Vilket parti ska ni rösta på 2010?
FrokenPilsner
Tjej, 33 år
Phoenix
Jag klandrar bara honom på en enda punkt!
Och ja, för nu är det 2010 och ingen bryr sig..
Reclaimer
Kille, 35 år
Citat från FrokenPilsner
Phoenix
Jag klandrar bara honom på en enda punkt!
Och ja, för nu är det 2010 och ingen bryr sig..
Nej, och ingen har gjort det sedan han blev skjuten heller.
Zalbeyx
Kille, 36 år
Sd kanske utav ren princip
natsukashi
Kille, 60 år
Citat från Paganblut
Citat från Phoenix
Citat från FrokenPilsner
Olof Palme var inte grym. Själv skulle jag nog rösta på vänstern, sossarna eller miljöpartiet.
Vad gjorde honom dålig?
Att han inte överlevde ett ynka skott h3h3
50 cent är enligt den logiken nio gånger bättre än vad Palme någonsin kommer vara
fafnir
Tjej, 34 år
SD ftw.
Kerryburgerking
Kille, 32 år
Citat från natsukashi
Citat från Paganblut
Citat från Phoenix
Citat från FrokenPilsner
Olof Palme var inte grym. Själv skulle jag nog rösta på vänstern, sossarna eller miljöpartiet.
Vad gjorde honom dålig?
Att han inte överlevde ett ynka skott h3h3
50 cent är enligt den logiken nio gånger bättre än vad Palme någonsin kommer vara
+ att han är neger.
natsukashi
Kille, 60 år
Citat från Paganblut
Citat från natsukashi
Citat från Paganblut
Att han inte överlevde ett ynka skott h3h3
50 cent är enligt den logiken nio gånger bättre än vad Palme någonsin kommer vara
Jag antar att du förstod att jag drev, Natsukashi.
Jag också, fast det kanske inte framgick!
FrokenPilsner
Tjej, 33 år
Dock roligare ;D
robin1990
Kille, 36 år
Citat från Anklever
Citat från Jah
För att vi saknar tillräckligt med kompetenta lärare.
Var lärarna verkligen mer kompetenta för 50 år sedan?
för 50 år sedan så hade lärarna rätt att aga barnen för att de skulle lära sig disciplin något som borde vara lagligt idag då man ser hur mycket många elever förstör för sig själv och för andra.
Dels för att dom inte vill eller kan lära sig men också för att många unga behöver bättre vård och stöd.
Tror nog inte att det fanns många deprimerade förr i tiden så skulle passa bra att massutbilda psykologer som kan va ett stöd redan i tidig ålder.
robin1990
Kille, 36 år
Citat från Deadly_Delusion
Humor är bra.
Klassfrågan är den viktigaste för mig, men jag kan också nämna hur dem förstör vårt skolsystem och vår offentliga sjukvård.[/i]
Vilka förstör skolsystemet och den offentliga sjukvården?
Jag kan säga som så att skolsystemet har förbättras väldigt bra med fler behöriga lärare och bättre skolmaterial samt att det läggs resurser på att göra det lättare att lära sig.
Sen så är det lärarnas ansvar hur dom hanterar dessa resurser samt kommunernas ansvar att se till att pengarna läggs på rätt saker.
Tycker kommunen att vägarna eller dylikt behöver förbättras så lägger dom mer pengar på det.
Det gäller hela tiden att som medborgare föra fram sina förslag och åsikter till politikerna i sin kommun så att man kan få det så bra som möjligt. Därför finns politiker och man kan påverka politiker till att göra bättre saker och då kan dom få bättre förtroende.
Vad gäller sjukvården så har den också förbättras med snabbare vårdköer samt att det blir billigare om man handlar mycketreceptbelagd medicin.Också bättre forskning.
robin1990
Kille, 36 år
Citat från Deadly_Delusion
Tror inte jag heller, och det är en av anledningarna till att jag ogillar henne. Hon är så... stel och kall. Hon känns inte som en person. Hon pratar som en jävla robot, som att hon har alla sina svar redan planerade i huvudet. En vänsterpolitiker måste kännas som en av folket, inte någon som kan säga rätt sak vid rätt tillfälle.[/i]
Hon sa dock efter toblerone-affären att hon baske mig inte är någon fifflare.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från robin1990
för 50 år sedan så hade lärarna rätt att aga barnen för att de skulle lära sig disciplin något som borde vara lagligt idag då man ser hur mycket många elever förstör för sig själv och för andra.
Dels för att dom inte vill eller kan lära sig men också för att många unga behöver bättre vård och stöd.
Tror nog inte att det fanns många deprimerade förr i tiden så skulle passa bra att massutbilda psykologer som kan va ett stöd redan i tidig ålder.[/i]
På vilket sätt skulle det bli bättre med agning? Kan du visa lite forskning som tyder på att barn lär sig bättre och på ett bra sätt av agning?
Nähe, för det finns knappt. Agning i hemmet anses av den breda forskarvärlden som föråldrat och att det inte bör förekomma i hemmer över huvud taget, varför skulle det vara bättre i skolan?
Boyka
Kille, 34 år
Moderaterna
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet