Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
malice Tjej, 35 år

1 088 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:20
malice Tjej, 35 år

Socialdemokraterna, ofc.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:21
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Anklever


Citat från Deadly_Delusion

Problemet är att någon då måste definiera "bra uppförande". Det leder till att man inte får vara hur man vill, utan man måste vara så här och så här... annars får man IG i uppförande och får ett skitjobb.

Du får det allt låta som respekt för lärare är något jättehemskt. Kan man inte visa respekt ska man inte ha annat än ett skitjobb, speciellt inte inom kundvård.


Eller så kan du läsa mina inlägg och försöka förstå att det jag försker säga att man inte skall respektera någon bara för att dem är någon sorts auktoritetsfigur. Om man respekterar någon bara för att man blir tillsagd att man ska göra det, oavsett hur personen beter sig, så är man hjärntvättad.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:26
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Paganblut


Eller så slutar vi spåra ur tråden. Man ska visa respekt för någon som är en auktoritetsfigur, på samma sätt som man ska ha respekt för äldre. Men sluta tjafsa om det där nu, allt det här är off topic.

Du kanske borde försöka ifrågasätta värderingarna som du har blivit påtvingad. Men visst, du har en poäng, vi är rätt så off topic.

Citat från Paganblut

Men jag förstår, du kanske är en sådandär tonårsrebell som bara: "fuck auktoriteten, fuck staten".

Eller så är jag kanske bara inte hjärntvättad till att lyda någon bara för att jag har blivit tillsagd att jag borde göra det ;)

Hjärntvättade människor är så gulliga.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:26
DumFan Kille, 35 år

Citat från Paganblut


Eller så slutar vi spåra ur tråden. Man ska visa respekt för någon som är en auktoritetsfigur, på samma sätt som man ska ha respekt för äldre. Men sluta tjafsa om det där nu, allt det här är off topic.[/i]

Sure. Men måste bara säga att jag inte riktigt förstår varför man ska ha mer respekt för dom än någon annan.

DAiSUKE Tjej, 35 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:28
DAiSUKE Tjej, 35 år

Citat från Motherfucker3


Citat från DumFan

Citat från DAiSUKE

Citat från Phoenix

Partierna besökte det lokala Biblioteket i min kommun idag; och efter att ha pratat med dem är jag nästan övertygad om att ge Vänsterpartiet min röst. Dock gillar jag även en del av det som Moderaterna står för; och fick ett väldigt bra intryck av deras representant så jag får se hur jag gör.

rösta blått!

Rösta aldrig blått! Dom hatar sjuka och fattiga!


Rösta aldrig rött. Dom hatar medelklassen och överklassen. Sen är dom naiv och tror att allt ska bli bra om man gör si och så.

Hellre röd än död!


hellre död än röd!

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:30
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Paganblut


Sluta kalla mig hjärntvättad. Curses är hjärntvättad, jag har normalt hyfs.

Om man inte har några egna åsikter och bara gör som man blir tillsagd så är man hjärntvättad.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:34
DumFan Kille, 35 år

Citat från DAiSUKE


hellre död än röd![/i]

Sååå, vad är din egoistiska orsak då?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:35
Anklever Kille, 34 år

Citat från Deadly_Delusion


Eller så kan du läsa mina inlägg och försöka förstå att det jag försker säga att man inte skall respektera någon bara för att dem är någon sorts auktoritetsfigur. Om man respekterar någon bara för att man blir tillsagd att man ska göra det, oavsett hur personen beter sig, så är man hjärntvättad.

Oavsett om läraren förtjänar respekten eller inte kommer hon inte kunna utföra sitt jobb om hon inte får den.

Om man tycker läraren är dum så får man gå till rektorn, inte bete sig respektlöst och ställa sig upp, skrika och förstöra lektionen för alla elever.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:39
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Anklever


Oavsett om läraren förtjänar respekten eller inte kommer hon inte kunna utföra sitt jobb om hon inte får den.

Om man tycker läraren är dum så får man gå till rektorn, inte bete sig respektlöst och ställa sig upp, skrika och förstöra lektionen för alla elever.


Att man inte respekterar någon behöver inte betyda att man beter sig som en idiot på deras lektioner.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 21:15
natsukashi Kille, 60 år

Citat från DumFan


Citat från DAiSUKE

hellre död än röd!

Sååå, vad är din egoistiska orsak då?


Rödingar duschar inte

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 21:17
DumFan Kille, 35 år

Citat från natsukashi


Rödingar duschar inte[/i]


Rödingar behöver inte duscha!

Totallyspy Kille, 32 år

354 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2010 kl. 20:52
Totallyspy Kille, 32 år


Det är där deras ideologi kommer in, man strävar efter att värna för sin "familj" Nordbor och de ariska folket.
Det är inge mer konstigt än att man älskar sin familj och grannar och håller dessa närmare hjärtat.
Om en nordisk person hamnade i en situation där man tvingades välja mellan en nordbo och afrikan som skulle få leva, så väljer förmodligen de flesta nordbon, då denna individ är närmare besläktad med en.
För många ser man detta som "rasistiskt" då man inte tycker om de "utanför familjen" lika mycket, fast det betyder ju inte att man är främlings FIENTLIG?

Jag är medveten om att det är en hårfin skillnad mellan rasist och att värna om sitt släkte, men man borde kanske tänka en gång till innan man slänger ur sig "rasist" och kanske tänka på vad som egentligen händer.[/i]



Men för guds skull det ariska folket? Sitt eget släkte??? Luktar lite NSDAP enligt mig.
För övrig skulle jag rösta på MP.

Edholm Kille, 34 år

1 200 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2010 kl. 23:23
Edholm Kille, 34 år

Ganska kul att blåögda och blonda snubbar kallar sig arier, men dom är sällan särskilt smarta.
Det syns tydligt på deras åsikter och fördomar.

Edholm Kille, 34 år

1 200 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2010 kl. 23:28
Edholm Kille, 34 år

Citat från Paganblut


Sluta generalisera och kasta ur dig saker du inte kan backa upp med fakta.[/i]

Så jag får inte tycka att de nazister som kallar sig arier är korkade.
Speciellt då jag står för raka motsatsen i princip.
Deras politik är rasistisk och bygger endast på fördomar.
Jag får alltså inte kalla det korkat?

dreambox Kille, 38 år

980 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2010 kl. 23:29
dreambox Kille, 38 år

Citat från natsukashi


Blankt eller miljö. Lutar åt blankt.

Dock tror jag att miljöpartiet behöver din röst mer än att du ska visa ditt missnöje iår :(


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet