Vilket parti ska ni rösta på 2010?
dreambox
Kille, 38 år
^
Yeh, fast det är ju inte så ovanligt att dumma människor inte förstår sig på ironi
ingen sd 2010 tack
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Motherfucker3
Som jag sa så måste regeringen sluta ge så mycket bidrag till folk. Det dom borde satsa på är jobb.[/i]
Du svarade inte på min fråga. De som inte kan jobba, vad händer med dem?
natsukashi
Kille, 60 år
Citat från nandekatt
Hade du gnällt om att höginkomsttagarna skulle skatta mindre så hade dock hållt med.
Men det måste ju finnas någon social trygghet i samhället, och även fast den utnytjas som fan nu, så borde vi kämpa tillsammans så att den ska funka korrekt igen. Är väl inget fel med att hjälpa medmänniskor? :)
Solidaritet kan bara vara frivillig.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Maxaaan
Jag tycker Motherfucker3 ska sluta undvika DumFans fråga..
Tack!
Motherfucker3: Så som du argumenterar låter det som att INGEN enligt dig kan vara för sjuk för att jobba, är det så?
Anklever
Kille, 34 år
Bland annat Lenin har sagt:
"Den som inte arbetar ska inte heller äta"
aihgpfiuahfpiuoa
Kille, 30 år
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Motherfucker3
Arbete är bra! Frihet är bra! Arbete som skapar frihet är rättvist[/i]
... Vääääänta lite nu, vart har jag sett det där förut!?:O
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från DumFan
Citat från Motherfucker3
Arbete är bra! Frihet är bra! Arbete som skapar frihet är rättvist
... Vääääänta lite nu, vart har jag sett det där förut!?:O
Tror det stod på någon skylt någonstans.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Motherfucker3
Håller starkt med lenin där.[/i]
Så då tror du alltså inte på det gamla sossesverige. Bestäm dig någon gång för fan, ditt jävla kreatur.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Motherfucker3
Du har helt fattat fel.
Jag syftar på dom som INTE vill jobba, än fast dom kan.[/i]
Vad händer med dom som INTE KAN jobba då?
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Motherfucker3
Nog för du gör förtal nu, men jag skrev inte så.
Jag skrev att arbete är bra och det kan Lenin och Stalin t.o.m hålla med om.[/i]
Haha, det måste vara en lögn för att det ska vara förtal:D
Så, vad händer med de som inte kan jobba då?
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Motherfucker3
Du har väll hört talas som a-kassa? Sen tycker jag att man borde göra något åt skadan eller förtidspensioneras.
Men nu vet du att JAG syftade på dom som är soffliggare och inte vill jobba, men dom kan jobba?[/i]
1. Hur många är det som är "soffliggare" i Sverige?
2. Hur ska man handskas med problemet?
Formulera bättre tack.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet