Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från Silverstar
Citat från Zalbeyx
Citat från Viridian
Citat från Zalbeyx
Citat från DumFan
Citat från Silverstar
Citat från Johan
Höja bensinskatten är ju jävligt klokt...
Att införa flygförbud inrikes som miljöpartiet vill är jävligt klokt, precis som att höja bensinskatten!
Flygförbud i Sverige får gärna göras samtidigt som man gör tågen billigare.. Dyr skit de är nu.
Hela iden med kollektiv är väl att det skall vara billigare och mer effektivt än att åka bil t ex....men icke då.
Inte billigare o effektivare, utan bättre påverkan på samhället, vilket de inte får utav mer utsläpp!
Klart det skall vara, en bra påverkan på samhället är just att uppmuntra till att folk ska åka kollektivtrafik för en bättre påverkan.
Tror de flesta känner att ha en sån hög moral att de offrar tid och pengar för att inte t ex kunna göra sina jobb?
Om det tar 20 minuter med bil för en akutvårdare att komma till jobbet, men 40 minuter och 500kr extra att ta sig till jobbet med endast principen av den moral du snackar om, att påverka samhället positivt, vad tror du själv att den mest kompetenta människan väljer? Rent logiskt talat.
En kompetent människa hade planerat att åka till jobbet tidigare och sett till att få reseersättning, en snål, lat och okompetent människa hade tagit bilen.
Oh yes för alla som inte har tid och pengar för kollektiv trafiken är såklart snåla, lata och okompetenta....oh god the irony xD
Viridian
Kille, 36 år
Citat från Johan
Citat från Viridian
Citat från Johan
Silverstar: Ska vi konstruera fler tåg då? Låter ju jävligt miljövänligt.
De betalar av sig ganska snabbt såklart. "Ska vi bygga fler vindkraftverk? nej för vi har ju kolkraft!" ungefär lika vettigt argument
Haha, irrelevant svar, men ganska bra försök att vilseleda diskussionen though.
På vilket sätt? tåg betalar av sig, medans flyg inte gör det.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Johan
Citat från footfoot
Det är en myt. Klassvandring är extremt svårt.
Kolla för övrigt på USA. Verkligen land of the free där alla har det jättebra. Det är vad högerpolitikerna är ute efter, samhällen som USA.
Hur tror landet hade sett ut idag om de använde sig av socialism och feminism?
Mer jämställt och härligare?
Är du anti-feminist? och isåfall, varför?
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från Silverstar
Citat från Gordon_Freeman
Citat från Silverstar
En kompetent människa hade planerat att åka till jobbet tidigare och sett till att få reseersättning, en snål, lat och okompetent människa hade tagit bilen.
har folk en bil så är det ju klart att dem använder den.
dessutom så är det ju så jäkla mycket bekvämare med bil
Gordon: Precis, LATA människor tar bilen. Att folk är lata och bekväma kommer bli människans undergång....
Johan: Jo, fast nu är det mycket lättare att ta bort flygtrafiken och ersätta med tåg än att stänga ner fabriker som vi är beroende av.
det är därför man måste satsa på att göra kollektivtrafik bekvämare och säkrare.
som sagt tar ju folk bilen istället trots att det är dyrare
DBSK
Kille, 34 år
Misfosterpartiet
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från Silverstar
Ja, för att det är bekvämare, de är lata! Och kollektivtrafiken är betydligt säkrare än vad privatfordon är. Nästan alla olyckor är privata fordon.[/i]
inte den säkerheten jag tänkte på ju :(
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från Silverstar
Citat från Zalbeyx
En kompetent människa hade planerat att åka till jobbet tidigare och sett till att få reseersättning, en snål, lat och okompetent människa hade tagit bilen.
Oh yes för alla som inte har tid och pengar för kollektiv trafiken är såklart snåla, lata och okompetenta....oh god the irony xD
Ja, framförallt lata? Lathet är anledningen till att bilen uppfanns från början, allt skulle gå fortare och smidigare och vara mindre ansträngande.
Och det är just därför idén om kollektivtrafik kom till verkan
"Vänta nu, det är för många som åker bil och påverkar samhället negativt, vad sägs som att vi försöker hitta ett bättre alternativ som dels är billigare, effektivare och bättre för miljön?"
5 timmar sena tåg i flera år, överpris som finansierar stora bonusar till SJs chefsposter och en hel del annat fiffel senare:
Oj då...det där gick inte så bra det :c
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Johan
Citat från footfoot
Är du anti-feminist?
Nej.
Så varför frågade du hur jag trodde att Sverige skulle sett ut "om de använde sig av socialism och feminism?" om du inte är emot feminism?
Bara undrar :)
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från footfoot
Citat från Johan
Citat från footfoot
Är du anti-feminist?
Nej.
Så varför frågade du hur jag trodde att Sverige skulle sett ut "om de använde sig av socialism och feminism?" om du inte är emot feminism?
Bara undrar :)
Men...seriöst ò_ó Det var en fråga menat i att få en subjektiv respons, inte antyda att feminismen inte skulle fungera.
Du är trött?
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från Silverstar
Citat från Gordon_Freeman
Citat från Silverstar
Ja, för att det är bekvämare, de är lata! Och kollektivtrafiken är betydligt säkrare än vad privatfordon är. Nästan alla olyckor är privata fordon.
inte den aäkerheten jag tänkte på ju :(
Vad tänkte du på för säkerhet då? ^^
i större länder blir man ju våldtagen så fort man sätter sig i vagnen.
när jag var i usa så var det typ ingen som åkte lokaltrafik för att det var så osäkert.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet