Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 01:37
2qt2bstr8 Kille, 46 år

*lubricerar mitt anus och viker mig för böglobbyn*

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 09:18
Anklever Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


@anklever:
Om det ändå var problematiskt att förstå vad jag menade så låt mig ta ett mer ideologiskt exempel: Åke Greens predikan om att homosexuella är en cancersvulst på samhällskroppen. Jag tycker själv att detta var ett fullkomligt idiotiskt uttalande, men jag och högsta domstolen är helt överens om att det varken är eller bör vara olagligt.

Denna min åsikt hade inte rubbats en tum om en uppretad bögmobb hade mordhotat Åke Green. Hade du då tyckt att jag typ legitimerade mordhot eller vad det nu är du tycker att Reinfeldt och Freivalds har gjort?


Det enda jag är emot är om du hade gått ut och sagt:

"Visst, bögar ska också ha rätt att leva. Men vi får inte glömma bort alla de goda religiösa homofober som vi måste respektera och välkomna i det svenska samhället."

För det är bara onödigt. Galna kristna och muslimer har rätt att uttrycka sig enligt lag ja, det är jag inte emot alls, men det betyder inte att man ska predika om att man ska respektera deras föråldrade åsikter.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 11:18
Tour Kille, 38 år

Citat från Motherfucker3


Jag undrar en sak DumFan.
Alltid när vi kritiserar islam så ska du kritisera Kristendomen. Inte för vi bryr oss, men vad ger det? Vi tar inte illa upp och känner oss kränkta om du tror det.
Vi bryr oss inte om religion.



jag känner att jag också kan svara på det, för jag gör samma sak.
det vi försöker få fram genom att göra det, är att det finns extremister på båda sidor, och att dessa extremister inte ska användas som argument för att kritisera hela religionen, då en liten grupp människor tolkar en religion på ett extremt sätt, så speglar det i sig inte hela religionens handlande.

vi försöker bara belysa att alla religioner har extremister som är lika hemska vilken dom än tillhör, helt enkelt.

bryr du dig inte om religion? det är ju ditt huvudargument för att det inte ska förekomma invandring till sverige från muslimska länder, att kristendomens värderingar måste bevaras, att vi bor i ett kristet land, etc etc, är inte det Hyckleri?

Mr023 Kille, 31 år

4 083 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 11:57
Mr023 Kille, 31 år

Sverigerdemokraterna tror jag...fast jag får vänta i tre år till.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:17
DumFan Kille, 35 år

Motherfucker3: Tours svar fungerade bra för mig också.

Det ni inte verkar förstå är att mångkultur kan skapa förståelse för andra kulturer otroligt mycket bättre och lättare om man har rätt inställning. Om man strävar efter att behålla Sverige med den kulturen vi har nu kommer det öka fördomarna mm. om andra kulturer och hur bra tror du att det är i en globaliserande värld?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:26
Anklever Kille, 34 år

Citat från DumFan


Motherfucker3: Tours svar fungerade bra för mig också.

Det ni inte verkar förstå är att mångkultur kan skapa förståelse för andra kulturer otroligt mycket bättre och lättare om man har rätt inställning. Om man strävar efter att behålla Sverige med den kulturen vi har nu kommer det öka fördomarna mm. om andra kulturer och hur bra tror du att det är i en globaliserande värld?


Förståelse och respekt för andra kulturer kan nog gå hand i hand med en egen stark kulturell identitet.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:27
DumFan Kille, 35 år

Citat från Anklever


Förståelse och respekt för andra kulturer kan nog gå hand i hand med en egen stark kulturell identitet.[/i]

Man kommer förlora upplevelser och erfarenheter av andra kulturer i princip helt om man inte reser, vilket långt ifrån alla gör. Hur ska du ersätta det då?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:43
Anklever Kille, 34 år

Citat från DumFan


Man kommer förlora upplevelser och erfarenheter av andra kulturer i princip helt om man inte reser, vilket långt ifrån alla gör. Hur ska du ersätta det då?

Viss exponering till mångkultur behövs definitivt. Men inte i vilka former som helst, och inte till vilken kostnad som helst. All mångkultur är inte bra mångkultur.

Att få bli berikad av nyzeeländsk kultur till kostnaden av att ta in hundratusentals outbildade nyzeeländare och skapa ghetton i storstadsförorterna, vore till exempel inte värt det.

Att däremot låta några nyzeeländska entreprenörer komma in i landet och börja sälja kiwifåglar för att pusha mångkulturen, vore absolut värt det.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:43
natsukashi Kille, 60 år

Motherfucker3: Typ faktumet att du förstör andras egendom? :D

krankenstein Kille, 36 år

2 035 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:50
krankenstein Kille, 36 år

Citat från pg99


Citat från Motherfucker3

Citat från pg99

och för övrigt så är alla sd-fans dumma i huvudet.

För att?

Ni har inga vettiga argument.


Ungefär lika vettiga som när du säger att sd-fans är dumma i huvudet. Dra inte alla över en kam för att vissa är efterblivna bönder. Samma sak som dina kommunist parti. Finns många där som inte vet ett skit om politik men ändå ska rösta.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:51
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Men att tro att alla ska respektera andras kulturer och värderingar och åsikter så är man förbannat naiv.
Vi människor är ett djur.

Jag kanske inte vill se något fint i zigenarkjolen. Jag kanske tycker den ser förjävlig ut och vill att den ska brinna.
Vem ska stoppa mej då?[/i]

Sluta vara dum... Jag sa aldrig att ALLA skulle göra det. Men att rent allmänt skulle man förlora mycket. Med mångkultur ökar förståelsen mycket, men det är klart att det alltid kommer finnas idioter.

Citat från Anklever

Viss exponering till mångkultur behövs definitivt. Men inte i vilka former som helst, och inte till vilken kostnad som helst. All mångkultur är inte bra mångkultur.

Att få bli berikad av nyzeeländsk kultur till kostnaden av att ta in hundratusentals outbildade nyzeeländare och skapa ghetton i storstadsförorterna, vore till exempel inte värt det.

Att däremot låta några nyzeeländska entreprenörer komma in i landet och börja sälja kiwifåglar för att pusha mångkulturen, vore absolut värt det.[/i]

Men det hade inte gett någon vardagsexponering. Alltså om hur deras kultur är, hur deras religion utövas, hur de är som personer mm.

Det är ingen som vill ha ghetton (vilket vi inte har i Sverige), det är inget riksdagsparti som säger att invandringen fungerar utmärkt. Men istället för att ge långfingret åt asylsökande kan man ta lite mer ansvar själv för att de ska spridas ut mer i landet mm.

krankenstein Kille, 36 år

2 035 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:52
krankenstein Kille, 36 år

Citat från pg99


Citat från krankenstein

Citat från pg99

Citat från Motherfucker3

Citat från pg99

och för övrigt så är alla sd-fans dumma i huvudet.

För att?

Ni har inga vettiga argument.

Ungefär lika vettiga som när du säger att sd-fans är dumma i huvudet. Dra inte alla över en kam för att vissa är efterblivna bönder. Samma sak som dina kommunist parti. Finns många där som inte vet ett skit om politik men ändå ska rösta.

Käften, John. Du vill bara vara emot mig :@


Nej jag var seriös. Att slänga ur sig att sd-fans är dumma i huvudet för att några av dom är rasister är lika idiotiskt som rasisternas argument.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:57
DumFan Kille, 35 år

Citat från krankenstein


Ungefär lika vettiga som när du säger att sd-fans är dumma i huvudet. Dra inte alla över en kam för att vissa är efterblivna bönder. Samma sak som dina kommunist parti. Finns många där som inte vet ett skit om politik men ändå ska rösta.[/i]

Jag antar att du menar kommunistpartiet när du skriver "dina kommunist parti" och där kommer man inte in om du inte har bra koll på politiken.

krankenstein Kille, 36 år

2 035 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 12:58
krankenstein Kille, 36 år

Citat från DumFan


Citat från krankenstein

Ungefär lika vettiga som när du säger att sd-fans är dumma i huvudet. Dra inte alla över en kam för att vissa är efterblivna bönder. Samma sak som dina kommunist parti. Finns många där som inte vet ett skit om politik men ändå ska rösta.

Jag antar att du menar kommunistpartiet när du skriver "dina kommunist parti" och där kommer man inte in om du inte har bra koll på politiken.


Med tanke på att vänsterns ledare är kommunist. Så drar jag alla vänster partin som kommunist partin.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
13 maj 2010 kl. 13:00
DumFan Kille, 35 år

Citat från krankenstein


Med tanke på att vänsterns ledare är kommunist. Så drar jag alla vänster partin som kommunist partin.[/i]

Då visar du endast din otroliga inkompetens inom politik själv.

Lars Ohly kallar inte sig själv kommunist.

Om du generaliserar så mycket och så otroligt korkat måste det vara okey att säga att SD är rasister.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet