Vilket parti ska ni rösta på 2010?
spiskummin
Kille, 35 år
fot är bara avundsjuk för att jag minsann är footfoot, två fötter är bättre än en sägs det.
Anklever
Kille, 34 år
Citat från footfoot
Så därför köper alltid affärer in långt för mycket alltid? Eller kan det vara så att det är billigare ju mer man köper?
Det är inte billigare att slänga än att sälja iallafall.
Som sagt, anledning till att affärer ibland köper in för mycket är för att folk konsumerar ostabilt. Ena sekunden vill de ha spikmattor, andra sekunden iPads.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Så därför köper alltid affärer in långt för mycket alltid? Eller kan det vara så att det är billigare ju mer man köper?
Det är inte billigare att slänga än att sälja iallafall.
Som sagt, anledning till att affärer ibland köper in för mycket är för att folk konsumerar ostabilt. Ena sekunden vill de ha spikmattor, andra sekunden iPads.
Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.
Jag tror den främsta anledningen till att just mat slängs i butikerna är att den blir för gammal.
Och varför hinner den bli gammal i affären?
Karin
Tjej, 34 år
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.
Jag tror den främsta anledningen till att just mat slängs i butikerna är att den blir för gammal.
nej, den slängs för att den passerat det rekommenderade sista förbruknings datumet, det betyder inte automatiskt att den är för gammal,
Kotoamatsukami
Kille, 34 år
^ Inte om man sätter kort/utgånget datum lappar på dem
DumFan
Kille, 35 år
^Eller kör en ICA!:D ... Vänta lite här, ICA FUSKADE:O
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Paganblut
Citat från footfoot
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.
Jag tror den främsta anledningen till att just mat slängs i butikerna är att den blir för gammal.
Och varför hinner den bli gammal i affären?
För att folk inte köpt den. Men enligt mig är det bättre att ha ett överskott så att folk kan få det dom vill ha, istället för att komma till affären och märka att det man ville köpa inte finns där. För övrigt är det inte alls mycket mat som slängs i affärer, jag har arbetat flera veckor på Hemköp Mariahallen, en mataffär i tre plan, och vad jag hörde/såg/förstod slängde vi inte ens tio varor på grund av dåligt datum under tiden jag arbetade där.
Hemköp Mariahallen kanske är duktiga. För affärer slänger t.ex. tusentals ton kött årligen.
Överskott är dock inte miljömässigt försvarbart.
CharliesName
Kille, 35 år
*party <:
TopicPlease
Kille, 38 år
Topic please!
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Paganblut
Ursäkta oss. Avslutar med att säga till footfoot att om vi slutar med kolkraft kan jag stå ut med att vi slänger massor av ton mat, för jag antar att det är utsläppen du tänker på.
Både utsläppen / användandet av naturresurser och den moraliska aspekten av att slakta miljontals djur för att deras kött bara ska slängas bort och ruttna.
EnKannaSaft
Kille, 34 år
Sverigedemokraterna är ett vettigt parti
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet