Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
gummiband Kille, 34 år

599 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:12
gummiband Kille, 34 år

Citat från DumFan


Citat från Offhead

kommunism funkar idémässigt med inte i praktiken, det har vi sett många gånger redan.

Men kan du bevisa det? Att länderna har varit fattiga och konstant motarbetade av västvärlden spelar en väldig roll.


ta sovjetunionen som exempel, hur slutade det?
och dessutom så är Kina delvis ett kommunistikt land i dag

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:14
DumFan Kille, 35 år

Citat från Offhead


ta sovjetunionen som exempel, hur slutade det?
och dessutom så är Kina delvis ett kommunistikt land i dag[/i]

Hmmm.. Kan du kort beskriva kommunism?

Två exempel gör inte så jävla mycket. De båda faller för övrigt in under, fattiga och motarbetade.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:15
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Offhead


Citat från DumFan

Citat från Offhead

kommunism funkar idémässigt med inte i praktiken, det har vi sett många gånger redan.

Men kan du bevisa det? Att länderna har varit fattiga och konstant motarbetade av västvärlden spelar en väldig roll.

ta sovjetunionen som exempel, hur slutade det?
och dessutom så är Kina delvis ett kommunistikt land i dag



Kina är ju inte kommunistiskt på någon punkt.


Kommunism = Produktionsmedlen ägs gemensamt.
Länder som inte överensstämmer med ovanstående är därmed inte kommunistiska.

gummiband Kille, 34 år

599 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:15
gummiband Kille, 34 år

Citat från DumFan


Citat från Offhead

ta sovjetunionen som exempel, hur slutade det?
och dessutom så är Kina delvis ett kommunistikt land i dag

Hmmm.. Kan du kort beskriva kommunism?

Två exempel gör inte så jävla mycket. De båda faller för övrigt in under, fattiga och motarbetade.


på vilket sätt är kina motarbetad?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:16
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Offhead


Citat från DumFan

Citat från Offhead

ta sovjetunionen som exempel, hur slutade det?
och dessutom så är Kina delvis ett kommunistikt land i dag

Hmmm.. Kan du kort beskriva kommunism?

Två exempel gör inte så jävla mycket. De båda faller för övrigt in under, fattiga och motarbetade.

på vilket sätt är kina motarbetad?



På vilket sätt är Kina kommunistiska?

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:16
fot Kille, 33 år

footfoot
Finns ju inget konkret bevis på att det kunde hållt längre då.

Nej, för även socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet styr ju sverige också, eller visste du inte det?

Jag vet. Men ingen funkar! NICE

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:17
DumFan Kille, 35 år

Citat från Offhead


på vilket sätt är kina motarbetad?[/i]

Politiskt, från USA, NGOs mm.
Men Kina har ett väldigt stort ekonomiskt inflytande så det gör de svårt att motarbeta dem.

Som footfoot sa. Kan du förklara hur Kina är kommunistiskt?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:20
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


footfoot
Finns ju inget konkret bevis på att det kunde hållt längre då.

Nej, för även socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet styr ju sverige också, eller visste du inte det?

Jag vet. Men ingen funkar! NICE



Liberalism, liberalkonservatism och kapitalism funkar ju inte heller, så vad är problemet med kommunismen?

Frihetlig kommunism fungerar, för det är endast de ideologierna som bygger på total frivillighet som kan fungera.

gummiband Kille, 34 år

599 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:21
gummiband Kille, 34 år

Citat från DumFan


Citat från Offhead

på vilket sätt är kina motarbetad?

Politiskt, från USA, NGOs mm.
Men Kina har ett väldigt stort ekonomiskt inflytande så det gör de svårt att motarbeta dem.

Som footfoot sa. Kan du förklara hur Kina är kommunistiskt?


http://www.epochtimes.se/articles/2006/08/02/9604.html

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:22
fot Kille, 33 år

footfoot
Vadå inte funkar?
Problemet med kommunismen är att den inte funkar i praktiken, där har du det igen.

Vad är total frivillighet då?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:22
DumFan Kille, 35 år

Citat från Offhead


http://www.epochtimes.se/articles/2006/08/02/9604.html[/i]

Det där handlade om utträde ur ett parti.
På vilket sätt är Kina kommunistiskt, för att dom kallar sig det?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:24
spiskummin Kille, 35 år

Citat från fot


footfoot
Vadå inte funkar?
Problemet med kommunismen är att den inte funkar i praktiken, där har du det igen.

Vad är total frivillighet då?



Liberalism (speciellt undergrenen liberalkonservatism) leder till förtryck. Samma gäller kapitalism.
Liberalkonservatism leder i stort sett till en plutokratisk diktatur, som USA.

Hur menar du att kommunismen inte fungera då?

Total frivillighet är när individen har total självbestämmanderätt. Anarkism.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:31
Anklever Kille, 34 år

Citat från footfoot


Liberalism (speciellt undergrenen liberalkonservatism) leder till förtryck. Samma gäller kapitalism.
Liberalkonservatism leder i stort sett till en plutokratisk diktatur, som USA.

Hur menar du att kommunismen inte fungera då?

Total frivillighet är när individen har total självbestämmanderätt. Anarkism.


I kommunisters ordbok är frihet förtryck, och representativ demokrati diktatur.

Inte konstigt att de bara vinner mark bland obildade "arbetare".

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:33
DumFan Kille, 35 år

Citat från Anklever


I kommunisters ordbok är frihet förtryck, och representativ demokrati diktatur.

Inte konstigt att de bara vinner mark bland obildade "arbetare".[/i]

Haha, naaaaaah. Läs på lite om kommunismen tack.

Vad är en adekvat utbildning för att inte räknas som obildad?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 21:33
Anklever Kille, 34 år

Citat från DumFan


Haha, naaaaaah. Läs på lite om kommunismen tack.

Vad är en adekvat utbildning för att inte räknas som obildad?


En utbildning som gör att man förstår skillnaden mellan diktatur och representativ demokrati. För mycket begärt antar jag?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet