Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Citat från Offhead
Citat från Paganblut
Citat från Offhead
Citat från korpsvartnatt
Citat från footfoot
Citat från korpsvartnatt
folk hinner bli fattiga innan dess
De som inte har tillgång till kollektivtrafik bör får skattelättnader för att kompensera det.
De som har tillgång till kollektivtrafik kan helt enkelt sälja eller ställa undan bilen.
jag tycker SD har en bra idé om att elbilar ska förskonas från fordonsskatt
milhöpartiet har något liknande, att man ska införa högre skatt på lastbilar, och sänka skatten för miljöbilar
Det låter dock helt efterblivet då så gott som allting vi vanliga människor köper fraktas med lastbil eller flygplan. Frakten skulle bli svindyr för alla som handlar online, och alla butiker skulle få höja sina priser eftersom varorna levereras med lastbil.
Ergo, allt skulle bli dyrare.
eller så fraktar med med tåg helt enkelt
tänk vad lång tid allt skulle ta
Citat från EnKannaSaft
Citat från Offhead
Citat från Paganblut
Citat från Offhead
Citat från korpsvartnatt
Citat från footfoot
Citat från korpsvartnatt
folk hinner bli fattiga innan dess
De som inte har tillgång till kollektivtrafik bör får skattelättnader för att kompensera det.
De som har tillgång till kollektivtrafik kan helt enkelt sälja eller ställa undan bilen.
jag tycker SD har en bra idé om att elbilar ska förskonas från fordonsskatt
milhöpartiet har något liknande, att man ska införa högre skatt på lastbilar, och sänka skatten för miljöbilar
Det låter dock helt efterblivet då så gott som allting vi vanliga människor köper fraktas med lastbil eller flygplan. Frakten skulle bli svindyr för alla som handlar online, och alla butiker skulle få höja sina priser eftersom varorna levereras med lastbil.
Ergo, allt skulle bli dyrare.
eller så fraktar med med tåg helt enkelt
tänk vad lång tid allt skulle ta
tåg går snabbare än lastbil
Citat från Paganblut
Citat från Offhead
Citat från Paganblut
Citat från Offhead
Citat från korpsvartnatt
Citat från footfoot
Citat från korpsvartnatt
folk hinner bli fattiga innan dess
De som inte har tillgång till kollektivtrafik bör får skattelättnader för att kompensera det.
De som har tillgång till kollektivtrafik kan helt enkelt sälja eller ställa undan bilen.
jag tycker SD har en bra idé om att elbilar ska förskonas från fordonsskatt
milhöpartiet har något liknande, att man ska införa högre skatt på lastbilar, och sänka skatten för miljöbilar
Det låter dock helt efterblivet då så gott som allting vi vanliga människor köper fraktas med lastbil eller flygplan. Frakten skulle bli svindyr för alla som handlar online, och alla butiker skulle få höja sina priser eftersom varorna levereras med lastbil.
Ergo, allt skulle bli dyrare.
eller så fraktar med med tåg helt enkelt
...och sedan åker tågen in och parkerar utanför affärerna för att leverera varorna, eller?
det kommer alltid finnas lokala utkörningar, men att frakta varor med lastbil från gbg till umeå är ren idioti
Citat från Offhead
Citat från EnKannaSaft
Citat från Offhead
Citat från Paganblut
Citat från Offhead
Citat från korpsvartnatt
Citat från footfoot
Citat från korpsvartnatt
folk hinner bli fattiga innan dess
De som inte har tillgång till kollektivtrafik bör får skattelättnader för att kompensera det.
De som har tillgång till kollektivtrafik kan helt enkelt sälja eller ställa undan bilen.
jag tycker SD har en bra idé om att elbilar ska förskonas från fordonsskatt
milhöpartiet har något liknande, att man ska införa högre skatt på lastbilar, och sänka skatten för miljöbilar
Det låter dock helt efterblivet då så gott som allting vi vanliga människor köper fraktas med lastbil eller flygplan. Frakten skulle bli svindyr för alla som handlar online, och alla butiker skulle få höja sina priser eftersom varorna levereras med lastbil.
Ergo, allt skulle bli dyrare.
eller så fraktar med med tåg helt enkelt
tänk vad lång tid allt skulle ta
tåg går snabbare än lastbil
...och sedan åker tågen in och parkerar utanför affärerna för att leverera varorna, eller?
centern!
footfoot
Bara för att du har svårt att acceptera att du har fel och känner det antar jag.
För tex. planekonomi inte funkar. Vem ska sitta och bestämma hur mycket som sverige ska producera? Så sjukt puckad idé
Citat från fot
footfoot
Bara för att du har svårt att acceptera att du har fel och känner det antar jag.
För tex. planekonomi inte funkar. Vem ska sitta och bestämma hur mycket som sverige ska producera? Så sjukt puckad idé
Vem har sagt att kommunism innebär planekonomi? Visst, det finns riktningar inom kommunismen som förespråkar det, men långt ifrån alla. Ge något exempel som gäller hela kommunismen och inte bara ett fåtal inriktningar.
Du vet väl att det produceras ett enormt överskott som bara slängs, just nu?
footfoot
det är liksom en av grunderna till ett kommunistiskt samhälle.
Förklara istället vilken kommunistisk "INRIKTNING" som skulle vara bra för det svenska samhället.
VA GÖR DET????????? XXDXDXD D VISTE NT JA :P:P:P
Det är väl mer på grund av konsumenternas överkonsumption. Hade folk tänkt en extra gång hade det funkat bättre.
Citat från fot
det är liksom en av grunderna till ett kommunistiskt samhälle.
En av grunderna i Marxismen, den första formen av kommunism, som alla andra former är baserade på, är att samhället skall vara STATLÖST. Alltså ingen planekonomi i det hela.
Citat från fot
VA GÖR DET????????? XXDXDXD D VISTE NT JA :P:P:P
Det är väl mer på grund av konsumenternas överkonsumption. Hade folk tänkt en extra gång hade det funkat bättre.
Så anledningen till att affärer slänger tusentals ton mat årligen är att konsumenterna överkonsumerar?
Citat från footfoot
Så anledningen till att affärer slänger tusentals ton mat årligen är att konsumenterna överkonsumerar?
Nej, anledningen är att affärer älskar att köpa in mat som de inte säljer!?
Överkonsumtion skapar obalans som affärerna inte är tillräckligt flexibla för att anpassa sig efter.
Anklever
Tänk att du är en av typ 5 med hjärna här.
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Så anledningen till att affärer slänger tusentals ton mat årligen är att konsumenterna överkonsumerar?
Nej, anledningen är att affärer älskar att köpa in mat som de inte säljer!?
Överkonsumtion skapar obalans som affärerna inte är tillräckligt flexibla för att anpassa sig efter.
Så därför köper alltid affärer in långt för mycket alltid? Eller kan det vara så att det är billigare ju mer man köper?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet