Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:04
spiskummin Kille, 35 år

fot är bara avundsjuk för att jag minsann är footfoot, två fötter är bättre än en sägs det.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:25
Anklever Kille, 34 år

Citat från footfoot


Så därför köper alltid affärer in långt för mycket alltid? Eller kan det vara så att det är billigare ju mer man köper?

Det är inte billigare att slänga än att sälja iallafall.

Som sagt, anledning till att affärer ibland köper in för mycket är för att folk konsumerar ostabilt. Ena sekunden vill de ha spikmattor, andra sekunden iPads.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:26
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Anklever


Citat från footfoot

Så därför köper alltid affärer in långt för mycket alltid? Eller kan det vara så att det är billigare ju mer man köper?

Det är inte billigare att slänga än att sälja iallafall.

Som sagt, anledning till att affärer ibland köper in för mycket är för att folk konsumerar ostabilt. Ena sekunden vill de ha spikmattor, andra sekunden iPads.



Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:32
Anklever Kille, 34 år

Citat från footfoot


Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.

Jag tror den främsta anledningen till att just mat slängs i butikerna är att den blir för gammal.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:34
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Anklever


Citat från footfoot

Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.

Jag tror den främsta anledningen till att just mat slängs i butikerna är att den blir för gammal.



Och varför hinner den bli gammal i affären?

Smix Kille, 33 år

1 829 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:35
Smix Kille, 33 år

Citat från Paganblut


Jag skulle röstat SD.
--------------------------------------------------------------------------

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:35
Karin Tjej, 34 år

Citat från Anklever


Citat från footfoot

Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.

Jag tror den främsta anledningen till att just mat slängs i butikerna är att den blir för gammal.


nej, den slängs för att den passerat det rekommenderade sista förbruknings datumet, det betyder inte automatiskt att den är för gammal,

Kotoamatsukami Kille, 34 år

^ Inte om man sätter kort/utgånget datum lappar på dem

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:46
DumFan Kille, 35 år

^Eller kör en ICA!:D ... Vänta lite här, ICA FUSKADE:O

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:50
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Paganblut


Citat från footfoot

Citat från Anklever

Citat från footfoot

Inte precis samma sak med mat. Visst, det finns mattrender också, men det är inte precis som med teknologi och prylar.

Jag tror den främsta anledningen till att just mat slängs i butikerna är att den blir för gammal.

Och varför hinner den bli gammal i affären?

För att folk inte köpt den. Men enligt mig är det bättre att ha ett överskott så att folk kan få det dom vill ha, istället för att komma till affären och märka att det man ville köpa inte finns där. För övrigt är det inte alls mycket mat som slängs i affärer, jag har arbetat flera veckor på Hemköp Mariahallen, en mataffär i tre plan, och vad jag hörde/såg/förstod slängde vi inte ens tio varor på grund av dåligt datum under tiden jag arbetade där.



Hemköp Mariahallen kanske är duktiga. För affärer slänger t.ex. tusentals ton kött årligen.

Överskott är dock inte miljömässigt försvarbart.

CharliesName Kille, 35 år

*party <:

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:51
TopicPlease Kille, 38 år

Topic please!

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:56
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Paganblut


Ursäkta oss. Avslutar med att säga till footfoot att om vi slutar med kolkraft kan jag stå ut med att vi slänger massor av ton mat, för jag antar att det är utsläppen du tänker på.


Både utsläppen / användandet av naturresurser och den moraliska aspekten av att slakta miljontals djur för att deras kött bara ska slängas bort och ruttna.

EnKannaSaft Kille, 34 år

474 forumsinlägg

Skrivet:
3 maj 2010 kl. 23:05
EnKannaSaft Kille, 34 år

Sverigedemokraterna är ett vettigt parti

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
3 maj 2010 kl. 23:06
Karin Tjej, 34 år

Citat från EnKannaSaft


Sverigedemokraterna är ett vettigt parti

lol why?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet