Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från pg99
Citat från Zalbeyx
pg99: Du är fan blond på riktigt -_-
Enligt din logik kan flera tusen svenskar bara åka till Spanien för att rösta om Spaniens problem....liksom...VAD I HELVETE TÄNKER DU MED KVINNA?!
Snälla, VART har jag sagt det?! Jag har sagt att om man BOR i ett land och har bott där hela sitt liv eller i ett x antal år så är det KLART att man ska ha rätt att påverka det landet. VAD ÄR DET DU INTE FATTAR?
Men säg det då istället för att lägga svart på vitt och få dig att framstå som en blondin.
Ja men om man har bott där hela sitt liv har man ju medborgarskap vare sig man vill eller inte.
Men om man kommer till ett land är det en annan femma, har du försökt att förstå det kanske?
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från pg99
Citat från Zalbeyx
Citat från pg99
Citat från Zalbeyx
pg99: Du är fan blond på riktigt -_-
Enligt din logik kan flera tusen svenskar bara åka till Spanien för att rösta om Spaniens problem....liksom...VAD I HELVETE TÄNKER DU MED KVINNA?!
Snälla, VART har jag sagt det?! Jag har sagt att om man BOR i ett land och har bott där hela sitt liv eller i ett x antal år så är det KLART att man ska ha rätt att påverka det landet. VAD ÄR DET DU INTE FATTAR?
Men säg det då istället för att lägga svart på vitt och få dig att framstå som en blondin.
Ja men om man har bott där hela sitt liv har man ju medborgarskap vare sig man vill eller inte.
Men om man kommer till ett land är det en annan femma, har du försökt att förstå det kanske?
Ja, det är klart att jag ser skillnaden. Men som sagt om man har bot i Sverige i typ x-antal år så är det KLART man ska ha rätt till att rösta och påverka det landet. De bor också här, de är också människor och de blir också påverkade av det som händer i samhället. Inser du inte det är du bara dum i huvudet.
Bara för att man bott där betyder inte det att man skall ha alla rättigheter. Det måste ju vara vissa krav man skall ställas inför, innan man får sitt medborgarskap som invandrare. Det låter fullt resonligt enligt mig.
PRINSALI
Kille, 34 år
Citat från Motherfucker3
Citat från pg99
Citat från Motherfucker3
Citat från pg99
Citat från Motherfucker3
Citat från PRINCEALI
står* du kan inte ens svenska.
och dina meningar är inte rätt formulerade alls.
du skriver som en banan.
Du är en banan.
Du börjar inte ens med stor bokstav.
Ah men seriöst! Din grammatik suger, att börja med stor bokstav är ingenting jämfört med hur du skriver.
Du skulle sen han föra gången han debatterade med mej. Man trodde först att han kom från Rosengård och var en Abo.
Lite roligt att ni har inget bra argument mot mej, utan ni söker fel bara för att få rätt. I detta fall är det dialektfel.
Det finns inget som heter dialektfel. Vaddå inga bra argument? Det är svårt att argumentera med en apa.
I folkmun, samt i Firefox 3.0 rättstavning.
äsch du suger ändå och säg inte till henne att hon skulle sätt "vårt" förra diskusion hade inga felstav. Och om jag hade var det för jag har dyslexi. och vi är med varandra hela tiden hon känner mig bra och vet själv att jag inte pratar som någon från rosengård. Så sluta mytta.
natsukashi
Kille, 60 år
Citat från Motherfucker3
Citat från natsukashi
Citat från Motherfucker3
Nej inte direkt. Men det är ju bara vänsterpersoner som klagar på SD.
Moderater håller ju med SD.
Jag tycker inte att en politik som vill sitt land så bra och ekonomiskt bra, är efterblivet.
Vill sitt land så ekonomiskt bra.
Är det därför deras budget inte håller och att deras bugetförslag är otroligt populistiska? :D
Jag är höger och klagar på SD såatteh? Your statement is not valid.
Dom har inte redovisat sin budget så du kan inte säga något om det.
Dom har gjort ett budgetförslag som är highly improbable.
PRINSALI
Kille, 34 år
Citat från Motherfucker3
alltså du är 20 år. nästan helt anonym blir medlem på en sida för ungdomar typ, och det enda du gör här är att skapa trådar och grupper om SD. Seriöst har du inte något bättre för dig? Gå in på rasist.se eller nåt och snacka SD där för HELT ÄRLIGT SÅ BRYR SIG INGEN HÄR PÅ EC. alla blir bara trötta på ditt tjat så snälla sluta diskutera med folk runt 14-18 år om att SD är bra. För alla är mycket väl medvetna om att SD suger
EnKannaSaft
Kille, 34 år
Citat från PRINCEALI
Citat från Motherfucker3
alltså du är 20 år. nästan helt anonym blir medlem på en sida för ungdomar typ, och det enda du gör här är att skapa trådar och grupper om SD. Seriöst har du inte något bättre för dig? Gå in på rasist.se eller nåt och snacka SD där för HELT ÄRLIGT SÅ BRYR SIG INGEN HÄR PÅ EC. alla blir bara trötta på ditt tjat så snälla sluta diskutera med folk runt 14-18 år om att SD är bra. För alla är mycket väl medvetna om att SD suger
du är ju med i SD gruppen så du verkar ju bry dig :P
PRINSALI
Kille, 34 år
Citat från Motherfucker3
Citat från PRINCEALI
Citat från Motherfucker3
alltså du är 20 år. nästan helt anonym blir medlem på en sida för ungdomar typ, och det enda du gör här är att skapa trådar och grupper om SD. HELT ÄRLIGT SÅ BRYR SIG INGEN. så snälla sluta diskutera med folk runt 14-18 år om att SD är bra. För alla är mycket väl medvetna om att SD suger
Har du inget bättre att komma med än min ålder? Jag fyllde 20 inte för länge sedan. Det är rätt många som är 20+ här.
Jo, det finns folk som bryr sej. http://www.emocore.se/sida/grupper/Sverigedemokraterna_6737
SD är bra. Jag ser inget fel med dom.
Bra att du drar ALLA över en kam igen.
HAHA ingen bryr sig. Alla trollar bara på din SD-grupp lol.
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från Motherfucker3
Exempel:
Kalle och Olle jobbade i en timme. Dom skulle bära vid från A till B.
För varje vedhög dom förflyttade så fick dom 5 kr.
Kalle flyttade 3 vedhögar och olle flyttade en för han orkade och sen var han lat.
Kalle fick 15 kr och olle fick 5 kr.
Nu blev olle avundsjuk på kalle och vill att det ska vara "rättvist". Därför vill Olle ha 5kr av kalle.
Nej, det är mer som:
Olle behöver pengar, så han söker jobb. Kalle anställer honom, eftersom han behöver någon som kan producera bildäck som han sedan kan sälja. För varje bildäck som Olle producerar så tjänar Kalle 1000 kronor, men Olle får bara 100-250 kronor av denna summan, vilket Olle tycker är orättvist för det är ju trots allt han som har producerat bildäcken.
MaxwellRay
Tjej, 28 år
VÄNSTER! VÄNSTER! VÄNSTER!
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från Motherfucker3
Är det kalles totala lön eller går en viss del till företaget?
Det är rätt så orelevant, då företaget är Kalles och därför då blir pengarna ändå hans även om han investerar pengarna i företaget. Han kan välja att ta dem pengarna när han vill.
Insipiens
Kille, 32 år
moderaterna
natsukashi
Kille, 60 år
Politik är gay, rösta på flemmingsbergspartiet
2qt2bstr8
Kille, 46 år
Citat från Anklever
Citat från 2qt2bstr8
@anklever:
Om det ändå var problematiskt att förstå vad jag menade så låt mig ta ett mer ideologiskt exempel: Åke Greens predikan om att homosexuella är en cancersvulst på samhällskroppen. Jag tycker själv att detta var ett fullkomligt idiotiskt uttalande, men jag och högsta domstolen är helt överens om att det varken är eller bör vara olagligt.
Denna min åsikt hade inte rubbats en tum om en uppretad bögmobb hade mordhotat Åke Green. Hade du då tyckt att jag typ legitimerade mordhot eller vad det nu är du tycker att Reinfeldt och Freivalds har gjort?
Det enda jag är emot är om du hade gått ut och sagt:
"Visst, bögar ska också ha rätt att leva. Men vi får inte glömma bort alla de goda religiösa homofober som vi måste respektera och välkomna i det svenska samhället."
För det är bara onödigt. Galna kristna och muslimer har rätt att uttrycka sig enligt lag ja, det är jag inte emot alls, men det betyder inte att man ska predika om att man ska respektera deras föråldrade åsikter.
herrejävlar, man tittar bort en halv dag och så har tråden expanderat med tio sidor.
hur som helst, att säga sådär, dvs att försvara åke green, skulle ju i det exemplet alltså motsvara att försvara lars vilks. det är ju inte åke green som har mordhotat nån liksom.
2qt2bstr8
Kille, 46 år
hoho, givetvis visar det sig att sverigedemokraterna HAR försvarat åke green och välkomnat honom i det svenska samhället.
jag ska nog bara sluta kolla källor och utgå från att SD alltid väljer det mest muppiga tänkbara alternativet i varje given situation, det skulle bespara mig mycket tid.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet