Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Anklever


Citat från Deadly_Delusion

Den gemensamma grunden finns redan: Lagen.

Den blir utsliten när alla människor känner sig kränkta och orättvist behandlade av varandra.

Idén om det kravlösa samhället där alla lever lyckliga tillsammans fungerar inte. När det till exempel kommer intoleranta muslimer från mellanöstern och vill förbjuda muhammedkarikatyrer måste man konstatera att de har fel och våga säga att de måste anpassa sig efter västvärldens yttrandefrihet.


Det är inte konstigt att dem vill förbjuda muhammedkarikatyrer när folk konstant avbildar Muhammed bara för att irritera muslimer. Jag säger inte att ett förbud är rätt, men det är inte konstigt att dem blir arga.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Citat från Deadly_Delusion

Och man blir en del av det så snabbt man flyttar hit.

Källa på det? Tänk på att svenskar också förökar sig.
Jag skulle definitivt säga att det är hållbart, ser inte något problem alls.

Om man kollar på familjer i länder som Afghanistan ser man att de har 5-7 barn per familj. Svenskar skaffar idag 1-2 barn per familj. Det säger väl sig själv vilken grupp som ökar mest över en generation?

Nej, det säger du nu ja. Om 20 år kommer du se annorlunda på saken; det garanterar jag.

Och nej, jag är inte någon seg SD:are, jag tycker bara att invandringspolitiken som förs är urusel och rent ut sagt vedervärdig.


Exponentiell växt. Det finns fler svenskar, alltså fler som förökar sig.

Att begränsa invandringen kan jag dock säga att jag inte är helt emot. För mycket förändrig för snabbt är inte bra.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:19
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Deadly_Delusion


Det är inte konstigt att dem vill förbjuda muhammedkarikatyrer när folk konstant avbildar Muhammed bara för att irritera muslimer. Jag säger inte att ett förbud är rätt, men det är inte konstigt att dem blir arga.

Tycker det är löjligt att avbilda Muhammed. Lars Vilks gör det exempelvis bara för att provocera. Yttrandefrihet är en sak; respekt för andras religion en annan.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Citat från Deadly_Delusion

Det är inte konstigt att dem vill förbjuda muhammedkarikatyrer när folk konstant avbildar Muhammed bara för att irritera muslimer. Jag säger inte att ett förbud är rätt, men det är inte konstigt att dem blir arga.

Tycker det är löjligt att avbilda Muhammed. Lars Vilks gör det exempelvis bara för att provocera. Yttrandefrihet är en sak; respekt för andras religion en annan.


Precis min poäng.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:24
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Deadly_Delusion


Exponentiell växt. Det finns fler svenskar, alltså fler som förökar sig.

Att begränsa invandringen kan jag dock säga att jag inte är helt emot. För mycket förändrig för snabbt är inte bra.


Vi säger att vi har 100 svenska familjer (á la en man/en kvinna svenska familjer = 200 pers) som vardera får två barn

Då har vi 400 svenskar.

Vi säger att vi har 100 invandrare (samma formel; fast dessa familjer får 6 barn)

Då har vi 800 invandrare.

Gissa hur det ser ut om 30 år; och ta dessutom hänsyn till att invandrare oftast får barn i yngre ålder än svenskar.

Conclusion: Kaos.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:25
Jah Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Conclusion: Kaos.

varför skulle det leda till kaos?

Emojavel Kille, 32 år

1 736 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:25
Emojavel Kille, 32 år

Phoenix

Vet du hur det funkar när ett land går från i-land till u-land?

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:26
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Jah


varför skulle det leda till kaos?

Jo, därför att om dessa inte anpassar sig kommer vi ha en majoritet av människor som inte delar traditionella svenska värdegrunder; såsom yttrandefrihet, jämställdhet mellan könen, tolerans för homosexuella osv.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:27
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Emojavel


Phoenix

Vet du hur det funkar när ett land går från i-land till u-land?


Berätta gärna för mig.

YouMakeMeHigh Tjej, 34 år

1 254 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:27
YouMakeMeHigh Tjej, 34 år

SD!

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:29
Jah Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Jo, därför att om dessa inte anpassar sig kommer vi ha en majoritet av människor som inte delar traditionella svenska värdegrunder; såsom yttrandefrihet, jämställdhet mellan könen, tolerans för homosexuella osv.

du förutsätter alltså att dessa 800 invandrare skulle skita totalt i "...yttrandefrihet, jämställdhet mellan könen, tolerans för homosexuella..."?

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:36
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Jah


du förutsätter alltså att dessa 800 invandrare skulle skita totalt i "...yttrandefrihet, jämställdhet mellan könen, tolerans för homosexuella..."?

Nejnej, absolut inte. Det jag menar är att man präglas av sina föräldrar; och du kan inte förneka att många unga invandrare inte delar den svenska synen på ovannämnda punkter. Tänk dig nu att de växer upp och för vidare sina åsikter till sina barn. Vad händer då?

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:37
Jah Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Nejnej, absolut inte. Det jag menar är att man präglas av sina föräldrar; och du kan inte förneka att många unga invandrare inte delar den svenska synen på ovannämnda punkter. Tänk dig nu att de växer upp och för vidare sina åsikter till sina barn. Vad händer då?

vilken tur att vi har skolor, då.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:37
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Jah


vilken tur att vi har skolor, då.

Synd att många invandrare glider runt i dem bara.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
12 maj 2010 kl. 18:39
Jah Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Synd att många invandrare glider runt i dem bara.

och vi motiverar ju dem så bra.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet