Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:08
DinGud Kille, 33 år

Citat från natsukashi


DinGud: Finns det något som Reinfeldt gör som inte betalas av folket? Snubben är ju statsminister för fan. Hans lön kommer från era egna fickor. :III

Blev bara glad när jag hittade den för det här kostar lite mer än en toblerone.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:08
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från robin1990


Man tjänar nog inte mer heller om man jobbar åt staten för vänstern vill ju att staten ska styra över allt.Över vad svenskarna gör och över deras liv.Varför ska man då inte få bestämma själv hur man vill göra.

Det är då bättre att hjälpa de sjuka så att de kan klara av att gå till ett arbete tillslut.
Är det sedan hopplöst och det inte går att hjälpa den sjuke så behöver man ej lägga resurser mer på den för det kan man lägga på nåt viktigare.Det är precis så som sossarna alltid tänkt.

Sverige är idag det sjukaste landet i världen till procent utav folket så varför ska man då inte försöka att förbättra det isåfall?[/i]

Vänstern vill inte att staten skall styra över allt, det är ett misstag som oinsatta ofta gör.
Att bli tvingad till att jobba när man är sjuk är ju definitivt att få göra egna val, eller hur? ;)

Jag vet att det här kanske är en nyhet för dig, men arbete botar inte sjukdomar.

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:10
robin1990 Kille, 36 år

Citat från DinGud


Till alla som tjatar om Monas toblerone.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5961381.ab


Om du kanske läst artikeln lite bättre så är inte det hans bostad för alltid utan det är statens och regeringens tills det blir tal om att sälja det.

Då menas det att om de rödgröna får majoritet i valet nu så blir Harpsund i de rödgrönas ägo och det blir säkert upprustat då med.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:11
DinGud Kille, 33 år

Citat från robin1990


Om du kanske läst artikeln lite bättre så är inte det hans bostad för alltid utan det är statens och regeringens tills det blir tal om att sälja det.

Då menas det att om de rödgröna får majoritet i valet nu så blir Harpsund i de rödgrönas ägo och det blir säkert upprustat då med.

Varför skall vi betala för stadsministerns bostad ovasett om han ska flytta sen?
Lite kan man väll betala men 1,9 milijoner för bara bastun?

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:14
robin1990 Kille, 36 år

Citat från DinGud


Blev bara glad när jag hittade den för det här kostar lite mer än en toblerone.[/i]

Det är skillnad på att vara statsminister och rusta upp något för flera parters del än att vara med i ett parti och använda inte ens sina egna pengar för att köpa saker till sig själv.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:15
DinGud Kille, 33 år

Citat från robin1990


Det är skillnad på att vara statsminister och rusta upp något för flera parters del än att vara med i ett parti och använda inte ens sina egna pengar för att köpa saker till sig själv.

Men måste man ha en bastu?
Det ska inte användas för lyx och en fontän för 50000 kr tycker jag är lyx.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

5 149 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:16
aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Citat från DinGud


Citat från robin1990

Det är skillnad på att vara statsminister och rusta upp något för flera parters del än att vara med i ett parti och använda inte ens sina egna pengar för att köpa saker till sig själv.

Men måste man ha en bastu?
Det ska inte användas för lyx och en fontän för 50000 kr tycker jag är lyx.


det är ju standard i varenda jävla lägenhet

fot Kille, 33 år

2 092 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:17
fot Kille, 33 år

Moderaterna såklart.

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:18
robin1990 Kille, 36 år

Citat från DinGud


Varför skall vi betala för stadsministerns bostad ovasett om han ska flytta sen?
Lite kan man väll betala men 1,9 milijoner för bara bastun?[/i]

Var tror du Mona Sahlin får bo sen om hon blir stadsminister?
Jag tror nog att du också skulle vilja ha en välbevakad bostad om du vore stadsminister och antagligen levde under mordhot pågrundav dina åsikter.
Man verkar inte få tycka som man själv vill i det här landet,mest bland unga har jag sett och sådana som är missnöjda med sitt liv.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:19
DinGud Kille, 33 år

Citat från robin1990


Var tror du Mona Sahlin får bo sen om hon blir stadsminister?
Jag tror nog att du också skulle vilja ha en välbevakad bostad om du vore stadsminister och antagligen levde under mordhot pågrundav dina åsikter.
Man verkar inte få tycka som man själv vill i det här landet,mest bland unga har jag sett och sådana som är missnöjda med sitt liv.

Det är inte bevakning and shit jag klagar på, men jag tycker inte att en bastu för 1,9 milijoner är livsviktigt för en stadsminister.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:22
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från robin1990


Citat från DinGud

Varför skall vi betala för stadsministerns bostad ovasett om han ska flytta sen?
Lite kan man väll betala men 1,9 milijoner för bara bastun?

Var tror du Mona Sahlin får bo sen om hon blir stadsminister?
Jag tror nog att du också skulle vilja ha en välbevakad bostad om du vore stadsminister och antagligen levde under mordhot pågrundav dina åsikter.
Man verkar inte få tycka som man själv vill i det här landet,mest bland unga har jag sett och sådana som är missnöjda med sitt liv.


Shit, nu är jag statsminister, någon kanske kommer försöka döda mig. Titta bara på stackars Olof Palme, den lille sossebögen. Vi får bygga en helig bastu med övernaturliga krafter som kan skydda oss från Allah, negrer och dem lata jävlarna med cancer som vägrar jobba!

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:27
robin1990 Kille, 36 år

Citat från Deadly_Delusion


Shit, nu är jag statsminister, någon kanske kommer försöka döda mig. Titta bara på stackars Olof Palme, den lille sossebögen. Vi får bygga en helig bastu med övernaturliga krafter som kan skydda oss från Allah, negrer och dem lata jävlarna med cancer som vägrar jobba![/i]

Nej men du verkar så avis för att du själv inte har någon makt.
Du skulle nog tänka mycket annorlunda ifall du hade mer makt och kunde bestämma mer tror jag.
Sossarna säger att dom bryr sig men detta gjorde dom varken när estonia sjönk eller när tsunamin inträffade så man kan ju tänka till lite hur mycket dom verkligen vill bry sig och hur mycket dom säger att dom bryr sig.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:30
DinGud Kille, 33 år

Citat från robin1990


Nej men du verkar så avis för att du själv inte har någon makt.
Du skulle nog tänka mycket annorlunda ifall du hade mer makt och kunde bestämma mer tror jag.
Sossarna säger att dom bryr sig men detta gjorde dom varken när estonia sjönk eller när tsunamin inträffade så man kan ju tänka till lite hur mycket dom verkligen vill bry sig och hur mycket dom säger att dom bryr sig.

Palme var det första stadsöverhuvudet som organiserade en miljökonferens.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:34
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från robin1990


Citat från Deadly_Delusion

Shit, nu är jag statsminister, någon kanske kommer försöka döda mig. Titta bara på stackars Olof Palme, den lille sossebögen. Vi får bygga en helig bastu med övernaturliga krafter som kan skydda oss från Allah, negrer och dem lata jävlarna med cancer som vägrar jobba!

Nej men du verkar så avis för att du själv inte har någon makt.
Du skulle nog tänka mycket annorlunda ifall du hade mer makt och kunde bestämma mer tror jag.
Sossarna säger att dom bryr sig men detta gjorde dom varken när estonia sjönk eller när tsunamin inträffade så man kan ju tänka till lite hur mycket dom verkligen vill bry sig och hur mycket dom säger att dom bryr sig.


Det är mycket möjligt att jag hade tänkt annorlunda om jag hade haft makt. Gör det tänkandet rätt? Nej. Om man missbrukar sin makt så förtjänar man inte den.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:40
Reclaimer Kille, 35 år

Citat från Deadly_Delusion


Det är mycket möjligt att jag hade tänkt annorlunda om jag hade haft makt. Gör det tänkandet rätt? Nej. Om man missbrukar sin makt så förtjänar man inte den.

Mona Sahlin: "Jag är ju folkligt vald, jag gör vad fan jag vill!"


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet