför språktest så de inte kommer in igen.
Du stavade fel på negrer.
Det stavas N-E-G-R-E-R och inte S-V-E-R-I-G-E-D-E-M-O-K-R-A-T-E-R
du var inte rolig :(
Det var inte han heller, så det var liksom ingen press där kände jag :D
jag var seriös, inte rolig
Men jag var ju delvis seriös jag med, så det jämnar ut sig
SINGELPARTIET-Ursäkta, men vi finns också
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
