Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Citat från DinGud
Citat från Motherfucker3
ja
Får vi se det?
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
Motherfucker3
Så sant, så sant!
Gulag är bland det sjukaste i historien.
Citat från Motherfucker3
För att kommunsimen fungerar inte i praktiken.
ALLIHOPA. Läs på om Gulag!!!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gulag
Allt för få ungdomar vet om det.
Om argumentet inte funkar första gången är det inte så stor chans att det funkar andra gången just saying.
Citat från fot
Citat från DinGud
Citat från Motherfucker3
ja
Får vi se det?
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
Kommuniststat, det måste vara en stat där det råder kommunism, va? För isåfall så är inte sovjet en kommuniststat.
Är då en kommuniststat en stat som styrs av ett parti som kallar sig för kommunistiskt? med den definitionen så är Sverige ett nyliberalt land till 100% med tanke på att vi styrs av nyliberaler.
För övrigt så fungerade bl.a. Aragonien.
DinGud
Varför skulle det ens behövas ett till argument om det första var sant då?
footfoot
Med kommuniststat menar jag ett land som är styrt under kommunistisk "regering".
Mer exempel! Aragonien höll i 2 år... Sverige ska hålla liiiiiite längre än så. Eller du kanske längtar efter 2012?
Citat från fot
footfoot
Med kommuniststat menar jag ett land som är styrt under kommunistisk "regering".
Mer exempel! Aragonien höll i 2 år... Sverige ska hålla liiiiiite längre än så. Eller du kanske längtar efter 2012?
Aragonien höll så pass kort tid på grund av att de blev nedslagna av yttre krafter, inte för att samhället inte fungerade. Tvärtom, samhället fungerade mycket bättre än innan. Detta på grund av att det var baserat på frihetlig kommunism, ett av två optimala sätt att styra ett samhälle (det andra är den totalt fria marknaden. Dessa båda skulle troligen vara de största inom en anarkism).
Så då är Sverige en nyliberaliststat?
För övrigt så finns det många fler versioner av kommunism än en version.
Citat från footfoot
Citat från fot
Citat från DinGud
Citat från Motherfucker3
ja
Får vi se det?
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
Kommuniststat, det måste vara en stat där det råder kommunism, va? För isåfall så är inte sovjet en kommuniststat.
Är då en kommuniststat en stat som styrs av ett parti som kallar sig för kommunistiskt? med den definitionen så är Sverige ett nyliberalt land till 100% med tanke på att vi styrs av nyliberaler.
För övrigt så fungerade bl.a. Aragonien.
vi styrs snarare av konservativa
Citat från fot
--------------------------------------------------------------------------
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?[/i]
--------------------------------------------------------------------------
Till att börja med att i princip alla försök på kommunism gjorts i fattiga länder och har konstant motarbetats av hela västvärlden...
Citat från Offhead
Citat från footfoot
Citat från fot
Citat från DinGud
Citat från Motherfucker3
ja
Får vi se det?
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
Kommuniststat, det måste vara en stat där det råder kommunism, va? För isåfall så är inte sovjet en kommuniststat.
Är då en kommuniststat en stat som styrs av ett parti som kallar sig för kommunistiskt? med den definitionen så är Sverige ett nyliberalt land till 100% med tanke på att vi styrs av nyliberaler.
För övrigt så fungerade bl.a. Aragonien.
vi styrs snarare av konservativa
Jo, iförsig. Så Sverige är en liberalkonservatiststat, uppenbarligen.
Citat från DumFan
Citat från fot
--------------------------------------------------------------------------
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
--------------------------------------------------------------------------
Till att börja med att i princip alla försök på kommunism gjorts i fattiga länder och har konstant motarbetats av hela västvärlden...
kommunism funkar idémässigt med inte i praktiken, det har vi sett många gånger redan.
Citat från Offhead
Citat från DumFan
Citat från fot
--------------------------------------------------------------------------
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
--------------------------------------------------------------------------
Till att börja med att i princip alla försök på kommunism gjorts i fattiga länder och har konstant motarbetats av hela västvärlden...
kommunism funkar idémässigt med inte i praktiken, det har vi sett många gånger redan.
Man kan ju börja med att införa det i det utvecklade moderna samhället, där det var menat att införas från början, innan man säger att det inte funkar i praktiken.
Citat från footfoot
Citat från Offhead
Citat från footfoot
Citat från fot
Citat från DinGud
Citat från Motherfucker3
ja
Får vi se det?
Varför funkade inte sovjet? Varför funkar INGEN kommuniststat?
Kommuniststat, det måste vara en stat där det råder kommunism, va? För isåfall så är inte sovjet en kommuniststat.
Är då en kommuniststat en stat som styrs av ett parti som kallar sig för kommunistiskt? med den definitionen så är Sverige ett nyliberalt land till 100% med tanke på att vi styrs av nyliberaler.
För övrigt så fungerade bl.a. Aragonien.
vi styrs snarare av konservativa
Jo, iförsig. Så Sverige är en liberalkonservatiststat, uppenbarligen.
jo, men det är så otydligt med dagens partier, man vågar inte längre klassa sig efter någon speciel
ideologi, som det var förr. Men KD och M ligger närmast de konservativa tankarna.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet