Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:40
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Jah


och vi motiverar ju dem så bra.

Det gör vi. Men det är enklare att göra som alla andra och skita i skolan.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:42
Jah Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Det gör vi. Men det är enklare att göra som alla andra och skita i skolan.

vad är det som motiverar elever att gå i skolan idag?

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:46
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Jah


vad är det som motiverar elever att gå i skolan idag?

Jag kan bara referera till mig själv eftersom jag inte har någon aning om vad som motiverar andra.

Att få bra betyg och möjlighet att komma in på bra utbildningar motiverade mig. Att jag blev uppmuntrad hemma, av kompisar, av lärare att hela tiden överträffa mig själv motiverade mig också väldigt mycket =)

Vad motiverar dig till att gå i skolan?

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:46
Emojavel Kille, 32 år

Citat från Phoenix


Citat från Emojavel

Phoenix

Vet du hur det funkar när ett land går från i-land till u-land?

Berätta gärna för mig.




Gjorde en bild med mina awesome paint skills! Den är ungefärlig, hoppas du fattar ändå.
Det längst ner är år, glömde skriva det ):
Glömde också göra en pil på y-axeln

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:49
Reclaimer Kille, 35 år

Du får se till och skriva rätt från början. Ett I-land brukar inte förvandlas till ett U-land.

Jag förstår din poäng; men det ändrar inte på det faktum att invandrarfamiljer är större än svenska familjer!

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:51
Jah Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Vad motiverar dig till att gå i skolan?

Jag har aldrig haft motivation till att gå i skolan

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:51
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Jah


Jag har aldrig haft motivation till att gå i skolan

How come?

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:52
Emojavel Kille, 32 år

Citat från Phoenix


Du får se till och skriva rätt från början. Ett I-land brukar inte förvandlas till ett U-land.

Jag förstår din poäng; men det ändrar inte på det faktum att invandrarfamiljer är större än svenska familjer!


Argh </3 att jag kunde göra ett sånt misstag >_>

Dom flesta invandrare kommer nog inte från lika civiliserade länder som Sverige, det kommer nog lösa sig om några år när dom fått ordning på sin "föda barn kurva". Eller så kommer dom från länder som nyligen har blivit i-land

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:54
Jah Kille, 34 år

Citat från Phoenix


How come?

Inte särskilt relevant, eller? ^^
Det jag ville komma fram till är att utanförskap lätt leder till sämre skolbetyg och närvaro, och då är det inte så konstigt att inte varje invandrare hoppar på vår sill-ätande dalahäst och sjunger nationalsången?

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:54
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Emojavel


Argh </3 att jag kunde göra ett sånt misstag >_>

Dom flesta invandrare kommer nog inte från lika civiliserade länder som Sverige, det kommer nog lösa sig om några år när dom fått ordning på sin "föda barn kurva". Eller så kommer dom från länder som nyligen har blivit i-land


Ja, jag var nog alltför pessimistisk tidigare. Om Sverige fryser invandringen och fixar förutsättningarna för de som bor här nu så tror jag att saker och ting löser sig.

Men om vi behåller det nuvarande flödet så kommer inget förändras och etniska svenskar blir så småningom en minoritet i sitt eget land :S
Precis som malajerna i Singapore!

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:57
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Jah


Inte särskilt relevant, eller? ^^
Det jag ville komma fram till är att utanförskap lätt leder till sämre skolbetyg och närvaro, och då är det inte så konstigt att inte varje invandrare hoppar på vår sill-ätande dalahäst och sjunger nationalsången?


Haha, klockrent xD

Njae, det är knepigt det här. Måste vara jobbigt för invandrarna att växa upp i ett land de inte känner sig hemma i. Har en kompis som är född i Sverige, men vars föräldrar är ifrån Tunisien. Han har vi flera tillfällen sagt att han inte vet vad han är. Han ser ut som Tunisier, men lever ett svenskt liv. Vad är han, Tunisier eller svensk?

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:59
Jah Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Njae, det är knepigt det här. Måste vara jobbigt för invandrarna att växa upp i ett land de inte känner sig hemma i. Har en kompis som är född i Sverige, men vars föräldrar är ifrån Tunisien. Han har vi flera tillfällen sagt att han inte vet vad han är. Han ser ut som Tunisier, men lever ett svenskt liv. Vad är han, Tunisier eller svensk?

Han är människa, det borde räcka för att accepteras.

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 19:05
Emojavel Kille, 32 år

Citat från Phoenix


Ja, jag var nog alltför pessimistisk tidigare. Om Sverige fryser invandringen och fixar förutsättningarna för de som bor här nu så tror jag att saker och ting löser sig.

Men om vi behåller det nuvarande flödet så kommer inget förändras och etniska svenskar blir så småningom en minoritet i sitt eget land :S
Precis som malajerna i Singapore!


Kan inte säga att du har fel. Inte rätt heller!
Men kommunikation och människor utvecklas mer och mer hela tiden, och med kommunikation så utvecklas länder som ligger efter snabbare än andra.
Att bli minoritet i sitt eget land måste inte vara en nackdel, det kommer dröja innan det blir så, då är invandrarna som kommer mer civiliserade än dom som kommer nu. Så det är dumt att vara emot det redan nu innan att kolla om det blir bättre!
Also: Bra överallt i världen = ingen invandring hit.
Dom flesta som invandrar gör det inte för att dom vill, många tycker dom får det sämre i Sverige än vad dom hade innan p.g.a SD etc.
Sverige har alltid vart ett land som vill hjälpa, få slut på dåliga saker, det är enligt mig en tradition med Sverige, det är synen jag har av vårat land, hjälpsam.

Prisms Kille, 36 år

885 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 19:10
Prisms Kille, 36 år

Svårt. Jag funderar på att låta bli. Vad jag än röstar på, så röstar jag ju på en korrupt lögnare. So yeah.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 23:31
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


Idén om det kravlösa samhället där alla lever lyckliga tillsammans fungerar inte. När det till exempel kommer intoleranta muslimer från mellanöstern och vill förbjuda muhammedkarikatyrer måste man konstatera att de har fel och våga säga att de måste anpassa sig efter västvärldens yttrandefrihet.

Det GÖR vi, om någon har missat det. Eller är det olagligt att avbilda muhammed nu?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet