Vilket parti ska ni rösta på 2010?
PIRAT !
Citat från footfoot
Citat från nandekatt
Citat från DumFan
Citat från nandekatt
kommunismen är väl inte statlös?
Jo, när man väl når kommunismen brukar man säga att det inte finns en stat. I alla fall inte som den är i dagens mening.
Så om man nitne har någon stat, vem fan ska hålla i planekonomin?
Planekonomi är ju inte en del av alla kommunistiska grenar. Den existerar dock i de för-kommunistiska samhällen som skapas via t.ex. Marxism-Leninismen.
Oki :3 ska fan kika mer på det dära :3
Citat från Motherfucker3
Okej. Men i vänsters definition så ska man bara ha lite högre lön om man är advokat än en städare?
Men vi tar exempelsiffror/fantasi.[/i]
Enligt många, ja. Men hur stor skillnad tänker jag inte spekulera i.
Motherfucker3 har en poäng i att om yrken som kräver långa dyra utbildningar inte ger mer pengar än yrken som inte kräver samma utbildningsnivå, kommer de svåra yrkena bli impopulära.
Fast socialister kanske förväntar sig att folk kommer gå de extra utbildningsåren av ren solidaritet?
Citat från Anklever
Motherfucker3 har en poäng i att om yrken som kräver långa dyra utbildningar inte ger mer pengar än yrken som inte kräver samma utbildningsnivå, kommer de svåra yrkena bli impopulära.
Fast socialister kanske förväntar sig att folk kommer gå de extra utbildningsåren av ren solidaritet?
Det är precis vad de gör. Och tänk vad fel de har.
Gör man ett bra arbete och har en lång och avancerad utbildning, är det klart SOM FAN att man ska tjäna lite mer.
Citat från Anklever
Motherfucker3 har en poäng i att om yrken som kräver långa dyra utbildningar inte ger mer pengar än yrken som inte kräver samma utbildningsnivå, kommer de svåra yrkena bli impopulära.
Fast socialister kanske förväntar sig att folk kommer gå de extra utbildningsåren av ren solidaritet?
Under dessa utbildningar skulle man då kunna få stöd från staten, högre än vad det är idag. Inte lika högt som lågt utbildade personer, men absolut nog för att leva ett bra liv.
Citat från Motherfucker3
Ja. Hur mycket TROR ni att en advokat ska tjäna då i vänsterns definition?[/i]
Omöjligt att säga. Lägg ner nu.
DumFan
Så fel. Ingen kommer vilja utbilda sig om det inte ger något förutom just kunskapen. Kanske någon stackars utvecklingsstörd kommunist skulle vilja, men ingen annan.
Citat från Motherfucker3
Exakt t.o.m Curses kan hålla med.
Gå in på min sida så får ni se beviset att curses håller med.
"Kommunister är villiga slavar under förtryck, så det ligger i deras natur att acceptera allt som staten säger åt dem och att inte tänke själv, allt ska vara kollektivism.
Men vad de inte förstår eller vet är att det är globalisterna som skapat kommunism och att det endast är en scam för att förskingra kapital och suga ut befolkningen för att gynna bankerna och eliterna. det är precis vad de gör nu under Obama i usa och med oss via EU.
Men de döljer det bakom socialism som lurar befolkningen. " - Curses.
Så DumFan. Vi har Curses på våran sida. Tror du inte knäcker han. Den välkända curses.[/i]
Haha, fy fan vilket jävla skämt till textXD
Behöver inte gen något svar på det där ens:D
Citat från Motherfucker3
Nej, för du blev faking ägd (och rånad)...abow.!!!
Curses ser bara kommunismen i praktiken.[/i]
Äru fontanellknullad?
Kan du bevisa att det som Curses skrev är sant?
Tills dess behöver jag inte svara.
Slut på argument^
Citat från Motherfucker3
Jag kan intyga att kommunister är slavar iallafall. Varför lyda när ni kan vara blå och fri?
Samt att socialister och kommunister suger ut vartenda öre ur svensken.[/i]
Har du belägg för ditt påstående?
ja eller? XD
fast jag håller med dig. Socialism och Komunism är kasst. Men konservatism och liberalism är jävligt kasst det med.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet