Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

lite överdrivet, men du förstår

Johan Kille, 31 år

4 360 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:43
Johan Kille, 31 år

Citat från footfoot



Så varför frågade du hur jag trodde att Sverige skulle sett ut "om de använde sig av socialism och feminism?" om du inte är emot feminism?

Bara undrar :)[/i]

Antog att du var/är vänsterpartist!

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:46
DumFan Kille, 35 år

Citat från Gordon_Freeman


i större länder blir man ju våldtagen så fort man sätter sig i vagnen.
när jag var i usa så var det typ ingen som åkte lokaltrafik för att det var så osäkert.[/i]

Det är USA ja, där MÅSTE man i princip ha bil.
I Nicaragua t ex. är det inte några problem som helst att åka kollektivt.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från Silverstar


Det är USA, inte Sverige! Du får ha vapen i USA, det får man inte i Sverige. Säkerheten i USA är så jävla mkt sämre än i Sverige, så du kan inte jämföra dem![/i]

trodde vi snackade globalt.
men då var ju det problemet löst.
bara att bygga ut lokaltrafiken i sånna fall

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:47
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Johan


Antog att du var/är vänsterpartist!


Nej. Har varit med i Ung Vänster tidigare, men jag är inte vänsterpartist.

Är frihetlig kommunist, så jag är emot all form av partiverksamhet.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:48
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Silverstar


Citat från Zalbeyx

Citat från Silverstar

Citat från Zalbeyx

En kompetent människa hade planerat att åka till jobbet tidigare och sett till att få reseersättning, en snål, lat och okompetent människa hade tagit bilen.

Oh yes för alla som inte har tid och pengar för kollektiv trafiken är såklart snåla, lata och okompetenta....oh god the irony xD


Ja, framförallt lata? Lathet är anledningen till att bilen uppfanns från början, allt skulle gå fortare och smidigare och vara mindre ansträngande.

Och det är just därför idén om kollektivtrafik kom till verkan
"Vänta nu, det är för många som åker bil och påverkar samhället negativt, vad sägs som att vi försöker hitta ett bättre alternativ som dels är billigare, effektivare och bättre för miljön?"
5 timmar sena tåg i flera år, överpris som finansierar stora bonusar till SJs chefsposter och en hel del annat fiffel senare:

Oj då...det där gick inte så bra det :c

5 timmar sena tåg? Syfta du på den här vintern eller? Nästan enbart då som de var försenade.
Vulkanutbrott, 2 veckor försenade plan! Omg, great! Under 1 dag så "sparade" man inte över 1 miljon fat med bränsle, och det var bara inom Europa.


Som sagt, pengarna går till en hel del annat än besparingar och positiv påverkar på samhället. Så nej, kollektivtrafiken fungerar INTE som den ska och inte ens dens syfte fungerar, så det är inte konstigt att även akademiker som doktorerar i rymdforskning skulle ta bil till jobbet för att det just nu faktiskt är det mest logiska alternativet.
Logik > Resultat.
Så tills Resultaten blir bättre än logiken, så finns det ingen idé att ha kvar kollektivtrafiken om inte förhållandena förbättras kraftigt så att det inte skall gå med otroliga vinster för staten eller privata företag att ha ett par fjuttiga tåg som går fel och som inte är lika effektiva som bilen

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:53
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Silverstar


Citat från Zalbeyx

Som sagt, pengarna går till en hel del annat än besparingar och positiv påverkar på samhället. Så nej, kollektivtrafiken fungerar INTE som den ska och inte ens dens syfte fungerar, så det är inte konstigt att även akademiker som doktorerar i rymdforskning skulle ta bil till jobbet för att det just nu faktiskt är det mest logiska alternativet.
Logik > Resultat.
Så tills Resultaten blir bättre än logiken, så finns det ingen idé att ha kvar kollektivtrafiken om inte förhållandena förbättras kraftigt så att det inte skall gå med otroliga vinster för staten eller privata företag att ha ett par fjuttiga tåg som går fel och som inte är lika effektiva som bilen


här där jag bor fungerar kollektivtrafiken jättebra och skulle ett tåg vara inställ har de ersättningsbuss, skitsmidigt :)

Vad är mest logiskt? Att 40 pers sitter på en buss som släpper ut avgaser eller att 40 pers tar varsin bil som släpper ut? Kom inte och snacka om logik, för kollektiv är så jävla logiskt så det finns inte!


Inte i nuläget inte, principen av det är det, praktiken vi ser inte är INTE

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:57
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Silverstar


Och skulle fler åka kollektivt skulle de inte behöva ha så höga priser.


Det är inte sant. Skånetrafiken visade sin högsta vinst på år, då bestämde de sig för att höja priserna med typ 30%.

Om vi nu ska ha en stat så kan vi utnyttja den till fullo: Förstatligande av kollektivtrafiken, för de som äger den i nuläget kan uppenbarligen inte sköta sig.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från footfoot


[i]Citat från Silverstar

Och skulle fler åka kollektivt skulle de inte behöva ha så höga priser.

höjd skatt på en krona så skulle det kunna vara gratis

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:00
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Silverstar


Citat från Zalbeyx

Citat från Silverstar

Citat från Zalbeyx

Som sagt, pengarna går till en hel del annat än besparingar och positiv påverkar på samhället. Så nej, kollektivtrafiken fungerar INTE som den ska och inte ens dens syfte fungerar, så det är inte konstigt att även akademiker som doktorerar i rymdforskning skulle ta bil till jobbet för att det just nu faktiskt är det mest logiska alternativet.
Logik > Resultat.
Så tills Resultaten blir bättre än logiken, så finns det ingen idé att ha kvar kollektivtrafiken om inte förhållandena förbättras kraftigt så att det inte skall gå med otroliga vinster för staten eller privata företag att ha ett par fjuttiga tåg som går fel och som inte är lika effektiva som bilen


här där jag bor fungerar kollektivtrafiken jättebra och skulle ett tåg vara inställ har de ersättningsbuss, skitsmidigt :)

Vad är mest logiskt? Att 40 pers sitter på en buss som släpper ut avgaser eller att 40 pers tar varsin bil som släpper ut? Kom inte och snacka om logik, för kollektiv är så jävla logiskt så det finns inte!

Inte i nuläget inte, principen av det är det, praktiken vi ser inte är INTE

Fast skulle alla välja att åka kollektiv så skulle de bli så sjukt mycket mindre utsläpp än vad det är nu, så jo....det är fortfarande mer logiskt ^^ Eftersom majoriteten av alla stadsbussar i sverige inte går på bensin är det ÄNNU mer miljövänligt.

Och skulle fler åka kollektivt skulle de inte behöva ha så höga priser.


Tills det blir som det är tänkt så vägrar jag erkänna kollektivtrafiken i NULÄGET som mest logisk, eftersom den inte är det, enligt mig och ungefär 6 miljoner svenskar.

Men om du vill fortsätta med denna makebelievenonpracticalideaoftransport så visst, det är en fin tanke men fungerar bara inte just nu som den ska. Tills den gör det så kan vi lika gärna avskaffa.

Om det ens ska finnas så skall det finansieras på RÄTT sätt och mina pengar skall gå till de saker som behövs, inte till biljettkontrollanter som inte har överseende för 30 minuter som tåget var försenat och därför blir biljetten ogiltig och man får betala ännu mer för att "positivt påverka samhället" samt feta bonusar för chefsposter och annat strunt som bl a SJ gör med de intäkter de får in.

Slutsats: NÄR kollektivtraffiken fungerar som den ska så ÄR den mer logisk, när den inte gör det så är den INTE det.

Exempel: Det kanske är bättre i teorin men är det värt att använda endast en teori i en praktik som inte fungerar som den ska just nu? Kan du svara på det helt ärligt med ett JA, så föreslår jag mentalsjukhus min gode man

Johan Kille, 31 år

4 360 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:01
Johan Kille, 31 år

Citat från Silverstar


Ja, för att det är bekvämare, de är lata! Och kollektivtrafiken är betydligt säkrare än vad privatfordon är. Nästan alla olyckor är privata fordon.[/i]

Stackars barn, handikappade och pensionärer som tvingas dras till tåget (om det nu fortfarande är tåg du syftar på som du gjorde innan) och samtidigt få det att matcha med andra personers passade tider. Tror du inte också att arbetslösheten hade ökat om vi helt tog bort bilar, bussar och alla de fordon som ses som klassas som miljöfarliga?

Jag anser hellre att vi borde fortsätta uvecklingen med att istället göra de fordon mer miljövänligare.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:01
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Silverstar


Citat från footfoot

Citat från Silverstar

Och skulle fler åka kollektivt skulle de inte behöva ha så höga priser.


Det är inte sant. Skånetrafiken visade sin högsta vinst på år, då bestämde de sig för att höja priserna med typ 30%.

Om vi nu ska ha en stat så kan vi utnyttja den till fullo: Förstatligande av kollektivtrafiken, för de som äger den i nuläget kan uppenbarligen inte sköta sig.


Men de skulle inte BEHÖVA höja priserna ;D

Och Skåne...vi pratar inom Sverige nu ;) hahha :D



Nej, behövde behövde de ju inte. Tyvärr är det så att de:

1. Har vinstintresse
2. Vet att så pass många är beroende av kollektivtrafiken att de kan höja priserna och gå med vinst.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:02
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Gordon_Freeman


Citat från footfoot

Citat från Silverstar

Och skulle fler åka kollektivt skulle de inte behöva ha så höga priser.

höjd skatt på en krona så skulle det kunna vara gratis



Krävs nog lite mer än så då jag inte tror att hela Sverige kollektivtrafik kostar under 9 miljoner att driva.

Däremot kan man omprioritera. Vi lägger väl 40 miljarder årligen på ett försvar som vi inte har användning för?

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 01:03
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från footfoot


Citat från Silverstar

Citat från footfoot

Citat från Silverstar

Och skulle fler åka kollektivt skulle de inte behöva ha så höga priser.


Det är inte sant. Skånetrafiken visade sin högsta vinst på år, då bestämde de sig för att höja priserna med typ 30%.

Om vi nu ska ha en stat så kan vi utnyttja den till fullo: Förstatligande av kollektivtrafiken, för de som äger den i nuläget kan uppenbarligen inte sköta sig.


Men de skulle inte BEHÖVA höja priserna ;D

Och Skåne...vi pratar inom Sverige nu ;) hahha :D


Nej, behövde behövde de ju inte. Tyvärr är det så att de:

1. Har vinstintresse
2. Vet att så pass många är beroende av kollektivtrafiken att de kan höja priserna och gå med vinst.




----^ SJ
Mycket ska ha mer, yihooo!!

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från footfoot


Citat från Gordon_Freeman

Citat från footfoot

Citat från Silverstar

Och skulle fler åka kollektivt skulle de inte behöva ha så höga priser.

höjd skatt på en krona så skulle det kunna vara gratis


Krävs nog lite mer än så då jag inte tror att hela Sverige kollektivtrafik kostar under 9 miljoner att driva.


per hundring alltså


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet