Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 18:39
DinGud Kille, 33 år

Citat från Motherfucker3



Nej. Om det försöker så ska dom ändå ha en spark.
Men tills dom får jobb så behöver dom inte bidraget. Då står dom på egna fötter.

Vet du hur naivt det är att säga: Om dom försöker att skaffa jobb. Då kan dom få mera pengar.

Fan heller att dom ska ha ett jävla öre till. Soffliggare!!!

Det är väll klart de ska vara motiverade till att söka jobb?

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 18:43
DinGud Kille, 33 år

Citat från Motherfucker3


Ja, men bara för att som försöker skaffa jobb och kanske misslyckats så ska dom inte ha mera bidrag för det.

Att försöka skaffa jobb innebär inte att man gör ett försök utan att man aktivt söker. Söker man bara en gång försöker man inte.

FrokenPilsner Tjej, 33 år

529 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 18:44
FrokenPilsner Tjej, 33 år

Motherfucker3
Nej absolut inte.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 18:45
Reclaimer Kille, 35 år

Ska rösta på staten.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 18:49
DumFan Kille, 35 år


Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 18:53
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från DumFan


-Pyramid of Capitalist System-

Har alltid älskat den där bilden, men tycker att militären är på fel ställe. Militären består ofta till största delen av fattiga människor som har valt en karriär inom det militära som en sista utväg för att tjäna pengar som dem kan försörja sin familj med.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 18:55
DumFan Kille, 35 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från DumFan

-Pyramid of Capitalist System-

Har alltid älskat den där bilden, men tycker att militären är på fel ställe. Militären består ofta till största delen av fattiga människor som har valt en karriär inom det militära som en sista utväg för att tjäna pengar som dem kan försörja sin familj med.


Jo, har också tänkt på det. Dom är ju endast ett verktyg för de som är högre upp och har egentligen knappt något att säga till om själva. De borde egentligen kanske vara under borgarna eller längst ner med arbetarna.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 18:56
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från DumFan


Jo, har också tänkt på det. Dom är ju endast ett verktyg för de som är högre upp och har egentligen knappt något att säga till om själva. De borde egentligen kanske vara under borgarna eller längst ner med arbetarna.

Precis under borgarna låter bra, är nog där jag vill ha dem också. Skulle vara intressant att veta hur konstnären tänkte.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 19:00
DumFan Kille, 35 år

Citat från Deadly_Delusion


Precis under borgarna låter bra, är nog där jag vill ha dem också. Skulle vara intressant att veta hur konstnären tänkte.[/i]

Absolut.
Kanske det har något att göra med att soldaters ord formellt stod över borgarnas. Men borgarnas informella makt är ju fortfarande mycket större och soldaterna lyder ändå bara order från högre ort.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 20:09
Anklever Kille, 34 år

Det måste vara skönt att skylla alla världens problem på "de där borgarna".

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 20:13
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Paganblut


Jag förstår inte hur det där är relevant, varken han eller jag har påstått det. Dock skyller bland annat dumfan och Deadly_Delusion allt på kapitalismen.

Det finns väldigt mycket som jag skyller på kapitalismen, men du får gärna ge exempel på vad jag har skyllt på kapitalismen här på EC, för jag kan då inte komma på mycket alls.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 20:14
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Motherfucker3


Vi har inte sagt "Det är blattarna".
Det vi skyller på är dom slappa jävlarna i regeringen som inte slänger ut dom där blattarna.


Fix'd.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 20:20
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Recueillement


Jag ansåg dock att det var relevant. Vi har väl olika synpunkter på vad som är relevant när och var.



Then this cat is relevant

Cornis Tjej, 36 år

1 394 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 20:22
Cornis Tjej, 36 år

orka bry sig >.<

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
29 april 2010 kl. 20:22
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Motherfucker3


Citat från Recueillement

Citat från Paganblut

Jag förstår inte hur det där är relevant, varken han eller jag har påstått det. Dock skyller bland annat dumfan och Deadly_Delusion allt på kapitalismen.


Kapitalismen är sämst, det går för fan inte att förneka.

Och jo, lite relevant är det ju, med tanke på att han är Sverigedemokrat.

Soffliggare är också sämst!!!


Och det är det ingen som inte håller med dig om. Det är roligt att du har synen att vi vänsterfolk faktiskt tycker att det är helt okej att folk ligger hemma och tittar på TV och får pengar för det. Vi stödjer inte det, utan vi stödjer att man ger pengar till dem som inte KAN jobba, eller inte har hittat jobb än. Detta har tyvärr konsekvensen att vissa utnyttjar systemet, och därigenom får man soffliggarna.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet