Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 20:57
fot Kille, 33 år

Citat från DinGud


Citat från Motherfucker3

ja

Får vi se det?


Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:00
fot Kille, 33 år

Motherfucker3
Så sant, så sant!

Gulag är bland det sjukaste i historien.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:00
DinGud Kille, 33 år

Citat från Motherfucker3


För att kommunsimen fungerar inte i praktiken.

ALLIHOPA. Läs på om Gulag!!!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gulag

Allt för få ungdomar vet om det.

Om argumentet inte funkar första gången är det inte så stor chans att det funkar andra gången just saying.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:01
DumFan Kille, 35 år

Citat från fot


Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?[/i]

Till att börja med att i princip alla försök på kommunism gjorts i fattiga länder och har konstant motarbetats av hela västvärlden...

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:01
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


Citat från DinGud

Citat från Motherfucker3

ja

Får vi se det?

Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?



Kommuniststat, det måste vara en stat där det råder kommunism, va? För isåfall så är inte sovjet en kommuniststat.

Är då en kommuniststat en stat som styrs av ett parti som kallar sig för kommunistiskt? med den definitionen så är Sverige ett nyliberalt land till 100% med tanke på att vi styrs av nyliberaler.


För övrigt så fungerade bl.a. Aragonien.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:01
fot Kille, 33 år

DinGud
Varför skulle det ens behövas ett till argument om det första var sant då?

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:02
fot Kille, 33 år

footfoot
Med kommuniststat menar jag ett land som är styrt under kommunistisk "regering".

Mer exempel! Aragonien höll i 2 år... Sverige ska hålla liiiiiite längre än så. Eller du kanske längtar efter 2012?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:05
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


footfoot
Med kommuniststat menar jag ett land som är styrt under kommunistisk "regering".

Mer exempel! Aragonien höll i 2 år... Sverige ska hålla liiiiiite längre än så. Eller du kanske längtar efter 2012?



Aragonien höll så pass kort tid på grund av att de blev nedslagna av yttre krafter, inte för att samhället inte fungerade. Tvärtom, samhället fungerade mycket bättre än innan. Detta på grund av att det var baserat på frihetlig kommunism, ett av två optimala sätt att styra ett samhälle (det andra är den totalt fria marknaden. Dessa båda skulle troligen vara de största inom en anarkism).

Så då är Sverige en nyliberaliststat?


För övrigt så finns det många fler versioner av kommunism än en version.

gummiband Kille, 34 år

599 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:06
gummiband Kille, 34 år

Citat från footfoot


Citat från fot

Citat från DinGud

Citat från Motherfucker3

ja

Får vi se det?

Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?


Kommuniststat, det måste vara en stat där det råder kommunism, va? För isåfall så är inte sovjet en kommuniststat.

Är då en kommuniststat en stat som styrs av ett parti som kallar sig för kommunistiskt? med den definitionen så är Sverige ett nyliberalt land till 100% med tanke på att vi styrs av nyliberaler.


För övrigt så fungerade bl.a. Aragonien.


vi styrs snarare av konservativa

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:06
DumFan Kille, 35 år

Citat från fot
--------------------------------------------------------------------------
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?[/i]
--------------------------------------------------------------------------
Till att börja med att i princip alla försök på kommunism gjorts i fattiga länder och har konstant motarbetats av hela västvärlden...

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:07
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Offhead


Citat från footfoot

Citat från fot

Citat från DinGud

Citat från Motherfucker3

ja

Får vi se det?

Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?


Kommuniststat, det måste vara en stat där det råder kommunism, va? För isåfall så är inte sovjet en kommuniststat.

Är då en kommuniststat en stat som styrs av ett parti som kallar sig för kommunistiskt? med den definitionen så är Sverige ett nyliberalt land till 100% med tanke på att vi styrs av nyliberaler.


För övrigt så fungerade bl.a. Aragonien.

vi styrs snarare av konservativa



Jo, iförsig. Så Sverige är en liberalkonservatiststat, uppenbarligen.

gummiband Kille, 34 år

599 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:08
gummiband Kille, 34 år

Citat från DumFan


Citat från fot
--------------------------------------------------------------------------
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
--------------------------------------------------------------------------
Till att börja med att i princip alla försök på kommunism gjorts i fattiga länder och har konstant motarbetats av hela västvärlden...


kommunism funkar idémässigt med inte i praktiken, det har vi sett många gånger redan.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:09
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Offhead


Citat från DumFan

Citat från fot
--------------------------------------------------------------------------
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
--------------------------------------------------------------------------
Till att börja med att i princip alla försök på kommunism gjorts i fattiga länder och har konstant motarbetats av hela västvärlden...

kommunism funkar idémässigt med inte i praktiken, det har vi sett många gånger redan.



Man kan ju börja med att införa det i det utvecklade moderna samhället, där det var menat att införas från början, innan man säger att det inte funkar i praktiken.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:09
DumFan Kille, 35 år

Citat från Offhead


kommunism funkar idémässigt med inte i praktiken, det har vi sett många gånger redan.[/i]

Men kan du bevisa det? Att länderna har varit fattiga och konstant motarbetade av västvärlden spelar en väldig roll.

gummiband Kille, 34 år

599 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:10
gummiband Kille, 34 år

Citat från footfoot


Citat från Offhead

Citat från footfoot

Citat från fot

Citat från DinGud

Citat från Motherfucker3

ja

Får vi se det?

Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?


Kommuniststat, det måste vara en stat där det råder kommunism, va? För isåfall så är inte sovjet en kommuniststat.

Är då en kommuniststat en stat som styrs av ett parti som kallar sig för kommunistiskt? med den definitionen så är Sverige ett nyliberalt land till 100% med tanke på att vi styrs av nyliberaler.


För övrigt så fungerade bl.a. Aragonien.

vi styrs snarare av konservativa


Jo, iförsig. Så Sverige är en liberalkonservatiststat, uppenbarligen.


jo, men det är så otydligt med dagens partier, man vågar inte längre klassa sig efter någon speciel
ideologi, som det var förr. Men KD och M ligger närmast de konservativa tankarna.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet