Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:34
DumFan Kille, 35 år

Citat från Johan


Tror du inte fabriker också spyr ut avgaser?
Båda alternativ är lika dåliga. [/i]

Typisk undanflykt.
Man måste börja någonstans.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:35
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Silverstar


Citat från Zalbeyx

Citat från Viridian

Citat från Zalbeyx

Citat från DumFan

Citat från Silverstar

Citat från Johan

Höja bensinskatten är ju jävligt klokt...

Att införa flygförbud inrikes som miljöpartiet vill är jävligt klokt, precis som att höja bensinskatten!

Flygförbud i Sverige får gärna göras samtidigt som man gör tågen billigare.. Dyr skit de är nu.

Hela iden med kollektiv är väl att det skall vara billigare och mer effektivt än att åka bil t ex....men icke då.

Inte billigare o effektivare, utan bättre påverkan på samhället, vilket de inte får utav mer utsläpp!

Klart det skall vara, en bra påverkan på samhället är just att uppmuntra till att folk ska åka kollektivtrafik för en bättre påverkan.
Tror de flesta känner att ha en sån hög moral att de offrar tid och pengar för att inte t ex kunna göra sina jobb?
Om det tar 20 minuter med bil för en akutvårdare att komma till jobbet, men 40 minuter och 500kr extra att ta sig till jobbet med endast principen av den moral du snackar om, att påverka samhället positivt, vad tror du själv att den mest kompetenta människan väljer? Rent logiskt talat.

En kompetent människa hade planerat att åka till jobbet tidigare och sett till att få reseersättning, en snål, lat och okompetent människa hade tagit bilen.


Oh yes för alla som inte har tid och pengar för kollektiv trafiken är såklart snåla, lata och okompetenta....oh god the irony xD

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:35
Viridian Kille, 36 år

Citat från Johan


Citat från Viridian

Citat från Johan

Silverstar: Ska vi konstruera fler tåg då? Låter ju jävligt miljövänligt.

De betalar av sig ganska snabbt såklart. "Ska vi bygga fler vindkraftverk? nej för vi har ju kolkraft!" ungefär lika vettigt argument

Haha, irrelevant svar, men ganska bra försök att vilseleda diskussionen though.


På vilket sätt? tåg betalar av sig, medans flyg inte gör det.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:35
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Johan


Citat från footfoot

Det är en myt. Klassvandring är extremt svårt.

Kolla för övrigt på USA. Verkligen land of the free där alla har det jättebra. Det är vad högerpolitikerna är ute efter, samhällen som USA.

Hur tror landet hade sett ut idag om de använde sig av socialism och feminism?



Mer jämställt och härligare?

Är du anti-feminist? och isåfall, varför?

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från Silverstar


Citat från Gordon_Freeman

Citat från Silverstar

En kompetent människa hade planerat att åka till jobbet tidigare och sett till att få reseersättning, en snål, lat och okompetent människa hade tagit bilen.

har folk en bil så är det ju klart att dem använder den.
dessutom så är det ju så jäkla mycket bekvämare med bil

Gordon: Precis, LATA människor tar bilen. Att folk är lata och bekväma kommer bli människans undergång....
Johan: Jo, fast nu är det mycket lättare att ta bort flygtrafiken och ersätta med tåg än att stänga ner fabriker som vi är beroende av.


det är därför man måste satsa på att göra kollektivtrafik bekvämare och säkrare.
som sagt tar ju folk bilen istället trots att det är dyrare

Johan Kille, 31 år

4 360 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:36
Johan Kille, 31 år

Citat från DumFan


Citat från Johan

Tror du inte fabriker också spyr ut avgaser?
Båda alternativ är lika dåliga.

Typisk undanflykt.
Man måste börja någonstans.


Ah visst.
Finns även miljövänliga flygplan på g, smidigare, mer säkert och effektivt.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:37
DumFan Kille, 35 år

Citat från Johan


Ah visst.
Finns även miljövänliga flygplan på g, smidigare, mer säkert och effektivt.[/i]

Hur drivs dessa miljövänliga flygplan då?

DBSK Kille, 34 år

393 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:38
DBSK Kille, 34 år

Misfosterpartiet

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från Silverstar


Ja, för att det är bekvämare, de är lata! Och kollektivtrafiken är betydligt säkrare än vad privatfordon är. Nästan alla olyckor är privata fordon.[/i]

inte den säkerheten jag tänkte på ju :(

Johan Kille, 31 år

4 360 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:40
Johan Kille, 31 år

Citat från footfoot


Är du anti-feminist?[/i]

Nej.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:40
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Silverstar


Citat från Zalbeyx

En kompetent människa hade planerat att åka till jobbet tidigare och sett till att få reseersättning, en snål, lat och okompetent människa hade tagit bilen.

Oh yes för alla som inte har tid och pengar för kollektiv trafiken är såklart snåla, lata och okompetenta....oh god the irony xD


Ja, framförallt lata? Lathet är anledningen till att bilen uppfanns från början, allt skulle gå fortare och smidigare och vara mindre ansträngande.


Och det är just därför idén om kollektivtrafik kom till verkan
"Vänta nu, det är för många som åker bil och påverkar samhället negativt, vad sägs som att vi försöker hitta ett bättre alternativ som dels är billigare, effektivare och bättre för miljön?"
5 timmar sena tåg i flera år, överpris som finansierar stora bonusar till SJs chefsposter och en hel del annat fiffel senare:

Oj då...det där gick inte så bra det :c

Johan Kille, 31 år

4 360 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:41
Johan Kille, 31 år

Citat från DumFan


Citat från Johan

Ah visst.
Finns även miljövänliga flygplan på g, smidigare, mer säkert och effektivt.

Hur drivs dessa miljövänliga flygplan då?


S ville satsa på det 2006, du får leta upp det.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:42
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Johan


Citat från footfoot

Är du anti-feminist?

Nej.



Så varför frågade du hur jag trodde att Sverige skulle sett ut "om de använde sig av socialism och feminism?" om du inte är emot feminism?

Bara undrar :)

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
8 maj 2010 kl. 00:43
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från footfoot


Citat från Johan

Citat från footfoot

Är du anti-feminist?

Nej.


Så varför frågade du hur jag trodde att Sverige skulle sett ut "om de använde sig av socialism och feminism?" om du inte är emot feminism?

Bara undrar :)


Men...seriöst ò_ó Det var en fråga menat i att få en subjektiv respons, inte antyda att feminismen inte skulle fungera.
Du är trött?

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från Silverstar


Citat från Gordon_Freeman

Citat från Silverstar

Ja, för att det är bekvämare, de är lata! Och kollektivtrafiken är betydligt säkrare än vad privatfordon är. Nästan alla olyckor är privata fordon.

inte den aäkerheten jag tänkte på ju :(


Vad tänkte du på för säkerhet då? ^^


i större länder blir man ju våldtagen så fort man sätter sig i vagnen.
när jag var i usa så var det typ ingen som åkte lokaltrafik för att det var så osäkert.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet