Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Miljö eller vänster.
Kalle Anka-partiet känns bortglömt. De vill ju ha gratis sprit och bredare trottoarer!
Citat från footfoot
Citat från Yaoi_4_you
PIRAT 4 life! Runners up = Miljö + vänster... egentligen jobbat på vänsterpartiet innan men har tappat lusten lite för dem nu. Fast imo hellre Lars Ohly än Mona som statsminister.
Lars Ohly är marxist-leninist (ie samma politik som fördes i Sovjet) och Mona är smygmoderat... tycker inte de är särskilt bra alternativ någon av dom :(
Wetterstrand är dessutom en ganska dålig förebild för MP då hon påstår att de ligger till höger om sossarna, vilket verkligen inte stämmer om man läser deras partiprogram.
Faktist så hade dom Stalinism i Sovjet efter Lenins tid på "tronen" och, för att citera min historie lärare, så var det helt enkelt fascism under röd flagga.
Marxist-Leninismen vet jag tyvär inte mycket om, men vet i alla fall att i Sovjet under Stalins styre så var det stalinism.
footfoot
Dina antaganden är roliga.
Inte det? Varför bara anta att jag inte vet för att jag sade något sådant?
Vad fan är fel med egoism era flummiga kufar? :@@@
Egoism är egoistiskt och det är inte snällt :@@@
Citat från BloodBath
Egoism är egoistiskt och det är inte snällt :@@@
Det ligger i ens egna bästa intresse att vara snäll mot andra. :@@
PP.
Citat från fot
DumFan
Vem sade något om högerpolitik?
Vänsterpolitik är egoism. Ingen som kämpar ska få ha det bättre än någon annan. Speciellt de som inte kämpar, de ska få ha det bäst eftersom de är sämst.
Tänk efter lite så kommer du nog på att det är inte min teori.
Vänsterpolitik bygger inte på något sätt på att det ska vara tillåtet att slappa, inte jobba om man kan och sånt. Det där bevisar hur lite du kan om vänsterpolitik.
Vänsterpolitik är inte egoism på något sätt, alla hjälper alla, egoistiskt va?
Sänta skatter brukar oftast föreslås av högerpolitiker.
Citat från Motherfucker3
Citat från BloodBath
Egoism är egoistiskt och det är inte snällt :@@@
Men om jag tjänar 20 tusen per månad så ska du inte få ett jävla öre av det.
Ska du ha något så får du jobba för det.
kul att du siktar standard till och med i din hypotes.
Hade du gnällt om att höginkomsttagarna skulle skatta mindre så hade dock hållt med.
Men det måste ju finnas någon social trygghet i samhället, och även fast den utnytjas som fan nu, så borde vi kämpa tillsammans så att den ska funka korrekt igen. Är väl inget fel med att hjälpa medmänniskor? :)
Citat från Motherfucker3
Hur menar du att hjälpa?
Att hjälpa folk som orkar inte jobba?
Ge dom bidrag bara för dom finns?[/i]
Skulle du hellre se hemlöshet och misär?
Citat från Motherfucker3
Jag skulle hellre se att folk ta tag i sitt liv.[/i]
1. Det kan vara väldigt svårt att göra och även om man gör det betyder de inte att man säkert får ett jobb.
2. Vad händer om de inte gör det?
Citat från Motherfucker3
1. Vi ser att vi har en stark arbetslöshet. Man kan inte få alla på fötterna samtidigt. Det man skulle göra är att få folk att starta mera företag och fler kommunjobb. Ett steg i taget.
2. Om dom inte vill jobba så kan jag bara säga så här dom här tre citaten:
* Livet är hårt!
* Vill man ha något så MÅSTE man jobba för det.
* Inget är gratis.[/i]
De som inte kan jobba då?
Citat från Motherfucker3
Citat från nandekatt
Citat från Motherfucker3
Citat från BloodBath
Egoism är egoistiskt och det är inte snällt :@@@
Men om jag tjänar 20 tusen per månad så ska du inte få ett jävla öre av det.
Ska du ha något så får du jobba för det.
kul att du siktar standard till och med i din hypotes.
Hade du gnällt om att höginkomsttagarna skulle skatta mindre så hade dock hållt med.
Men det måste ju finnas någon social trygghet i samhället, och även fast den utnytjas som fan nu, så borde vi kämpa tillsammans så att den ska funka korrekt igen. Är väl inget fel med att hjälpa medmänniskor? :)
Hur menar du att hjälpa?
Att hjälpa folk som orkar inte jobba?
Ge dom bidrag bara för dom finns?
Du är sjukt dum i huvudet som bara generaliserar och det är Sveriges undergång att det bara är sådana som du som röstar.
FACK DEMOKRATIN jag blir galen på alla jävla idoter som ska rösta fram hur fan jag ska leva.
Nää, men det är inte så jävla långt ifrån egentligen ^^
Och förlåt mig D: ska bara gå coh skära mig själv för att jag råkade stava fel pga av att jag skrever en miljongånger så fort som dig.
Antagligen kan jag svenska bättre än dig, allt från gramatik, ordkunskap och satsdelar. så gtfo ^^
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet