Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:20
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Johan


Citat från Silverstar

Ja, högerpolitiken går ju knappast ut på att man det ska vara lika för alla och jämnställt utan de rika ska bli rikare.

Och vänsterpolitik går ut på att det är helt okej att provocera och använda användbar tankekraft till något helt onödigt som t.ex antifa, ta bidrag före framgång, och låta de som har kämpat hårt för sitt mål och sen lyckats få det lika bra som en hemlös? Det är som att tycka synd om bankrånare.


Vilket vi faktiskt gör idag, och våldtäktsmän, och pedofiler....och mördare....och *list goes on*

För straff löser ju ingenting, utan vård i form av skattebetalning och socalismbehandling är vad som verkligen stoppar problemen (y).
Skyddsnät är alltid bra att ha, men med socialism blir det mer som en skyddsmadrass för princessan på ärten

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:21
Karin Tjej, 34 år

Citat från Johan


Citat från Silverstar

Ja, högerpolitiken går ju knappast ut på att man det ska vara lika för alla och jämnställt utan de rika ska bli rikare.

Och vänsterpolitik går ut på att det är helt okej att provocera och använda användbar tankekraft till något helt onödigt som t.ex antifa, ta bidrag före framgång, och låta de som har kämpat hårt för sitt mål och sen lyckats - få det lika bra som en hemlös? Det är som att tycka synd om bankrånare.


hahaha

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:21
Zalbeyx Kille, 36 år

----^ Vad förväntar man sig en tidig lördagmorgon....

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:22
Karin Tjej, 34 år

Citat från Zalbeyx


----^ Vad förväntar man sig en tidig lördagmorgon....

jaa... alltså, godnatt...

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:25
Zalbeyx Kille, 36 år

Det är redan kaos, vi behöver inte göra något mer, om du inte är den som gillar att kasta olja på eld så visst, go right ahead.
Det är en teori sålänge den inte satts i verkan ännu i praktiken, vilket den som sagt inte gjort (kom gärna med exempel på övergripande empiriska bevis att den gjort den om du kan stärka dina argument på det sättet)

Så, for now, är det bara en fin tanke utan plan, men jag kan hålla med dig om att hade det funkat som det ska i nuläget, hade det varit mer logiskt att ta kollektivtrafiken, men tyvärr är det ju inte det nu såatteeeehhh...

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:27
Zalbeyx Kille, 36 år

Det funkar inte som det ska iallafall, det säger sig självt ;)

Johan Kille, 31 år

4 360 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:27
Johan Kille, 31 år

Citat från Silverstar


Ja, titta på USA där man inte använder vård utan straff....de har mycket högre kriminalitet än vi i Sverige, samt att hålla en fånge i fängelse även det kostar precis som vård.
Note: USA's fängelser är överfulla.[/i]

Varför jämför du med Usa? Även om de råkar vara liberala så betyder inte det att vi ska jämföra det med Sverige.
Befolkningen och ytan är way different,

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:29
Zalbeyx Kille, 36 år

Jo men din tanke är ju att det skall funka i teorin, så det är väldigt motsägande att du nöjjer dig med ett förstört system i nuläget än att stå för din åsikt och verkligen förespråka att det borde bli som det borde vara...eller är det bortom våran kapacitet som människor?

Tuve Kille, 40 år

590 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:30
Tuve Kille, 40 år

Jag ska rösta blankt

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:31
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Silverstar


Citat från Zalbeyx

Jo men din tanke är ju att det skall funka i teorin, så det är väldigt motsägande att du nöjjer dig med ett förstört system i nuläget än att stå för din åsikt och verkligen förespråka att det borde bli som det borde vara...eller är det bortom våran kapacitet som människor?


Jag har inte sagt att det är förstört, det är du som har sagt...jag sa från början att det fungerade bättre än utan. Sen sa jag att det inte fungerade helt bra, men det betyder inte att det är förstört heller :)


Men du skulle väl hellre se det att det fungerade som det ska, eller sträcker din åsikt bara så långt till att "bättre än utan"?

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:36
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Silverstar


Citat från Zalbeyx

Citat från Silverstar

Citat från Zalbeyx

Jo men din tanke är ju att det skall funka i teorin, så det är väldigt motsägande att du nöjjer dig med ett förstört system i nuläget än att stå för din åsikt och verkligen förespråka att det borde bli som det borde vara...eller är det bortom våran kapacitet som människor?


Jag har inte sagt att det är förstört, det är du som har sagt...jag sa från början att det fungerade bättre än utan. Sen sa jag att det inte fungerade helt bra, men det betyder inte att det är förstört heller :)

Men du skulle väl hellre se det att det fungerade som det ska, eller sträcker din åsikt bara så långt till att "bättre än utan"?


Ja, det skulle jag, men jag anser inte att den är så illa :) Men bättre med "bättre än utan" än "inte alls" :)
Nu ska jag sussa, godnatt :D


Ganska tråkigt att se en starkt åsikt gå till spillo genom att nöjja sig med "bättre än utan"

Johan Kille, 31 år

4 360 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:36
Johan Kille, 31 år

Citat från Silverstar


Varför? För det visar att vård inte är mindre effektivt än vad det är att sätta folk i fängelse. Det finns även bevis på att chansen att falla tillbaka är större i fängelse än vård :)[/i]

Om personen ska ha vård eller inte är ju också väldigt relevant beroende på personens tillstånd och vad h*n är dömd för.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:42
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Johan


Citat från Silverstar

Varför? För det visar att vård inte är mindre effektivt än vad det är att sätta folk i fängelse. Det finns även bevis på att chansen att falla tillbaka är större i fängelse än vård :)

Om personen ska ha vård eller inte är ju också väldigt relevant beroende på personens tillstånd och vad h*n är dömd för.


Klart den skall ha det, omständigheter eller inte, alla har rätt till alla förmåner utan villkor
Ville bara se hur det lät när jag försökte vara vänsterpartist för en stund

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 20:54
2qt2bstr8 Kille, 46 år

fast ni får ju skilja på vård som i fångvård och vård som i psykvård, det är ju helt olika saker.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 21:06
2qt2bstr8 Kille, 46 år

håller med till 100%, tycker inte att det direkt är något att snacka om i denna fråga eftersom exakt all tillgänglig forskning visar att terapi och mjuka tag fungerar bättre i brottsförebyggande syfte än tough-on-crime och långa fängelsestraff.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet