Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
EnKannaSaft Kille, 34 år

474 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:04
EnKannaSaft Kille, 34 år

Citat från Offhead


Citat från Paganblut

Citat från Offhead

Citat från korpsvartnatt

Citat från footfoot

Citat från korpsvartnatt

folk hinner bli fattiga innan dess

De som inte har tillgång till kollektivtrafik bör får skattelättnader för att kompensera det.
De som har tillgång till kollektivtrafik kan helt enkelt sälja eller ställa undan bilen.

jag tycker SD har en bra idé om att elbilar ska förskonas från fordonsskatt

milhöpartiet har något liknande, att man ska införa högre skatt på lastbilar, och sänka skatten för miljöbilar

Det låter dock helt efterblivet då så gott som allting vi vanliga människor köper fraktas med lastbil eller flygplan. Frakten skulle bli svindyr för alla som handlar online, och alla butiker skulle få höja sina priser eftersom varorna levereras med lastbil.

Ergo, allt skulle bli dyrare.

eller så fraktar med med tåg helt enkelt



tänk vad lång tid allt skulle ta

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:05
Anklever Kille, 34 år

Citat från footfoot


Men Kuba då, då är väl de demokratiska? För de har ju trots allt representativ demokrati.

Det är svårt att få en demokrati när yttrandefrihet och mötesfrihet saknas.

gummiband Kille, 34 år

599 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:05
gummiband Kille, 34 år

Citat från EnKannaSaft


Citat från Offhead

Citat från Paganblut

Citat från Offhead

Citat från korpsvartnatt

Citat från footfoot

Citat från korpsvartnatt

folk hinner bli fattiga innan dess

De som inte har tillgång till kollektivtrafik bör får skattelättnader för att kompensera det.
De som har tillgång till kollektivtrafik kan helt enkelt sälja eller ställa undan bilen.

jag tycker SD har en bra idé om att elbilar ska förskonas från fordonsskatt

milhöpartiet har något liknande, att man ska införa högre skatt på lastbilar, och sänka skatten för miljöbilar

Det låter dock helt efterblivet då så gott som allting vi vanliga människor köper fraktas med lastbil eller flygplan. Frakten skulle bli svindyr för alla som handlar online, och alla butiker skulle få höja sina priser eftersom varorna levereras med lastbil.

Ergo, allt skulle bli dyrare.

eller så fraktar med med tåg helt enkelt


tänk vad lång tid allt skulle ta


tåg går snabbare än lastbil

gummiband Kille, 34 år

599 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:06
gummiband Kille, 34 år

Citat från Paganblut


Citat från Offhead

Citat från Paganblut

Citat från Offhead

Citat från korpsvartnatt

Citat från footfoot

Citat från korpsvartnatt

folk hinner bli fattiga innan dess

De som inte har tillgång till kollektivtrafik bör får skattelättnader för att kompensera det.
De som har tillgång till kollektivtrafik kan helt enkelt sälja eller ställa undan bilen.

jag tycker SD har en bra idé om att elbilar ska förskonas från fordonsskatt

milhöpartiet har något liknande, att man ska införa högre skatt på lastbilar, och sänka skatten för miljöbilar

Det låter dock helt efterblivet då så gott som allting vi vanliga människor köper fraktas med lastbil eller flygplan. Frakten skulle bli svindyr för alla som handlar online, och alla butiker skulle få höja sina priser eftersom varorna levereras med lastbil.
Ergo, allt skulle bli dyrare.

eller så fraktar med med tåg helt enkelt

...och sedan åker tågen in och parkerar utanför affärerna för att leverera varorna, eller?


det kommer alltid finnas lokala utkörningar, men att frakta varor med lastbil från gbg till umeå är ren idioti

EnKannaSaft Kille, 34 år

474 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:06
EnKannaSaft Kille, 34 år

Citat från Offhead


Citat från EnKannaSaft

Citat från Offhead

Citat från Paganblut

Citat från Offhead

Citat från korpsvartnatt

Citat från footfoot

Citat från korpsvartnatt

folk hinner bli fattiga innan dess

De som inte har tillgång till kollektivtrafik bör får skattelättnader för att kompensera det.
De som har tillgång till kollektivtrafik kan helt enkelt sälja eller ställa undan bilen.

jag tycker SD har en bra idé om att elbilar ska förskonas från fordonsskatt

milhöpartiet har något liknande, att man ska införa högre skatt på lastbilar, och sänka skatten för miljöbilar

Det låter dock helt efterblivet då så gott som allting vi vanliga människor köper fraktas med lastbil eller flygplan. Frakten skulle bli svindyr för alla som handlar online, och alla butiker skulle få höja sina priser eftersom varorna levereras med lastbil.

Ergo, allt skulle bli dyrare.

eller så fraktar med med tåg helt enkelt


tänk vad lång tid allt skulle ta

tåg går snabbare än lastbil



...och sedan åker tågen in och parkerar utanför affärerna för att leverera varorna, eller?

makssfoerfan Kille, 34 år

579 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:07
makssfoerfan Kille, 34 år

centern!

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:11
fot Kille, 33 år

footfoot
Bara för att du har svårt att acceptera att du har fel och känner det antar jag.

För tex. planekonomi inte funkar. Vem ska sitta och bestämma hur mycket som sverige ska producera? Så sjukt puckad idé

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:18
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


footfoot
Bara för att du har svårt att acceptera att du har fel och känner det antar jag.

För tex. planekonomi inte funkar. Vem ska sitta och bestämma hur mycket som sverige ska producera? Så sjukt puckad idé



Vem har sagt att kommunism innebär planekonomi? Visst, det finns riktningar inom kommunismen som förespråkar det, men långt ifrån alla. Ge något exempel som gäller hela kommunismen och inte bara ett fåtal inriktningar.

Du vet väl att det produceras ett enormt överskott som bara slängs, just nu?

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:24
fot Kille, 33 år

footfoot
det är liksom en av grunderna till ett kommunistiskt samhälle.
Förklara istället vilken kommunistisk "INRIKTNING" som skulle vara bra för det svenska samhället.

VA GÖR DET????????? XXDXDXD D VISTE NT JA :P:P:P
Det är väl mer på grund av konsumenternas överkonsumption. Hade folk tänkt en extra gång hade det funkat bättre.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från fot


det är liksom en av grunderna till ett kommunistiskt samhälle.

En av grunderna i Marxismen, den första formen av kommunism, som alla andra former är baserade på, är att samhället skall vara STATLÖST. Alltså ingen planekonomi i det hela.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:42
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


VA GÖR DET????????? XXDXDXD D VISTE NT JA :P:P:P
Det är väl mer på grund av konsumenternas överkonsumption. Hade folk tänkt en extra gång hade det funkat bättre.



Så anledningen till att affärer slänger tusentals ton mat årligen är att konsumenterna överkonsumerar?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:51
Anklever Kille, 34 år

Citat från footfoot


Så anledningen till att affärer slänger tusentals ton mat årligen är att konsumenterna överkonsumerar?

Nej, anledningen är att affärer älskar att köpa in mat som de inte säljer!?

Överkonsumtion skapar obalans som affärerna inte är tillräckligt flexibla för att anpassa sig efter.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:55
fot Kille, 33 år

Anklever
Tänk att du är en av typ 5 med hjärna här.

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 22:56
Karin Tjej, 34 år

Citat från fot


Anklever
Tänk att du är en av typ 5 med hjärna här.


du, anklever, imEMO, slayingshark och motherfucker3 I suppose? lolololol

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 23:03
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Anklever


Citat från footfoot

Så anledningen till att affärer slänger tusentals ton mat årligen är att konsumenterna överkonsumerar?

Nej, anledningen är att affärer älskar att köpa in mat som de inte säljer!?

Överkonsumtion skapar obalans som affärerna inte är tillräckligt flexibla för att anpassa sig efter.



Så därför köper alltid affärer in långt för mycket alltid? Eller kan det vara så att det är billigare ju mer man köper?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet