Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:55
DinGud Kille, 33 år

Citat från Recueillement


Tydligen. Även min mor blev tvingad att göra det, fastän hon verkligen inte mår bra av det.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:56
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från DinGud


Citat från Recueillement

Tydligen. Även min mor blev tvingad att göra det, fastän hon verkligen inte mår bra av det.

-episk bild-


HAHAHAHAHAHA <3

Sparad som fan xD

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:56
robin1990 Kille, 36 år

Citat från Deadly_Delusion


Egentligen är jag lite halvt emot höga skatter eftersom skatter egentligen bara är att ta från en överklass (borgarna) och ge till en annan (staten), men om man antar att staten gör rätt saker för pengarna så leder det till att man tar pengar från dem som inte har förtjänat dem (folk som har tjänat på andras arbete) och ger dem till folk som faktiskt behöver och/eller förtjänar pengar.[/i]

Har man inte förtjänat dom pengarna om man jobbat och slitit hårt,men förtjänar dom som ej jobbar och mest bara går hemma pengarna mer?
Om du inte vet så är medelklassen idag inkomsttagare från 20 000 i månaden och uppåt.
Dock så tycker jag att pengarna ska läggas på de arbetslösa och sjuka men också på pensionärerna.
Pensionärerna som socialdemokraterna ej tänker på för de vill bara höja skatten för dem.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:58
Jah Kille, 34 år

Citat från DinGud


-img-

HAHA <3

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:58
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från robin1990


Citat från Deadly_Delusion

Egentligen är jag lite halvt emot höga skatter eftersom skatter egentligen bara är att ta från en överklass (borgarna) och ge till en annan (staten), men om man antar att staten gör rätt saker för pengarna så leder det till att man tar pengar från dem som inte har förtjänat dem (folk som har tjänat på andras arbete) och ger dem till folk som faktiskt behöver och/eller förtjänar pengar.

Har man inte förtjänat dom pengarna om man jobbat och slitit hårt,men förtjänar dom som ej jobbar och mest bara går hemma pengarna mer?
Om du inte vet så är medelklassen idag inkomsttagare från 20 000 i månaden och uppåt.
Dock så tycker jag att pengarna ska läggas på de arbetslösa och sjuka men också på pensionärerna.
Pensionärerna som socialdemokraterna ej tänker på för de vill bara höja skatten för dem.


Du verkar ha missat "behöver" delen. Om man är sjuk så kanske man inte riktigt har förtjänat pengarna eftersom man inte har arbetat, men man ska inte heller förväntas jobba om man är sjuk. Vad är det som du har så svårt att förstå? Ska staten vara några sorts slavdrivare, eller?

Om man har jobbat och slitit så har man förtjänat pengarna. Men det är just folket som arbetar som INTE får pengar. Det är människorna som dem arbetar för som får majoriteten av pengarna.

winchester Tjej, 34 år

7 691 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:58
winchester Tjej, 34 år

Blankt.

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:59
robin1990 Kille, 36 år

Citat från DinGud


Om man mår dåligt av att jobba heltid, ska man bli tvingad till det?[/i]

Nej man ska ej bli tvingad till det för då kan man gå ner i arbetstid och då kan någon annan bli anställd och jobba den resterande tiden och detta skapar då fler arbetstillfällen.

Men varför mår folk dåligt av att jobba heltid?
Jag jobbade dubbel heltid i somras och jag blev ej att må dåligt av det då jag tycker att det är roligt att jobba.
Men är man missnöjd med sitt jobb så får man väl komma på lösningar som kan göra det bättre isåfall.

Reclaimer Kille, 35 år

2 023 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:00
Reclaimer Kille, 35 år

Jag tror att hans poäng är att högerpartier uppmuntrar folk (kanske lite för mycket) att ta sig ut på arbetsmarknaden, medan vänstern i hans ögon gör raka motsatsen.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:01
DinGud Kille, 33 år

Till alla som tjatar om Monas toblerone.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5961381.ab

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:03
DinGud Kille, 33 år

Citat från robin1990


Nej man ska ej bli tvingad till det för då kan man gå ner i arbetstid och då kan någon annan bli anställd och jobba den resterande tiden och detta skapar då fler arbetstillfällen.

Men varför mår folk dåligt av att jobba heltid?
Jag jobbade dubbel heltid i somras och jag blev ej att må dåligt av det då jag tycker att det är roligt att jobba.
Men är man missnöjd med sitt jobb så får man väl komma på lösningar som kan göra det bättre isåfall.[/i]

Once again depressioner har inte alltid sociala anledningar.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:04
Jah Kille, 34 år

Klinisk depression är något du får behandlas för hela livet, och du har inte någon möjlighet att jobba.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:04
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Phoenix


Jag tror att hans poäng är att högerpartier uppmuntrar folk (kanske lite för mycket) att ta sig ut på arbetsmarknaden, medan vänstern i hans ögon gör raka motsatsen.

Det är skillnad på uppmuntring och utpressning.

Men vi antar att det är som du säger, att högerpartierna vill uppmuntra folk att ta sig ut på arbetsmarknaden...
Då får vi ju ta och fråga oss själva varför sjuka skall uppmuntras till att jobba när det är ont om jobb och inte ens fullt friska människor kan få jobb?

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:06
robin1990 Kille, 36 år

Citat från Deadly_Delusion


Du verkar ha missat "behöver" delen. Om man är sjuk så kanske man inte riktigt har förtjänat pengarna eftersom man inte har arbetat, men man ska inte heller förväntas jobba om man är sjuk. Vad är det som du har så svårt att förstå? Ska staten vara några sorts slavdrivare, eller?

Om man har jobbat och slitit så har man förtjänat pengarna. Men det är just folket som arbetar som INTE får pengar. Det är människorna som dem arbetar för som får majoriteten av pengarna.[/i]

Man tjänar nog inte mer heller om man jobbar åt staten för vänstern vill ju att staten ska styra över allt.Över vad svenskarna gör och över deras liv.Varför ska man då inte få bestämma själv hur man vill göra.

Det är då bättre att hjälpa de sjuka så att de kan klara av att gå till ett arbete tillslut.
Är det sedan hopplöst och det inte går att hjälpa den sjuke så behöver man ej lägga resurser mer på den för det kan man lägga på nåt viktigare.Det är precis så som sossarna alltid tänkt.

Sverige är idag det sjukaste landet i världen till procent utav folket så varför ska man då inte försöka att förbättra det isåfall?

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:06
DinGud Kille, 33 år

Citat från Deadly_Delusion


Det är skillnad på uppmuntring och utpressning.

Men vi antar att det är som du säger, att högerpartierna vill uppmuntra folk att ta sig ut på arbetsmarknaden...
Då får vi ju ta och fråga oss själva varför sjuka skall uppmuntras till att jobba när det är ont om jobb och inte ens fullt friska människor kan få jobb?

För att alla särskilt folk med annorlunda religion eller kroniska sjukdomar "mår bra" av att jobba.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 18:07
natsukashi Kille, 60 år

DinGud: Finns det något som Reinfeldt gör som inte betalas av folket? Snubben är ju statsminister för fan. Hans lön kommer från era egna fickor. :III


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet