Vilket parti ska ni rösta på 2010?
lol, att vara för aga är lite väl konservativt måste jag säga. Fan ska en knytnäve leda till egentligen? Det leder enbart till hat, inte till respekt
1. Palla dialekten
2. Snatteri gäller väl endast om man snot från en butik/affär mm. Inte från privatperson?
3. I princip hela filmen handlar bara om en person som inte kan kontrollera sig, inte en hel klass. Såna personer har alltid funnits, skillnaden är att dom tystades ner brutalare förr i tiden.
SD !
Hon borde ha släpat ut mongot och låst dörren.
onT: miljö/ vänster/ PP
Citat från DumFan
1. Palla dialekten
2. Snatteri gäller väl endast om man snot från en butik/affär mm. Inte från privatperson?
3. I princip hela filmen handlar bara om en person som inte kan kontrollera sig, inte en hel klass. Såna personer har alltid funnits, skillnaden är att dom tystades ner brutalare förr i tiden.
Var det argument mot att disciplin är bra att ha skolan?
Citat från Anklever
Var det argument mot att disciplin är bra att ha skolan?[/i]
Punkt nr. 3 var för att visa på en brist i videon. Att det handlade om en specifik person snarare än ungdomar i Sverige eller så.
Sen krävs det väl inte en psykolog för att inse att om han bara hade blivit nertryckt hade han fortfarande varit lika sur och frågan är hur bra det är att hålla det inom sig och om någon annan istället drabbas.
Citat från DumFan
Sen krävs det väl inte en psykolog för att inse att om han bara hade blivit nertryckt hade han fortfarande varit lika sur och frågan är hur bra det är att hålla det inom sig och om någon annan istället drabbas.
Det är sant, men det går att skapa motivation utan att bara trycka ner folk.
Men du måste väl fortfarande hålla med om att disciplin är bra att ha i skolan?
Citat från Anklever
Det är sant, men det går att skapa motivation utan att bara trycka ner folk.
Men du måste väl fortfarande hålla med om att disciplin är bra att ha i skolan?[/i]
Ordet disciplin är inte något jag direkt tycker om. Kan du ge ett konkret exempel så kan ja ge min åsikt?
Citat från Paganblut
Borde inte ungarna förstå att lärare inte är några man är uppkäftig emot eller skriker åt, utan att dom borde bemötas normalt?[/i]
Frågan är hur de ska förstå detta inte att dom ska göra det.
För övrigt ska man ju helst inte vara uppkäftig och/eller skrika åt någon om man ska vara petig.
fan vad många som är sverige demokrater =o har sett hur man SD som helst.
Citat från nandekatt
fan vad många som är sverige demokrater =o har sett hur man SD som helst.
Ehh,Va?
Citat från Motherfucker3
Kanske för folk är politisk intresserad.
Fast det måste inte innebära att man är just Sverigedemokrat.
Citat från DumFan
Ordet disciplin är inte något jag direkt tycker om.
Jag gillar den här definitionen:
"En disciplinerad person uppfyller sina åtaganden och handlar i enlighet med sin föreställning om vad som är bäst att göra, även då ett sådant handlande medför ett obehag på kort sikt."
Citat från DumFan
Kan du ge ett konkret exempel så kan ja ge min åsikt?
Att göra läxor i tid och lyssna på lärarens instruktioner, trots att det är tråkigt. Det är väl inte så konstiga grejer?
Citat från Paganblut
Självklart, men jag tycker att det är ännu mindre acceptabelt. Som jag tidigare i tråden nämnde så tycker jag att betyg i uppförande skulle vara en bra åtgärd, och betyget sätts efter att ALLA lärare kommit överens. Det förhindrar att en ensam lärare kan underkänna en elev av personliga skäl.[/i]
Men man får fortfarande kvar det att ens beteende som ung kan förfölja en när man blir äldre. Samt det att barn "mognar" olika sanbbt, vilket kan vara en orsak varför vissa barn är bråkiga i en tidigare ålder än andra.
Citat från Anklever
Jag gillar den här definitionen:
"En disciplinerad person uppfyller sina åtaganden och handlar i enlighet med sin föreställning om vad som är bäst att göra, även då ett sådant handlande medför ett obehag på kort sikt."
Att göra läxor i tid och lyssna på lärarens instruktioner, trots att det är tråkigt. Det är väl inte så konstiga grejer?[/i]
Men frågan jag undrar över är hur denna deciplin ska uppnås, de är det som är den viktiga frågan.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet