Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 17:00
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


1. Finns inte någon statistik för det.
2. Sluta ge dom bidrag så ska dom få känna på livet.[/i]

1. Dåså, kanske är ett skitlitet problem.
2. Hur kan man vara säker på att någon är soffliggare?

Krokodilegg Tjej, 35 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 17:06
Krokodilegg Tjej, 35 år

Ah nu är ju inte det här flera personer, men jag känner åtminstone EN mänska som inte jobbar och det utav lathet, han lever på bidrag.

visbyboy Kille, 31 år

1 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 17:37
visbyboy Kille, 31 år

Citat från Paganblut


Jag skulle röstat SD.

Du gör misstag om du röstar på sd!

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 17:39
robin1990 Kille, 36 år

Det finns ju en del som har som jobb nu att åka runt och spionera på de som har sjukpension och så och se om de verkligen är så sjuka som dom säger.

Jag har sett en hel del personer som påstår att dom har så ont och så men flak med öl från systemet kan dom fan bära.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:12
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


1. Men dom finns iallafall. Iallfall i getto områden.
2. För dom vill inte jobba, samt att dom kan jobba. Men dom vill ändå ha saker.[/i]

1. Bevisa att det är ett samhällsproblem.
2. Men hur vet man att dom bara inte vill arbeta och att det inte är så att dom inte kan?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:16
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


1. Ja. Soffliggare är också ett problem. Dom är som kapitalister. Lever på andra.
2. Som robin1990 sa. Spionera. Har man ingen skada så kan man jobba.[/i]

1. Dålig jämförelse. Enligt kapitalismen är kapitalister en av samhällets hörnstenar.
2. Psykiska problem, hört talas om det?
Hur ska man spionera?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:24
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


1. Skit samma. Dom lever på andra.
2. Men då ska det stå i deras läkarrapport att dom har psykiska problem. Eller dom ska direkt till psykhuset.

Varför försvarar du soffliggare?
Skulle inte förvåna mej om du är den sådan med tanke på att du röstar vänsterpartiet.

Lovar att du har haft en tuff uppväxt med fattigdom och svårigheter.
Kanske därför du röstar vänstern så du kan ge igen på dom som är rikare än du med juridisk väg.

Alla röstar efter vilket samhällsproblem dom har levt i.
Samma sak som Stockholmare. Där är Miljöpartiet stora, men jag förstår varför.[/i]

1. Så kapitalisterna har rätt att leva på andra men inte soffliggarna?
2. Jag försvarar inte soffliggare. Men om man använder för brutala metoder för att få folk att jobba ökar även risken att man tvinga personer som inte bör jobba att jobba för att inte bli hemlösa mm. Det är de jag ställer mig emot.

Nope, jag är rätt medelsvensson. Vet inte om jag tjänar mest på vänster eller högerns politik mest, men jag har medkänsla och tänker på andra än bara mis själv.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:32
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


1. Nej, Kapitalisterna har inte rätt att leva på någon annan. Men det är rätt svårt att lista ut om en person är just kapitalist. Man måste ju veta ordinarie lön då. Vilket kapitalisten kan säga att man tjänar ordinarie lön.
2. Soffliggare kan jobba, men dom vill inte. Dom ska man inte försvara.

Berätta lite varför du röstar vänsterpartiet.[/i]

1. Nej, det är inte svårt att lista ut. Det handlar inte bara rakt av om lön.
2. Har ja inte gjort heller.

För att jag inte är en egoist.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:38
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Men vi säg att jag anställer en person.
Han ska bära 100 stenar från A till B.

För varje sten så får han 1 kr. Men ordinarie pris är 2 kr. Men jag suddar bort den siffran och säger att ordinarie pris är 1 kr.
Hur ska man veta då att jag är kapitalist.

Är man egoist om man röstar annat?
Vänsterpartiet vill att produktionsmedlemmen ska vara gemensamt ägda. Det går inte.[/i]

Ehhh, vadå suddar bort? En vara kostar si eller så mycket att producera och säljs för en annan, högre summa.

Högerpolitiken gagnar de som redan har, vänsterpolitiken gagnar de som inte har lika mycket är en enkel beskrivning.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:43
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Vänsterpolitiken vill styra företagen så företagen ger lika lön för olika arbete.[/i]

Det beror helt på person till person.

Majoriteten av de som är vänster skulle nog fortfarande vilja ha olika lön, men inte så extremt som det är idag.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:46
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Tycker inte det är extremt idag.
Jag tjänar 20 tusen per månad. Det är ju bra. Visst skulle jag tacka ja till en lapp eller fler extra i börsen.
Men då är det själva företaget som lider.[/i]

Det är extremt idag. Men å andra sidan har det alltid varit så.

Företaget behöver inte lida för att man sprider det man tjänar in bättre bland de anställda.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:51
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Men tänk om varje anställd skulle tjäna efter ordinarie lön. Då blir ju företaget rätt fattigt då.

I Kina är det typ så här: Den som jobbar billigast - får jobbet.
Det gillar inte jag, men det är människans instinkt.[/i]

Definiera ordinarie lön tack.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:52
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Det är olika på vad man tjänar.
Vi säger att jag tjänar 30 tusen. Men ordinarie lön är 50 tusen.[/i]

Ordinarie för vadå, för det yrket?

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:55
Karin Tjej, 34 år

lol wtf

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 18:57
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Ja, riktiga lönen är 50 tusen. Men man tjänar bara 30 tusen.
Chefen säger att ordinarie lön är 30 tusen. Alltså tjänar chefen 20 tusen på bara att ljuga.[/i]

Där kliver staten in och säger fy.

Det går ut på att man ska jämna ut lönerna i företaget snarare än att höja den för en part.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet