Vilket parti ska ni rösta på 2010?
DinGud
Kille, 33 år
Citat från Motherfucker3
Nej. Om det försöker så ska dom ändå ha en spark.
Men tills dom får jobb så behöver dom inte bidraget. Då står dom på egna fötter.
Vet du hur naivt det är att säga: Om dom försöker att skaffa jobb. Då kan dom få mera pengar.
Fan heller att dom ska ha ett jävla öre till. Soffliggare!!!
Det är väll klart de ska vara motiverade till att söka jobb?
DinGud
Kille, 33 år
Citat från Motherfucker3
Ja, men bara för att som försöker skaffa jobb och kanske misslyckats så ska dom inte ha mera bidrag för det.
Att försöka skaffa jobb innebär inte att man gör ett försök utan att man aktivt söker. Söker man bara en gång försöker man inte.
FrokenPilsner
Tjej, 33 år
Motherfucker3
Nej absolut inte.
Reclaimer
Kille, 35 år
Ska rösta på staten.
DumFan
Kille, 35 år
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från DumFan
-Pyramid of Capitalist System-
Har alltid älskat den där bilden, men tycker att militären är på fel ställe. Militären består ofta till största delen av fattiga människor som har valt en karriär inom det militära som en sista utväg för att tjäna pengar som dem kan försörja sin familj med.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Deadly_Delusion
Citat från DumFan
-Pyramid of Capitalist System-
Har alltid älskat den där bilden, men tycker att militären är på fel ställe. Militären består ofta till största delen av fattiga människor som har valt en karriär inom det militära som en sista utväg för att tjäna pengar som dem kan försörja sin familj med.
Jo, har också tänkt på det. Dom är ju endast ett verktyg för de som är högre upp och har egentligen knappt något att säga till om själva. De borde egentligen kanske vara under borgarna eller längst ner med arbetarna.
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från DumFan
Jo, har också tänkt på det. Dom är ju endast ett verktyg för de som är högre upp och har egentligen knappt något att säga till om själva. De borde egentligen kanske vara under borgarna eller längst ner med arbetarna.
Precis under borgarna låter bra, är nog där jag vill ha dem också. Skulle vara intressant att veta hur konstnären tänkte.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Deadly_Delusion
Precis under borgarna låter bra, är nog där jag vill ha dem också. Skulle vara intressant att veta hur konstnären tänkte.[/i]
Absolut.
Kanske det har något att göra med att soldaters ord formellt stod över borgarnas. Men borgarnas informella makt är ju fortfarande mycket större och soldaterna lyder ändå bara order från högre ort.
Anklever
Kille, 34 år
Det måste vara skönt att skylla alla världens problem på "de där borgarna".
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från Paganblut
Jag förstår inte hur det där är relevant, varken han eller jag har påstått det. Dock skyller bland annat dumfan och Deadly_Delusion allt på kapitalismen.
Det finns väldigt mycket som jag skyller på kapitalismen, men du får gärna ge exempel på vad jag har skyllt på kapitalismen här på EC, för jag kan då inte komma på mycket alls.
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från Motherfucker3
Vi har inte sagt "Det är blattarna".
Det vi skyller på är dom slappa jävlarna i regeringen som inte slänger ut dom där blattarna.
Fix'd.
natsukashi
Kille, 60 år
Citat från Recueillement
Jag ansåg dock att det var relevant. Vi har väl olika synpunkter på vad som är relevant när och var.
Then this cat is relevant
Cornis
Tjej, 36 år
orka bry sig >.<
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från Motherfucker3
Citat från Recueillement
Citat från Paganblut
Jag förstår inte hur det där är relevant, varken han eller jag har påstått det. Dock skyller bland annat dumfan och Deadly_Delusion allt på kapitalismen.
Kapitalismen är sämst, det går för fan inte att förneka.
Och jo, lite relevant är det ju, med tanke på att han är Sverigedemokrat.
Soffliggare är också sämst!!!
Och det är det ingen som inte håller med dig om. Det är roligt att du har synen att vi vänsterfolk faktiskt tycker att det är helt okej att folk ligger hemma och tittar på TV och får pengar för det. Vi stödjer inte det, utan vi stödjer att man ger pengar till dem som inte KAN jobba, eller inte har hittat jobb än. Detta har tyvärr konsekvensen att vissa utnyttjar systemet, och därigenom får man soffliggarna.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet

