Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
dreambox Kille, 38 år

980 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:58
dreambox Kille, 38 år

idioten snackar om netto och brutto-löner

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:01
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Men är inte kommunismen statslöst?

Ja, jämna ut ja. Visst DÅ förlorar inte företaget. Då är det bara dom som tjänar mera som förlorar.[/i]

Ja, det är dit man strävar ja. Men man kan ju inte bara vinna i ett val och lösa upp riksdagen precis..

Preeeeeeecis.

dreambox Kille, 38 år

980 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:02
dreambox Kille, 38 år

kommunismen är väl inte statlös?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:03
DumFan Kille, 35 år

Citat från nandekatt


kommunismen är väl inte statlös?

Jo, när man väl når kommunismen brukar man säga att det inte finns en stat. I alla fall inte som den är i dagens mening.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:06
spiskummin Kille, 35 år

Citat från nandekatt


kommunismen är väl inte statlös?


Jo, i de allra flesta former av kommunismen, och i den ursprungliga formen.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:07
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Men när det blir statslöst så kan företagen rulla på sitt eget vis igen. Då failar allt efter någon sekund.

Men det är så här:
Hög utbildning = hög lön
Låg utbildning = Liten lön

Alla kan inte tjäna lika för olika jobb.[/i]

Man skulle omarbeta det så företagen hade inte sett ut som de gör i dagens mening, produktionsmedlen hade ägts kollektivt.

De flesta vänster skulle säga såhär:
Låg utbildning = En viss lön
Hög utbildning = LITE högre lön.

Rose Kille, 34 år

1 080 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:09
Rose Kille, 34 år

Vänster

dreambox Kille, 38 år

980 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:14
dreambox Kille, 38 år

Citat från footfoot


Citat från nandekatt

kommunismen är väl inte statlös?


Jo, i de allra flesta former av kommunismen, och i den ursprungliga formen.


gief källa

dreambox Kille, 38 år

980 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:15
dreambox Kille, 38 år

Citat från DumFan


Citat från nandekatt

kommunismen är väl inte statlös?

Jo, när man väl når kommunismen brukar man säga att det inte finns en stat. I alla fall inte som den är i dagens mening.


Så om man nitne har någon stat, vem fan ska hålla i planekonomin?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:15
spiskummin Kille, 35 år

Citat från nandekatt


Citat från footfoot

Citat från nandekatt

kommunismen är väl inte statlös?


Jo, i de allra flesta former av kommunismen, och i den ursprungliga formen.

gief källa



Läs t.ex. kommunistiska manifestet, lenins böcker etc etc

Ja, till och med Lenin eftersträvade det stat- och klasslösa samhället (påstod han åtminstone).

Julian Kille, 37 år

2 663 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:15
Julian Kille, 37 år

MP. As usual.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:15
spiskummin Kille, 35 år

Citat från nandekatt


Citat från DumFan

Citat från nandekatt

kommunismen är väl inte statlös?

Jo, när man väl når kommunismen brukar man säga att det inte finns en stat. I alla fall inte som den är i dagens mening.

Så om man nitne har någon stat, vem fan ska hålla i planekonomin?



Planekonomi är ju inte en del av alla kommunistiska grenar. Den existerar dock i de för-kommunistiska samhällen som skapas via t.ex. Marxism-Leninismen.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:21
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Definiera hög och låg lön i siffror tack.[/i]

Omöjligt att räkna på det i förväg.
Men det handlar ju inte precis bara om en hundralapp mer i månaden precis.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:24
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Men vi gör fantasisiffror då.

Låg utbildning(städare) = 30 tusen
Hög utbildning(advokat) =....?[/i]

Det är ingen idé att jag sitter här och gissar om en eventuell situation sådär. Det finns så många variabler.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 19:24
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Citat från DumFan

Citat från Motherfucker3

Definiera hög och låg lön i siffror tack.

Omöjligt att räkna på det i förväg.
Men det handlar ju inte precis bara om en hundralapp mer i månaden precis.

Men vi gör fantasisiffror då.

Låg utbildning(städare) = 30 tusen
Hög utbildning(advokat) =....?



Ja, 30.000 för en städare är en fantasisiffra :)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet