Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
januarypromises Tjej, 31 år

Citat från DumFan


Citat från Euthanasie

Gå inte bara efter vad som gynnar dig, samhället är till för att alla ska trivas :)
Men sossarna gillar nog militären lite ändå, så nog hade du kunnat rösta rött alltid :P


Ja, precis. Haha!
Dock måste jag ändå säga till Moderaternas försvar att det är djäkligt svårt att förändra ett land på bara fyra år, och dessutom i en hella of a lågkonja!

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
6 maj 2010 kl. 07:43
DumFan Kille, 35 år

Citat från Euthanasie


Ja, precis. Haha!
Dock måste jag ändå säga till Moderaternas försvar att det är djäkligt svårt att förändra ett land på bara fyra år, och dessutom i en hella of a lågkonja![/i]

Moderaterna/alliansen har förstört så pass mycket på 4 år att det kommer vara omöjligt att återställa på decennier (borträknat finanskrisen, även om de kan tyckas ha tagit dåliga beslut där också).

MrPapoose Kille, 36 år

535 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 17:37
MrPapoose Kille, 36 år

Vänstern ska jag nog rösta på den nuvarande regeringen har jag inte mycket över för .
Moderaterna har gjort det här landet till pina på bara några år. Moderat brevet jag fick idag i brevlådan åkte rätt så snabbt ner i papperskorgen
som Maud Oloffsons åsikter igår om förnybar Energy åsikter på uppdrag granskning.

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 18:43
robin1990 Kille, 36 år

Jag skulle gärna vilja veta vad det är dom har förstört på de här fyra åren.

Om man kollar till jobben och finanskrisen så skulle det försvunnit ännu fler jobb om de rödgröna suttit och trots allt så är det fler ungdomar som blivit anställda pågrund av de skattesänkningar som skett vilket de rödgröna vill fördubbla för att dom tror att det skapar fler arbeten.

Hur dumt låter det att det är fler som vill anställa om man gör det dyrare att anställa.
Vad gäller de rödgröna så vill dom sakta men säkert avveckla militären helt för att Sverige är ett neutralt land men tillslut så står vi där i krig och får inte hjälp av andra så vad ska man göra då.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 19:06
Anklever Kille, 34 år

Citat från DumFan


Moderaterna/alliansen har förstört så pass mycket på 4 år att det kommer vara omöjligt att återställa på decennier (borträknat finanskrisen, även om de kan tyckas ha tagit dåliga beslut där också).

Vad kommer inte gå att återställa? Arbetslösheten? Apoteksmonopolet? Skattelättnaderna?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 19:14
DumFan Kille, 35 år

Citat från Anklever


Vad kommer inte gå att återställa? Arbetslösheten? Apoteksmonopolet? Skattelättnaderna?[/i]

Apoteken, skolorna, sjukvården. Det är nog de som man inte kan återställa på jävligt länge.

Skatter kan man höja även om de måste ske progressivt och arbetslösheten beror mycket på inflationen.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:09
Reclaimer Kille, 35 år

Alliansen: För er som har jobb och inkomst.

Rödgröna: För er som är arbetslösa, sjuka och/eller lever på bidrag.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:11
DumFan Kille, 35 år

Citat från Phoenix


Alliansen: För er som har ett hyfsat betalt jobb, inkomst och är egoister.

Rödgröna: För er som är arbetslösa, sjuka, lever på bidrag, har ett jobb oavsett hur hög lön och INTE är egoister.


Fix'd.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:12
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Phoenix


Alliansen: För er som har jobb och inkomst.

Rödgröna: För er som är arbetslösa, sjuka och/eller lever på bidrag.


SD: För er som är dumdumma.

Fix'd 4 real xD

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:15
DumFan Kille, 35 år

[i]Citat från Phoenix


Alliansen: För er som har ett hyfsat betalt jobb, inkomst och är egoister.

Rödgröna: För er som är arbetslösa, sjuka, lever på bidrag, har ett jobb oavsett hur hög lön och INTE är egoister.

SD: För mammaknullare, hajmördare och fjortisemos.

Fix'd again.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:20
Reclaimer Kille, 35 år

[i]Citat från DumFan



Moderaterna: För er som har jobb, och sparar pengar på banken

Centern: För er som bor på landet.

Folkpartiet: För knäppskallar.

Kristdemokraterna: För er som är knäppare än folkpartisterna.

Socialdemokraterna: För er som inte har jobb, eller er som arbetar hårt men inte får ett skit för det.

Miljöpartiet: För er som värnar om miljön.

Vänstern: Se beskrivningen för S och MP.

SD: För gnuer.

Final fix!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:21
natsukashi Kille, 60 år

Politik är gay, rösta Flemmingsberg

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:26
DumFan Kille, 35 år

Citat från Phoenix


Moderaterna: För er som har minst ett hyfsat betalt jobb, sparar pengar på banken och är egoister.

Centern: För er som bor på landet och är egoister.

Folkpartiet: För knäppskallar och egoister.

Kristdemokraterna: För er som är knäppare än folkpartisterna, egoister och garderobsSDare.

Socialdemokraterna: För er som inte har jobb, eller er som arbetar hårt men inte får ett skit för det/är lite egoistiska.

Miljöpartiet: För er som värnar om miljön/spår av egoism.

Vänstern: Se beskrivningen för S och MP/tänker på andra än endsat er själva.

SD: För gnuer.

El finale fix![/i]

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:29
Reclaimer Kille, 35 år

DumFan: För Vänsterpartister

Phoenix: För Moderater.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
7 maj 2010 kl. 20:32
DumFan Kille, 35 år

Citat från Phoenix


DumFan: För Vänsterpartister

Phoenix: För Moderater.


Wanna fight about it?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet