Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Citat från DumFan
Citat från DAiSUKE
skyhöga skatter t.ex.
speciellt på bensin. det är helt sjukt. dessutom ganska orättvist mot folk som bor i glesbygden där det knappt går några bussar och man är helt beroende av sin bil.
Bevisa att det leder till fattigdom tack.
man betalar skatt? blir av med pengar, hänger du med? staten och kommunerna slarvar ju bara bort pengarna.
Citat från DAiSUKE
man betalar skatt? blir av med pengar, hänger du med? staten och kommunerna slarvar ju bara bort pengarna.[/i]
Haha, nej skatten investeras av staten till förbättringar som skapar en mer atraktiv marknad och investeras i projekt vilket skapar arbetstillfällen.. Shit.
Citat från DumFan
Citat från DAiSUKE
man betalar skatt? blir av med pengar, hänger du med? staten och kommunerna slarvar ju bara bort pengarna.
Haha, nej skatten investeras av staten till förbättringar som skapar en mer atraktiv marknad och investeras i projekt vilket skapar arbetstillfällen.. Shit.
till en viss del ja, sen finns det mycket pengar som läggs på onödiga och dumma saker, dvs slarvas bort.
DumFan
Det är ju bättre att folket får behålla pengarna och investera med dem i privatägda företag. DET skapar många fler arbetstillfällen.
Citat från DumFan
Citat från DAiSUKE
till en viss del ja, sen finns det mycket pengar som läggs på onödiga och dumma saker, dvs slarvas bort.
Då är det kanske bättre att några sitter på skitmycket pengar, förskingrar och investerar utomlands?
Vad menar du är onödiga saker?
-------------------------------------------------------------------------
mer pappersjobb för lärare så de får mindre tid till att undervisa eleverna t.ex.
Citat från fot
DumFan
Det är ju bättre att folket får behålla pengarna och investera med dem i privatägda företag. DET skapar många fler arbetstillfällen.
Vad baserar du det uttalandet på?
Men är man egoist så är man antar ja.
Citat från DAiSUKE
mer pappersjobb för lärare så de får mindre tid till att undervisa eleverna t.ex.[/i]
På vilket sätt har det med höjda skatter att göra? (Är inte insatt i just det).
Hur skulle det undvikas på ett bra?
DumFan
Vadå egoism? Hur är det egoistiskt att skapa arbetstillfällen?
Jag baserar det uttalandet på verkligenheten. Hur svensk arbetsmarknad funkar bäst.
Citat från fot
DumFan
Vadå egoism? Hur är det egoistiskt att skapa arbetstillfällen?
Jag baserar det uttalandet på verkligenheten. Hur svensk arbetsmarknad funkar bäst.
Högerpolitik bygger på egoism, det är vad jag menade.
Du baserar det alltså på din egna teori? Håller inte så värst bra i diskussioner vet du.
DumFan
Vem sade något om högerpolitik?
Vänsterpolitik är egoism. Ingen som kämpar ska få ha det bättre än någon annan. Speciellt de som inte kämpar, de ska få ha det bäst eftersom de är sämst.
Tänk efter lite så kommer du nog på att det är inte min teori.
Citat från fot
DumFan
Vem sade något om högerpolitik?
Vänsterpolitik är egoism. Ingen som kämpar ska få ha det bättre än någon annan. Speciellt de som inte kämpar, de ska få ha det bäst eftersom de är sämst.
Tänk efter lite så kommer du nog på att det är inte min teori.
Say what? Testa att leva på existensminimum (+ tvingas söka jobb i hela Sverige 8 timmar om dagen på arbetsförnedringen) innan du uttalar dig om sådant.
footfoot
Ursäkta mig mr. communism, men vad i hela helvete har du för kunskap av mina erfarenheter?
PIRAT 4 life! Runners up = Miljö + vänster... egentligen jobbat på vänsterpartiet innan men har tappat lusten lite för dem nu. Fast imo hellre Lars Ohly än Mona som statsminister.
Citat från fot
footfoot
Ursäkta mig mr. communism, men vad i hela helvete har du för kunskap av mina erfarenheter?
Man påstår inte att de som "kämpar minst" (antar att du menar bidragstagarna) har det bäst om man faktiskt själv har levt på existensminimum och tvingats söka jobb 8 timmar om dagen.
Citat från Yaoi_4_you
PIRAT 4 life! Runners up = Miljö + vänster... egentligen jobbat på vänsterpartiet innan men har tappat lusten lite för dem nu. Fast imo hellre Lars Ohly än Mona som statsminister.
Lars Ohly är marxist-leninist (ie samma politik som fördes i Sovjet) och Mona är smygmoderat... tycker inte de är särskilt bra alternativ någon av dom :(
Wetterstrand är dessutom en ganska dålig förebild för MP då hon påstår att de ligger till höger om sossarna, vilket verkligen inte stämmer om man läser deras partiprogram.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet