Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Johan
Kille, 31 år
Och SJ kan ju verkligen sin sak!
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Gordon_Freeman
Citat från footfoot
Citat från Gordon_Freeman
Citat från footfoot
Citat från Silverstar
Och skulle fler åka kollektivt skulle de inte behöva ha så höga priser.
höjd skatt på en krona så skulle det kunna vara gratis
Krävs nog lite mer än så då jag inte tror att hela Sverige kollektivtrafik kostar under 9 miljoner att driva.
per hundring alltså
Jomen då så. Då räcker det gott och väl.
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från Silverstar
Fast eftersom varje dag då jag ser att det är väldigt många som har kollektivtrafiken här där jag bor så vet jag att miljömässigt så är kollektivtrafiken väldigt bra :)
Avskaffa helt? Ehh? De som inte har körkort eller har tillåtelse att köra bil? Ska de cykla så fort de vill nånstans eller?
Jasså, vilken tur att jag inte behöver lyssna på dig och har egen fri vilja :)
Yeah well sux to be them, de kan ju inte stödja ett ideal baserat på teori i en praktik som inte fungerar...elleeeeer?
Oh wait they can because people are fucking retarded
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Silverstar
Ang de som vill ha mer pengar och vinster, kan jag tala om för dig att de inte är vänster eller socialdemokrater utan förmodligen moderater som vill ha mer pengar. Och du röstar väl höger? ^^
Själva sosseledaren är ju ganska höger och pengaälskande.
Johan
Kille, 31 år
Citat från Silverstar
Typisk höger..."sux to be them"....bryr sig enbart om sig själva ¨^[/i]
Länka moderatpropaganda, hittar bara ritade propagandabilder från vänstern <:
Påminner likt nazismen och stalinkommunismen.
Johan
Kille, 31 år
Citat från Silverstar
Citat från footfoot
Citat från Silverstar
Ang de som vill ha mer pengar och vinster, kan jag tala om för dig att de inte är vänster eller socialdemokrater utan förmodligen moderater som vill ha mer pengar. Och du röstar väl höger? ^^
Själva sosseledaren är ju ganska höger och pengaälskande.
Allt är väl relativt? ^^
Och alla älskar väl pengar? Bara att vissa är mer giriga...
Pengar råkar dock vara jävligt viktigt i dagens samhälle..
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från Silverstar
Citat från Zalbeyx
Citat från Silverstar
Fast eftersom varje dag då jag ser att det är väldigt många som har kollektivtrafiken här där jag bor så vet jag att miljömässigt så är kollektivtrafiken väldigt bra :)
Avskaffa helt? Ehh? De som inte har körkort eller har tillåtelse att köra bil? Ska de cykla så fort de vill nånstans eller?
Jasså, vilken tur att jag inte behöver lyssna på dig och har egen fri vilja :)
Yeah well sux to be them, de kan ju inte stödja ett ideal baserat på teori i en praktik som inte fungerar...elleeeeer?
Oh wait they can because people are fucking retarded
Typisk höger..."sux to be them"....bryr sig enbart om sig själva ¨^
Faktiskt inte, vände bara på din teori och gav den ett perspektiv, då blir den tyvärr precis sådär, så om du inte vill argumenta mot DINA EGNA VÄRDERINGAR, är det nog bäst att du helt enkelt erkänner faktum att:
Kollektivtrafik är bra i teori och kan fungera i praktiken om det sköts rätt, men att den i nuläget inte gör det vilket gör att transport baserad på fossilförbränning, är mycket mer logiskt i dag än vad kollektivtrafiken är med tanke på omständigheterna.
Kollektivtrafik blir däremot bättre då det i praktiken sköts som det ska med det syfte den har, och i det nuläget blir alltså kollektivtrafik mer logiskt.
Do you follow?
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från Silverstar
Citat från Johan
Citat från Silverstar
Citat från footfoot
Citat från Silverstar
Ang de som vill ha mer pengar och vinster, kan jag tala om för dig att de inte är vänster eller socialdemokrater utan förmodligen moderater som vill ha mer pengar. Och du röstar väl höger? ^^
Själva sosseledaren är ju ganska höger och pengaälskande.
Allt är väl relativt? ^^
Och alla älskar väl pengar? Bara att vissa är mer giriga...
Pengar råkar dock vara jävligt viktigt i dagens samhälle..
Ja, och de som har mer än tillräckligt delar ju inte med sig till de som behöver trots att de vet om detta.
Breeze: Ehh? Eftersom jag skrev att alla älskar pengar så antar du att jag tycker alla är moderater eller?
Utom dig själv såklart, lol hax o_O
Zalbeyx
Kille, 36 år
Såklart, man generaliserar gärna med undantag för en själv (y) fin presentation av argument där....humm... >_>
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Johan
Citat från Silverstar
Typisk höger..."sux to be them"....bryr sig enbart om sig själva ¨^
Länka moderatpropaganda, hittar bara ritade propagandabilder från vänstern <:
Påminner likt nazismen och stalinkommunismen.
(btw, det finns faktafel i den som numera är ändrat. Det skapades inte 11.000 jobb i sektorn, det var 11.000 som jobbade inom sektorn totalt)
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från Silverstar
Citat från Zalbeyx
Typisk höger..."sux to be them"....bryr sig enbart om sig själva ¨^
Faktiskt inte, vände bara på din teori och gav den ett perspektiv, då blir den tyvärr precis sådär, så om du inte vill argumenta mot DINA EGNA VÄRDERINGAR, är det nog bäst att du helt enkelt erkänner faktum att:
Kollektivtrafik är bra i teori och kan fungera i praktiken om det sköts rätt, men att den i nuläget inte gör det vilket gör att transport baserad på fossilförbränning, är mycket mer logiskt i dag än vad kollektivtrafiken är med tanke på omständigheterna.
Kollektivtrafik blir däremot bättre då det i praktiken sköts som det ska med det syfte den har, och i det nuläget blir alltså kollektivtrafik mer logiskt.
Do you follow?
Ja, fast jag tycker ju att kollektivtrafiken fungerar helt okej så vi tycker ju olika redan där och enligt min logik är det så att 20 pers -> 1 buss är bättre än 20 pers -> bilar. Samt alla dem som inte kan/får köra bil utan kollektivtrafiken inte skulle kunna ta sig nånstans på ett smidigt sätt. Så fungerar iaf min logik :)
Jo men din logik baserar ju sig endast på en teori som är bra, i en praktik som i nuläget inte finns, just därför blir det fail att försöka applicera något sådant till dagens logik.
Johan
Kille, 31 år
Citat från Silverstar
Ja, högerpolitiken går ju knappast ut på att man det ska vara lika för alla och jämnställt utan de rika ska bli rikare.[/i]
Och vänsterpolitik går ut på att det är helt okej att provocera och använda användbar tankekraft till något helt onödigt som t.ex antifa, ta bidrag före framgång, och låta de som har kämpat hårt för sitt mål och sen lyckats - få det lika bra som en hemlös? Det är som att tycka synd om bankrånare.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet