Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Citat från DAiSUKE
sovjetunionen, kina, cuba. listan kan bli lång. och jag är liberal så jag gillar nödvändigtvis visst högern.
vänsterpolitik kanske ser bra ut "på papper" men det funkar inte i praktiken. och vem fan vill jobba när nästan allt går till skatt ändå? det funkar inte
ahh
blir frustrerad
tyck som ni vill så länge jag vet vad som är bäst(Y)
jag bryr mig icke
förstör bara inte för sverige i valet tack
Liberalism har väldigt lite med högern att göra. Jag skulle till och med vilja säga att fler som tillhör vänstern är liberala än dem som tillhör högern. Att man är liberal innebär endast att man tror på frihet och jämställdhet. Till exempel så ska homosexuella få gifta sig och adoptera, abort ska vara lagligt, osv... det är oftast högern som är emot dessa saker, och vänstern som är för dem. Jämställdhet är till och med vad hela vänsterrörelsen handlar om.
Den enda anledningen till att ordet "liberal" har kopplats till högern här i Sverige är för att många av borgarpartierna, som Moderaterna, identifierar sig som liberala då dem stödjer en fri marknad. En fri marknad är dock inte ett måste inom liberalismen, fast många liberala tror på en fri marknad. Dessutom så är man inte liberal bara för att man tror på en fri marknad.
Deadly_Delusion: Antietatism är ju dock en av grundpelarna inom liberalismen. "Mitt liv, mina val"
Och vänstern här är ju otroligt etatistiskt lagd. Liberalismen handlar inte enbart om jämnställdhet som du får det att låta som, friheten att välja vad man vill finansiera, friheten att ansvara över sina egna pengar, friheten att välja över sin kropp, friheten att vara vem man vill samt friheten att vara med vem man vill är grunden för liberalismen.
F.ö. så tycker jag att vänstern är de nya konservativa, efter 60 år där de knappt förändrar någonting förutom typ kvotering, höja skatterna och liknande krimskrams är inte särskilt radikalt längre, det är vanligt och svensson har vant sig. När svensson vänjer sig vill han inte ha förändring och det vill inte de röda heller. De som vill förändra nu är det blåa blocket, i.e. de nya radikala!
Citat från nandekatt
Citat från Pappa
Att rösta på piratpartiet eller SD är totalt retarderat.
Enfrågepartier suger fan kuk.
+ att piratpartiet antagligen kommer att slås ihop med ett blått parti
Det är jävligt viktigt med enfrågepartier. och då menar jag inte retard SD (dom är väl inte ens ett enfråge parti eller?)
Eller så håller ni munnarna stängda och kallar inte partier för enfrågepartier när ni inte har någon aning om vad de vill.
^
Tycker dock att alla de svenska partierna är konservativa då alla är inriktade på block politik :P
Om jag hade kunnat så skulle det vara blankt, bryr mig faktiskt inte ett skit om politik eller vad fan det ens är.
Citat från LucidOscil
Citat från nandekatt
Citat från Pappa
Att rösta på piratpartiet eller SD är totalt retarderat.
Enfrågepartier suger fan kuk.
+ att piratpartiet antagligen kommer att slås ihop med ett blått parti
Det är jävligt viktigt med enfrågepartier. och då menar jag inte retard SD (dom är väl inte ens ett enfråge parti eller?)
Eller så håller ni munnarna stängda och kallar inte partier för enfrågepartier när ni inte har någon aning om vad de vill.
Det låter som att du har noll koll om vad Piratpartiet vill, men om du vill leva i ett övervakningssamhälle, så be my guest, men jag tänker inte finna mig i det ^^
nandekatt: I don't see your point!
Citat från nandekatt
Det låter som att du har noll koll om vad Piratpartiet vill, men om du vill leva i ett övervakningssamhälle, så be my guest, men jag tänker inte finna mig i det ^^
Garvar. Han vet nog mycket väl. :D
Citat från natsukashi
nandekatt: I don't see your point!
Då ska jag försöka förklara så gott jag kan.
Jag tänker ta SD som ett exempel, för trots vad alla inavlade bönder i liknande så finns det ju bra sverige demokrater också, och deras invandringspolitik. Och denna kan man se på två sätt. 1. RASISM OMG! (vilket jag tycker att det till 80% är, men det beror på hur intellegent sverigedemokraten är, av rätt själ tycker jag det är helt ok att vara "rasist"). 2 Där emot så kan man säga att de vill minska invandringen för att ex. större majorit av de som sitter i fängelse är invandrare. Detta tyder på att vi har ett problem i samhället och kanske borde ta hand om de flyktingar/invandrar som kommit snett, och se till att de vi har tagit in faktiskt får bra liv. Inte halvtaskiga liv i förorter där de bara samlas och blir kriminella. (jag orkar inte förklara helt, men jag hoppas du förstår vad jag menar).
Om nu SD hade gått i val med dessa frågor och blivit valda, så hade röda och blå blocket av ren PROTEST gått ihop med varandra trots att dom är fiender, för att de välkomnar inte nya idéer till sin värld. De vill ha sina ideologier som de har trott på i 5000 tusen år och det kan bara vara så. Är man medlem i något parti och tycker lite annorlunda (till det positiva i många fall kanske???) mot vad pariet ska tycka, så blir man kickade. För så ska det inte vara.
På de här visen tycker jag att sveriges partier är otroligt konservativa och tycker det är idiotiskt att det är så kära i sin gamla blockpolitik.
Citat från natsukashi
Citat från nandekatt
Det låter som att du har noll koll om vad Piratpartiet vill, men om du vill leva i ett övervakningssamhälle, så be my guest, men jag tänker inte finna mig i det ^^
Garvar. Han vet nog mycket väl. :D
Jaså? >.>
Citat från nandekatt
Citat från LucidOscil
Citat från nandekatt
Citat från Pappa
Att rösta på piratpartiet eller SD är totalt retarderat.
Enfrågepartier suger fan kuk.
+ att piratpartiet antagligen kommer att slås ihop med ett blått parti
Det är jävligt viktigt med enfrågepartier. och då menar jag inte retard SD (dom är väl inte ens ett enfråge parti eller?)
Eller så håller ni munnarna stängda och kallar inte partier för enfrågepartier när ni inte har någon aning om vad de vill.
Det låter som att du har noll koll om vad Piratpartiet vill, men om du vill leva i ett övervakningssamhälle, så be my guest, men jag tänker inte finna mig i det ^^
wth? Du säger samma sak som jag :P
Jag var PP fram tills idag då jag gick över till Flemmingsbergs partiet (det bästa partiet).
Citat från LucidOscil
Citat från nandekatt
Citat från LucidOscil
Citat från nandekatt
Citat från Pappa
Att rösta på piratpartiet eller SD är totalt retarderat.
Enfrågepartier suger fan kuk.
+ att piratpartiet antagligen kommer att slås ihop med ett blått parti
Det är jävligt viktigt med enfrågepartier. och då menar jag inte retard SD (dom är väl inte ens ett enfråge parti eller?)
Eller så håller ni munnarna stängda och kallar inte partier för enfrågepartier när ni inte har någon aning om vad de vill.
Det låter som att du har noll koll om vad Piratpartiet vill, men om du vill leva i ett övervakningssamhälle, så be my guest, men jag tänker inte finna mig i det ^^
wth? Du säger samma sak som jag :P
Jag var PP fram tills idag då jag gick över till Flemmingsbergs partiet (det bästa partiet).
MENAR DU MITT PARTI?
Citat från Reviendra
Citat från LucidOscil
Citat från nandekatt
Citat från LucidOscil
Citat från nandekatt
Citat från Pappa
Att rösta på piratpartiet eller SD är totalt retarderat.
Enfrågepartier suger fan kuk.
+ att piratpartiet antagligen kommer att slås ihop med ett blått parti
Det är jävligt viktigt med enfrågepartier. och då menar jag inte retard SD (dom är väl inte ens ett enfråge parti eller?)
Eller så håller ni munnarna stängda och kallar inte partier för enfrågepartier när ni inte har någon aning om vad de vill.
Det låter som att du har noll koll om vad Piratpartiet vill, men om du vill leva i ett övervakningssamhälle, så be my guest, men jag tänker inte finna mig i det ^^
wth? Du säger samma sak som jag :P
Jag var PP fram tills idag då jag gick över till Flemmingsbergs partiet (det bästa partiet).
MENAR DU MITT PARTI?
Är ditt parti det bästa partiet?
Jag grundade Partiet Flemmingsberg i alla fall!
Citat från LucidOscil
Citat från nandekatt
Citat från LucidOscil
Citat från nandekatt
Citat från Pappa
Att rösta på piratpartiet eller SD är totalt retarderat.
Enfrågepartier suger fan kuk.
+ att piratpartiet antagligen kommer att slås ihop med ett blått parti
Det är jävligt viktigt med enfrågepartier. och då menar jag inte retard SD (dom är väl inte ens ett enfråge parti eller?)
Eller så håller ni munnarna stängda och kallar inte partier för enfrågepartier när ni inte har någon aning om vad de vill.
Det låter som att du har noll koll om vad Piratpartiet vill, men om du vill leva i ett övervakningssamhälle, så be my guest, men jag tänker inte finna mig i det ^^
wth? Du säger samma sak som jag :P
Jag var PP fram tills idag då jag gick över till Flemmingsbergs partiet (det bästa partiet).
Dude, jag hajjade inte att det inte var herr retard som citerade XD förlåt för att jag blev så konfus~
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet