Vilket parti ska ni rösta på 2010?
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Silverstar
Citat från Johan
Höja bensinskatten är ju jävligt klokt...
Att införa flygförbud inrikes som miljöpartiet vill är jävligt klokt, precis som att höja bensinskatten!
Flygförbud i Sverige får gärna göras samtidigt som man gör tågen billigare.. Dyr skit de är nu.
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från DumFan
Citat från Silverstar
Citat från Johan
Höja bensinskatten är ju jävligt klokt...
Att införa flygförbud inrikes som miljöpartiet vill är jävligt klokt, precis som att höja bensinskatten!
Flygförbud i Sverige får gärna göras samtidigt som man gör tågen billigare.. Dyr skit de är nu.
Hela iden med kollektiv är väl att det skall vara billigare och mer effektivt än att åka bil t ex....men icke då.
Johan
Kille, 31 år
Citat från Paganblut
Citat från Silverstar
Citat från Johan
Höja bensinskatten är ju jävligt klokt...
Att införa flygförbud inrikes som miljöpartiet vill är jävligt klokt, precis som att höja bensinskatten!
Helt retarderat.
Folket i samhället ska ju gå i första hand när det gäller politik.
Viridian
Kille, 36 år
Citat från Zalbeyx
Citat från DumFan
Citat från Silverstar
Citat från Johan
Höja bensinskatten är ju jävligt klokt...
Att införa flygförbud inrikes som miljöpartiet vill är jävligt klokt, precis som att höja bensinskatten!
Flygförbud i Sverige får gärna göras samtidigt som man gör tågen billigare.. Dyr skit de är nu.
Hela iden med kollektiv är väl att det skall vara billigare och mer effektivt än att åka bil t ex....men icke då.
Inte billigare o effektivare, utan bättre påverkan på samhället, vilket de inte får utav mer utsläpp!
Johan
Kille, 31 år
Silverstar: Ska vi konstruera fler tåg då? Låter ju jävligt miljövänligt.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Paganblut
Citat från DumFan
Citat från Johan
Folket i samhället ska ju gå i första hand när det gäller politik.
Ja, då är de ju retarderat att rösta höger. Det gynnar de som redan har.
Försöker du säga att dom inte är folk i samhället, eller..?
De är en minoritet i samhället. Med "folk" utgår jag från att man menar folk i allmänhet.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Johan
Citat från DumFan
Citat från Johan
Folket i samhället ska ju gå i första hand när det gäller politik.
Det gynnar de som redan har.
Och ger fler chanser till andra,
Det är en myt. Klassvandring är extremt svårt.
Kolla för övrigt på USA. Verkligen land of the free där alla har det jättebra. Det är vad högerpolitikerna är ute efter, samhällen som USA.
Zalbeyx
Kille, 36 år
Citat från Viridian
Citat från Zalbeyx
Citat från DumFan
Citat från Silverstar
Citat från Johan
Höja bensinskatten är ju jävligt klokt...
Att införa flygförbud inrikes som miljöpartiet vill är jävligt klokt, precis som att höja bensinskatten!
Flygförbud i Sverige får gärna göras samtidigt som man gör tågen billigare.. Dyr skit de är nu.
Hela iden med kollektiv är väl att det skall vara billigare och mer effektivt än att åka bil t ex....men icke då.
Inte billigare o effektivare, utan bättre påverkan på samhället, vilket de inte får utav mer utsläpp!
Klart det skall vara, en bra påverkan på samhället är just att uppmuntra till att folk ska åka kollektivtrafik för en bättre påverkan.
Tror de flesta känner att ha en sån hög moral att de offrar tid och pengar för att inte t ex kunna göra sina jobb?
Om det tar 20 minuter med bil för en akutvårdare att komma till jobbet, men 40 minuter och 500kr extra att ta sig till jobbet med endast principen av den moral du snackar om, att påverka samhället positivt, vad tror du själv att den mest kompetenta människan väljer? Rent logiskt talat.
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
Citat från Silverstar
En kompetent människa hade planerat att åka till jobbet tidigare och sett till att få reseersättning, en snål, lat och okompetent människa hade tagit bilen.[/i]
har folk en bil så är det ju klart att dem använder den.
dessutom så är det ju så jäkla mycket bekvämare med bil
Johan
Kille, 31 år
Citat från Viridian
Citat från Johan
Silverstar: Ska vi konstruera fler tåg då? Låter ju jävligt miljövänligt.
De betalar av sig ganska snabbt såklart. "Ska vi bygga fler vindkraftverk? nej för vi har ju kolkraft!" ungefär lika vettigt argument
Haha, irrelevant svar, men ganska bra försök att vilseleda diskussionen though.
Citat från Silverstar
Citat från Johan
Silverstar: Ska vi konstruera fler tåg då? Låter ju jävligt miljövänligt.
Bättre än att bygga nya plan som spyr ut avgaser.
Tror du inte fabriker också spyr ut avgaser?
Båda alternativ är lika dåliga.
Johan
Kille, 31 år
Citat från footfoot
Det är en myt. Klassvandring är extremt svårt.
Kolla för övrigt på USA. Verkligen land of the free där alla har det jättebra. Det är vad högerpolitikerna är ute efter, samhällen som USA.[/i]
Hur tror du USA hade sett ut idag om de använde sig av socialism och feminism?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet