Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Citat från Jah
vad är det som motiverar elever att gå i skolan idag?
Jag kan bara referera till mig själv eftersom jag inte har någon aning om vad som motiverar andra.
Att få bra betyg och möjlighet att komma in på bra utbildningar motiverade mig. Att jag blev uppmuntrad hemma, av kompisar, av lärare att hela tiden överträffa mig själv motiverade mig också väldigt mycket =)
Vad motiverar dig till att gå i skolan?
Citat från Phoenix
Citat från Emojavel
Phoenix
Vet du hur det funkar när ett land går från i-land till u-land?
Berätta gärna för mig.
Gjorde en bild med mina awesome paint skills! Den är ungefärlig, hoppas du fattar ändå.
Det längst ner är år, glömde skriva det ):
Glömde också göra en pil på y-axeln
Du får se till och skriva rätt från början. Ett I-land brukar inte förvandlas till ett U-land.
Jag förstår din poäng; men det ändrar inte på det faktum att invandrarfamiljer är större än svenska familjer!
Citat från Phoenix
Du får se till och skriva rätt från början. Ett I-land brukar inte förvandlas till ett U-land.
Jag förstår din poäng; men det ändrar inte på det faktum att invandrarfamiljer är större än svenska familjer!
Argh </3 att jag kunde göra ett sånt misstag >_>
Dom flesta invandrare kommer nog inte från lika civiliserade länder som Sverige, det kommer nog lösa sig om några år när dom fått ordning på sin "föda barn kurva". Eller så kommer dom från länder som nyligen har blivit i-land
Citat från Emojavel
Argh </3 att jag kunde göra ett sånt misstag >_>
Dom flesta invandrare kommer nog inte från lika civiliserade länder som Sverige, det kommer nog lösa sig om några år när dom fått ordning på sin "föda barn kurva". Eller så kommer dom från länder som nyligen har blivit i-land
Ja, jag var nog alltför pessimistisk tidigare. Om Sverige fryser invandringen och fixar förutsättningarna för de som bor här nu så tror jag att saker och ting löser sig.
Men om vi behåller det nuvarande flödet så kommer inget förändras och etniska svenskar blir så småningom en minoritet i sitt eget land :S
Precis som malajerna i Singapore!
Citat från Jah
Inte särskilt relevant, eller? ^^
Det jag ville komma fram till är att utanförskap lätt leder till sämre skolbetyg och närvaro, och då är det inte så konstigt att inte varje invandrare hoppar på vår sill-ätande dalahäst och sjunger nationalsången?
Haha, klockrent xD
Njae, det är knepigt det här. Måste vara jobbigt för invandrarna att växa upp i ett land de inte känner sig hemma i. Har en kompis som är född i Sverige, men vars föräldrar är ifrån Tunisien. Han har vi flera tillfällen sagt att han inte vet vad han är. Han ser ut som Tunisier, men lever ett svenskt liv. Vad är han, Tunisier eller svensk?
Citat från Phoenix
Njae, det är knepigt det här. Måste vara jobbigt för invandrarna att växa upp i ett land de inte känner sig hemma i. Har en kompis som är född i Sverige, men vars föräldrar är ifrån Tunisien. Han har vi flera tillfällen sagt att han inte vet vad han är. Han ser ut som Tunisier, men lever ett svenskt liv. Vad är han, Tunisier eller svensk?
Han är människa, det borde räcka för att accepteras.
Citat från Phoenix
Ja, jag var nog alltför pessimistisk tidigare. Om Sverige fryser invandringen och fixar förutsättningarna för de som bor här nu så tror jag att saker och ting löser sig.
Men om vi behåller det nuvarande flödet så kommer inget förändras och etniska svenskar blir så småningom en minoritet i sitt eget land :S
Precis som malajerna i Singapore!
Kan inte säga att du har fel. Inte rätt heller!
Men kommunikation och människor utvecklas mer och mer hela tiden, och med kommunikation så utvecklas länder som ligger efter snabbare än andra.
Att bli minoritet i sitt eget land måste inte vara en nackdel, det kommer dröja innan det blir så, då är invandrarna som kommer mer civiliserade än dom som kommer nu. Så det är dumt att vara emot det redan nu innan att kolla om det blir bättre!
Also: Bra överallt i världen = ingen invandring hit.
Dom flesta som invandrar gör det inte för att dom vill, många tycker dom får det sämre i Sverige än vad dom hade innan p.g.a SD etc.
Sverige har alltid vart ett land som vill hjälpa, få slut på dåliga saker, det är enligt mig en tradition med Sverige, det är synen jag har av vårat land, hjälpsam.
Svårt. Jag funderar på att låta bli. Vad jag än röstar på, så röstar jag ju på en korrupt lögnare. So yeah.
Citat från Anklever
Idén om det kravlösa samhället där alla lever lyckliga tillsammans fungerar inte. När det till exempel kommer intoleranta muslimer från mellanöstern och vill förbjuda muhammedkarikatyrer måste man konstatera att de har fel och våga säga att de måste anpassa sig efter västvärldens yttrandefrihet.
Det GÖR vi, om någon har missat det. Eller är det olagligt att avbilda muhammed nu?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet