Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Zac Kille, 36 år

9 478 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 08:50
Zac Kille, 36 år

Uppförande bör vara grundbetyg och ett ämne. Helt oförlåtligt att det inte finns ett ämne där man lär ut hur man uppför sig och hur vårt samhälle är uppbyggt.

Införskaffa.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 08:54
DumFan Kille, 35 år

Citat från Zac


Uppförande bör vara grundbetyg och ett ämne. Helt oförlåtligt att det inte finns ett ämne där man lär ut hur man uppför sig och hur vårt samhälle är uppbyggt.

Införskaffa.


Uppförande är alltså viktigare som betyg än samhällskunskap?

Det är lätt att ett sånt ämne föråldras och vad exakt är det som ska läras ut där menar du?

mohaxxmed Kille, 34 år

1 901 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 08:58
mohaxxmed Kille, 34 år

I have nooo idea.
Srsly.

Krokodilegg Tjej, 35 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 15:00
Krokodilegg Tjej, 35 år

Sverigedemokraterna.

Krokodilegg Tjej, 35 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 15:02
Krokodilegg Tjej, 35 år

Citat från Paganblut


Citat från Krokodilegg

Sverige demokraterna.

Bra val.
Sär skrivning.


Nuså!

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 15:14
Anklever Kille, 34 år

Citat från DumFan


Uppförande är alltså viktigare som betyg än samhällskunskap?

Utan bra uppförande kommer man aldrig att kunna lära sig samhällskunskap. Vad är fel på att dåligt uppförande skrivs ner? Som arbetsgivare är det ju något man verkligen vill veta.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 15:30
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Anklever


Citat från DumFan

Uppförande är alltså viktigare som betyg än samhällskunskap?

Utan bra uppförande kommer man aldrig att kunna lära sig samhällskunskap. Vad är fel på att dåligt uppförande skrivs ner? Som arbetsgivare är det ju något man verkligen vill veta.


Problemet är att någon då måste definiera "bra uppförande". Det leder till att man inte får vara hur man vill, utan man måste vara så här och så här... annars får man IG i uppförande och får ett skitjobb.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 15:40
DumFan Kille, 35 år

Citat från Paganblut


Citat från DumFan

Citat från Paganblut

Just därför borde vi ha uppförande i betyg. Tror inte det finns så många som vill gå om skolan tills dom får godkänt i uppförande.

1. Ska uppförande vara ett av grundämnena då eller?
2. Är "hot" verkligen rätt sätt att lära barn?

Det är inget hot. Det är ett ämne. Få godkänt i uppförande så går du ut skolan. Jag förstår inte ens vad problemet är, försvarar du ungar som beter sig som idioter och bråkar med lärarna?


"Tror inte det finns så många som vill gå om skolan tills dom får godkänt i uppförande".
Det ska alltså användas som ett hot = gör du inte det här får du inte det där.

I den andra frågan som var riktad till mig refererar jag till Deadly_Delusion's svar. Uppförande är väldigt subjektivt.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 15:52
Zalbeyx Kille, 36 år

Uppförande som betyg, hmm no.
Men närvaro hmm, det är dåligt nog att man har CSN över sig som en gam.

Krokodilegg Tjej, 35 år

995 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 16:03
Krokodilegg Tjej, 35 år

Såvitt jag vet, så FÅR inte lärarna gå efter ditt beteende och sätta betyg efter det.
Spelar ingen roll hur otrevlig du är.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 16:12
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Paganblut


Och om du vill kalla det straff att TVINGAS att lära sig bete sig som folk, och normala människor gör så okej, kalla det straff.
"Uppförande är väldigt subjektivt" Därav FLERA LÄRARE. Om många lärare har samma uppfattning om en elevs beteende så ligger det ju något i det.


Varför skall man bli tvingad att bete sig "normalt"? Själv föredrar jag lite variation, inte att alla är likadana. Man ska få vara som man vill, inte tvingas till att bete sig på ett särskilt sätt bara för att några lärare vill det.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 16:23
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Paganblut


Så du tycker att det är okej att eleverna är uppkäftiga (inte ifrågasättande) och/eller beter sig dåligt mot elever och/eller lärare?[/i]

Det beror på situationen. En person ska till exempel inte får någon mer respekt än någon annan bara för att dem är lärare. Om man som lärare beter sig som en skit så får man förvänta sig att eleverna är uppkäftiga. Ofta är det just detta disciplin handlar om - att man aldrig skall säga emot en lärare, även om dem har fel.

Saken är ju att lärarna knappast bara kommer tänka på just det beteendet du nämner. Det kan helt enkelt vara så att lärarna inte tycker om personen i fråga, och att flera lärare måste hålla med om betyget hjälper inte ett skit. Som sagt så håller alla inte med om vad som är bra och dåligt beteende. Titta till exempel på vissa skolor i USA... det var en liten kille som blev avstängd från skolan för att han hade för långt hår. Om man införde systemet du föreslår så skulle det väldigt lätt kunna leda till att man tvingas att bete sig på "rätt" sätt, och det finns ingen universal sanning angående detta.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:03
DumFan Kille, 35 år

Citat från Paganblut


Och om du vill kalla det straff att TVINGAS att lära sig bete sig som folk, och normala människor gör så okej, kalla det straff.
"Uppförande är väldigt subjektivt" Därav FLERA LÄRARE. Om många lärare har samma uppfattning om en elevs beteende så ligger det ju något i det.[/i]

Vem är det som bestämmer hur man ska bete sig och vad som är normalt?
En person kan ha en annorlunda stil, vågar säga emot mm. och kan då få flera lärare mot sig, har sett det hända förut så det är absolut ingen garanti.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:19
Anklever Kille, 34 år

Citat från Deadly_Delusion


Problemet är att någon då måste definiera "bra uppförande". Det leder till att man inte får vara hur man vill, utan man måste vara så här och så här... annars får man IG i uppförande och får ett skitjobb.

Du får det allt låta som respekt för lärare är något jättehemskt. Kan man inte visa respekt ska man inte ha annat än ett skitjobb, speciellt inte inom kundvård.

sacrifice Kille, 32 år

770 forumsinlägg

Skrivet:
27 april 2010 kl. 17:20
sacrifice Kille, 32 år

om jag kunde så skulle det bli piratpartiet


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet