Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
dreambox Kille, 38 år

980 forumsinlägg

Skrivet:
30 april 2010 kl. 17:38
dreambox Kille, 38 år

^
Yeh, fast det är ju inte så ovanligt att dumma människor inte förstår sig på ironi

ingen sd 2010 tack

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
30 april 2010 kl. 17:59
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Som jag sa så måste regeringen sluta ge så mycket bidrag till folk. Det dom borde satsa på är jobb.[/i]

Du svarade inte på min fråga. De som inte kan jobba, vad händer med dem?

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
30 april 2010 kl. 18:01
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från DumFan


Du svarade inte på min fråga. De som inte kan jobba, vad händer med dem?

Island kan få dem =)

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
1 maj 2010 kl. 09:31
natsukashi Kille, 60 år

Citat från nandekatt


Hade du gnällt om att höginkomsttagarna skulle skatta mindre så hade dock hållt med.
Men det måste ju finnas någon social trygghet i samhället, och även fast den utnytjas som fan nu, så borde vi kämpa tillsammans så att den ska funka korrekt igen. Är väl inget fel med att hjälpa medmänniskor? :)


Solidaritet kan bara vara frivillig.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:31
DumFan Kille, 35 år

Citat från Maxaaan


Jag tycker Motherfucker3 ska sluta undvika DumFans fråga..

Tack!

Motherfucker3: Så som du argumenterar låter det som att INGEN enligt dig kan vara för sjuk för att jobba, är det så?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:34
Anklever Kille, 34 år

Bland annat Lenin har sagt:

"Den som inte arbetar ska inte heller äta"

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:37
DumFan Kille, 35 år

Citat från Anklever


Bland annat Lenin har sagt:

"Den som inte arbetar ska inte heller äta"


Det var kanske Lenins åsikt ja. Betyder inte att kommunismen säger så i sig.

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:37
fot Kille, 33 år

Citat från Anklever


Bland annat Lenin har sagt:

"Den som inte arbetar ska inte heller äta"


Men lenin var ju inte kommunist? :P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:47
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Arbete är bra! Frihet är bra! Arbete som skapar frihet är rättvist[/i]

... Vääääänta lite nu, vart har jag sett det där förut!?:O

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:48
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från DumFan


Citat från Motherfucker3

Arbete är bra! Frihet är bra! Arbete som skapar frihet är rättvist

... Vääääänta lite nu, vart har jag sett det där förut!?:O


Tror det stod på någon skylt någonstans.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:48
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Håller starkt med lenin där.[/i]

Så då tror du alltså inte på det gamla sossesverige. Bestäm dig någon gång för fan, ditt jävla kreatur.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:49
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Du har helt fattat fel.
Jag syftar på dom som INTE vill jobba, än fast dom kan.[/i]

Vad händer med dom som INTE KAN jobba då?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:50
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Nog för du gör förtal nu, men jag skrev inte så.
Jag skrev att arbete är bra och det kan Lenin och Stalin t.o.m hålla med om.[/i]

Haha, det måste vara en lögn för att det ska vara förtal:D

Så, vad händer med de som inte kan jobba då?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2010 kl. 16:52
DumFan Kille, 35 år

Citat från Motherfucker3


Du har väll hört talas som a-kassa? Sen tycker jag att man borde göra något åt skadan eller förtidspensioneras.

Men nu vet du att JAG syftade på dom som är soffliggare och inte vill jobba, men dom kan jobba?[/i]

1. Hur många är det som är "soffliggare" i Sverige?
2. Hur ska man handskas med problemet?

Formulera bättre tack.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet