Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Citat från Motherfucker3
Dom har inte redovisat sitt budget så du kan inte säga något om det.
Men... Då kan ju du inte heller det...
Citat från Motherfucker3
Men dom har sagt vad dom vill dra ner på. Exempelvis invandringen.
Istället för att lasta in 99 485 invandrare och det svider i svenska välfärden så kan man göra så att man minskar på invandringen och kastar pengar på sjukvård istället, eller så inför man gästarbetningssystem.
Gästarbetningssystem menas att om invandrare ska komma hit så ska dom ha redan jobb. Alltså en Indier kommer till Sverige och är högutbildad IT-konsult. Sen jobbar den personen och skattar.
Då utnyttjar man invandringen till 100%.
Fortfarande du kan inte säga åt andra att de inte för yttra sig om du inte håller käft om det själv.
Nä, om SD skulle ta sig in skulle jag nog flytta.
Citat från pg99
Citat från Motherfucker3
Jag förstår att du är rädd att SD ska komma in i riksdagen. Jag förstår att du är rädd att du ska bli utvisad. Men SD vill bara utvisa kriminella invandrare och flaska flyktingar, bara för din säkerhet och ekonomi.
sd har inte rätt o kasta ut mig för min pappa är svensk och jag har alltid haft svensk medborgarskap. HAHAH
Men derp det blir inte precis SD som håller i trådarna med ensamrätt om de nu skulle komma in med kanske 2 st ledamöter -_-
Citat från pg99
Citat från Zalbeyx
Citat från pg99
Citat från Motherfucker3
Jag förstår att du är rädd att SD ska komma in i riksdagen. Jag förstår att du är rädd att du ska bli utvisad. Men SD vill bara utvisa kriminella invandrare och flaska flyktingar, bara för din säkerhet och ekonomi.
sd har inte rätt o kasta ut mig för min pappa är svensk och jag har alltid haft svensk medborgarskap. HAHAH
Men derp det blir inte precis SD som håller i trådarna med ensamrätt om de nu skulle komma in med kanske 2 st ledamöter -_-
Va
du sa att SD inte hade rätt att kasta ut dig. Well såklart de inte har eller ens KAN ta sig rätten till det xD
-_-
Yes, that was quite retarded, eftersom ingen någonstans i regeringen eller myndigheterna skulle komma iväg med att kasta ut någon bara sådär för att de är halvsvenskar eller liknande. De har ingen rätt, nej, men har du tänkt på det faktum att de inte KAN?! därför behövs ingen rätt
pg99: Jag förstår fortfarande inte ditt resonemang. Tror du helt ärligt att SD står för utkastning av ALLA invandrare som inte är helsvenskar, vad än omständigheterna är? Isåfall är du mer fördomsfull än de flesta SDare.
Citat från pg99
Citat från Motherfucker3
Okej. Men då är du invandrare, men jag skulle klassa dej som svensk ändå.
Jag är van att det finns mycket invandrare som är araber.
Men då får du passa dej för Moderaterna om du blir kriminell.
http://www.dn.se/debatt/ta-medborgarskapet-fran-kriminella-invandrare-1.800439
Bestäm dig, svensk eller invandrare? Btw, när är man ens invandrare? Har man bott i sverige hela sitt liv så räknas man ändå som invandrare? LOL Nej, man är svensk när man känner sig svensk. /Discussion.
Jag är inte kriminell och jag hatar moderaterna lika mycket som SD.
SÅATTEH
Så....så länge man känner sig svensk skall man automatiskt ha samma privilegier att påverka det land man bor i?
/epic facepalm
Citat från pg99
Citat från Zalbeyx
Citat från pg99
Citat från Motherfucker3
Okej. Men då är du invandrare, men jag skulle klassa dej som svensk ändå.
Jag är van att det finns mycket invandrare som är araber.
Men då får du passa dej för Moderaterna om du blir kriminell.
http://www.dn.se/debatt/ta-medborgarskapet-fran-kriminella-invandrare-1.800439
Bestäm dig, svensk eller invandrare? Btw, när är man ens invandrare? Har man bott i sverige hela sitt liv så räknas man ändå som invandrare? LOL Nej, man är svensk när man känner sig svensk. /Discussion.
Jag är inte kriminell och jag hatar moderaterna lika mycket som SD.
SÅATTEH
Så....så länge man känner sig svensk skall man automatiskt ha samma privilegier att påverka det land man bor i?
/epic facepalm
Ja? Om man bor i ett land ska man ju ha rätt att påverka det landet man bor i.
Dina inlägg -_-
Allt folk inte förstår... Det ENDA Sverigedemokraterna kan lyckas med är att försöka få de andra partierna att försöka förstå att integrationspolitiken bör förändras.
Dom kommer aldrig få mandat nog att kunna förändra något på egen hand så jag förstår inte allt "skicka ut invandrare"-snacket.
Citat från Motherfucker3
Citat från pg99
Citat från Motherfucker3
Okej. Men då är du invandrare, men jag skulle klassa dej som svensk ändå.
Jag är van att det finns mycket invandrare som är araber.
Men då får du passa dej för Moderaterna om du blir kriminell.
http://www.dn.se/debatt/ta-medborgarskapet-fran-kriminella-invandrare-1.800439
Bestäm dig, svensk eller invandrare? Btw, när är man ens invandrare? Har man bott i sverige hela sitt liv så räknas man ändå som invandrare? LOL Nej, man är svensk när man känner sig svensk. /Discussion.
Jag är inte kriminell och jag hatar moderaterna lika mycket som SD.
SÅATTEH
Ja, Du säger att du inte är född i Sverige, men du bor i Sverige. Alltså du har invandrat. Det stor på papper.
Sen din integration är svensk.
Sen din etnicitet är svensk och brasilian.
För att vara svensk så ska man ha en förståelse över det svenska sociala kolsystemet. Följa svenska normer, lagar och regler samt ha en övervägande svensk identitet.
Du vet att moderaterna är mycket lik Sossarna?
SD hatar SD för du är fördomsfull och inte vet vad dom vill.
står* du kan inte ens svenska.
och dina meningar är inte rätt formulerade alls.
du skriver som en banan.
Citat från Terrorstorm
Allt folk inte förstår... Det ENDA Sverigedemokraterna kan lyckas med är att försöka få de andra partierna att försöka förstå att integrationspolitiken bör förändras.
Dom kommer aldrig få mandat nog att kunna förändra något på egen hand så jag förstår inte allt "skicka ut invandrare"-snacket.
Indeed, folk tar SD på alltför stort allvar.
1.De har stöd ja men inte tillräckligt för att få igenom varenda punkt som de står för rent formellt
2.De kan aldrig med 2 mandat ta sig rätten till något som ingen annan kan
3.SD är endast ett idealt parti vars själva princip av yttrandefrihet är bra för andra partier, men aldrig för dem själva
4. Enligt pg99s logik kan jag alltså: Åka till spanien, köpa en bostad och automatiskt få formell rösträtt och liknande utan några som helst krav.
Jag tror knappt hon fattar själv hur efterblivet det låter och vilket kaos det skulle skapa i världen om alla fick rösta om allt för alla andra.
Miljöpartiet eller sossarna
pg99: Du är fan blond på riktigt -_-
Enligt din logik kan flera tusen svenskar bara åka till Spanien för att rösta om Spaniens problem....liksom...VAD I HELVETE TÄNKER DU MED KVINNA?!
Citat från pg99
Citat från Zalbeyx
4. Enligt pg99s logik kan jag alltså: Åka till spanien, köpa en bostad och automatiskt få formell rösträtt och liknande utan några som helst krav.
Jag tror knappt hon fattar själv hur efterblivet det låter och vilket kaos det skulle skapa i världen om alla fick rösta om allt för alla andra.
Tänker inte ens svara på det för du vet mycket väl att det inte är så jag menar.
Det är precis så du menar. Du sa det ju själv "bara för att man inte är nationalitet betyder inte det att man har rätt att bestämma om ett land"
liksom....va?! Hur fan tänker du egentligen? Är det logiskt att de som inte tillhör ett land, får rösta i det landet?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet