Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:34
Reclaimer Kille, 35 år



SNAP! It's on!

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:36
Anklever Kille, 34 år

Citat från DumFan


Apoteken, skolorna, sjukvården. Det är nog de som man inte kan återställa på jävligt länge.

Skatter kan man höja även om de måste ske progressivt och arbetslösheten beror mycket på inflationen.


Att säga att Alliansen har förstört skolan och sjukvården beyond repair låter lite förenklat tycker jag. Vad har de gjort som är så hemskt?

Att falla för säljsnacket om att "den sittande regeringen har förstört alltihop, den enda lösningen är att rösta på oss" som alla partier använder leder ingenstans.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:37
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Anklever


Att säga att Alliansen har förstört skolan och sjukvården beyond repair låter lite förenklat tycker jag. Vad har de gjort som är så hemskt?

Att falla för säljsnacket om att "den sittande regeringen har förstört alltihop, den enda lösningen är att rösta på oss" som alla partier använder leder ingenstans.


Well, det funkar ju uppenbarligen på vissa xD

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:40
natsukashi Kille, 60 år

RUSTA UPP FÖRSVARET
LÅTA FÖRSVARET KÖPA ALL SIN UTRUSTNING FRÅN CLAES OHLSONS
FÖRSÄTTA ALLA LANDETS FORSKARE TILL ATT BEVISA TYNGDLAGEN FELAKTIG

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:41
DumFan Kille, 35 år

Citat från Anklever


Att säga att Alliansen har förstört skolan och sjukvården beyond repair låter lite förenklat tycker jag. Vad har de gjort som är så hemskt?

Att falla för säljsnacket om att "den sittande regeringen har förstört alltihop, den enda lösningen är att rösta på oss" som alla partier använder leder ingenstans.[/i]

Det har inte gått så lång tid att man inte kunnat få riktiga reslutat. Men jag ser inte ljust på framtiden rörande dem direkt och om det nu går åt helvete med det kommer det fortfarande vara extremt svårt att köpa tillbaka apoteken mm.

Alltså har alliansen bränt broarna om något går pissigt.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:47
Anklever Kille, 34 år

Citat från DumFan


Det har inte gått så lång tid att man inte kunnat få riktiga reslutat. Men jag ser inte ljust på framtiden rörande dem direkt och om det nu går åt helvete med det kommer det fortfarande vara extremt svårt att köpa tillbaka apoteken mm.

Alltså har alliansen bränt broarna om något går pissigt.


Vem vill ha tillbaka apoteksmonopolet?

Lämna apoteksmonopol till förtryckarstater som Kuba och Nordkorea. Resten av världen har förstått att större tillgänglighet till mediciner är användbart.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:48
natsukashi Kille, 60 år

Vad gjorde ens apoteksmonopolet haha? Det gav inte ens snygg reklam åt oss.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:50
DumFan Kille, 35 år

Citat från Anklever


Vem vill ha tillbaka apoteksmonopolet?

Lämna apoteksmonopol till förtryckarstater som Kuba och Nordkorea. Resten av världen har förstått att större tillgänglighet till mediciner är användbart.[/i]

Haha, ja jävlar va nära Sverige är Kuba och Nordkorea.

Faktum kvarstår, vi kan inte helt säkert veta att det fungerar och gör det inte de så är vi körda. Samma gäller skolorna och sjukvården.

Emoryttaren Kille, 34 år

427 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:50
Emoryttaren Kille, 34 år

SD

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:51
natsukashi Kille, 60 år

Hehe, reductio ad ridiculum på g.

"Oooh, nya idéer, fan vad läskigt, neeej, inte i mitt konservativa Sverige, här låter vi staten bestämma allt för vi är rädda för profit och människor som inte är lagom 8(((((((("

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:52
Reclaimer Kille, 35 år

Inget fel på att vara konservativ natsukashi?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:53
DumFan Kille, 35 år

Citat från natsukashi


Hehe, reductio ad ridiculum på g.

"Oooh, nya idéer, fan vad läskigt, neeej, inte i mitt konservativa Sverige, här låter vi staten bestämma allt för vi är rädda för profit och människor som inte är lagom 8(((((((("


Haha, face to palm.

Nya idéer är det ju knappast heller.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:53
natsukashi Kille, 60 år

Phoenix: Konservativa värderingar är stagnation, stagnation hämmar mer än vad det ger. Jag tror att vi tolkar konservativism olika dock!

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:54
DumFan Kille, 35 år

Vad tycker ni om utförsäljningen av skolor och sjukvården då?

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:56
Reclaimer Kille, 35 år

natsukashi: Ja, men det är väl inget fel med att vara konservativ?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet