Vilket parti ska ni rösta på 2010?
Jah
Kille, 34 år
Citat från robin1990
Hur ska man annars ha råd med mat och nånstans att bo?
Jobbar man så har man pengar till det,Går man på bidrag har man begränsat med pengar till detta.
Om skatten höjs så får man mindre pengar kvar och det blir betydligt dyrare i affärerna då så då får man betala mer men man får mindre.
På så sätt blir inte pengarna värda nånting om alla skatter bara höjs och höjs.
Just det. För man måste ha pengar för att få mat och någonstans att bo.
Släpp det, du är för insatt i blått för att förstå vad jag ens pratar om.
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från DinGud
Citat från Deadly_Delusion
Depression.
Inser du hur jävla dum du låter? Om resurserna du pratar om är botemedel, då skulle personerna i fråga inte vara sjuka längre. Men nu snackar vi om att moderaterna och deras små borgarvänner försöker tvinga SJUKA människor att arbeta.
Nej, nej, nej du förstår inte ingen är sjukskriven för att de egentligen är sjuka, de orkar bara inte arbeta!
Är det så? Fan, högern har haft rätt hela tiden då ju! Fy fan, sänk skatten och svält skiten ur dem!
DinGud
Kille, 33 år
Citat från Deadly_Delusion
Är det så? Fan, högern har haft rätt hela tiden då ju! Fy fan, sänk skatten och svält skiten ur dem!
Det är bra att även du kan förstå sanningen, sieg heil.
robin1990
Kille, 36 år
Citat från DinGud
Citat från robin1990
Är det autism så förstår jag varför du röstar vänster.
Motivera vad autism har med vänster att göra tack.
Har väl mycket med inbillning och psykiska störningar att göra som autism innebär.
Det är det att vänstern inte kan förstå att man måste hjälpa de sjuka för att bli bättre på alla sätt o vis.Detta går då inte alltid med hjälp av pengar.
robin1990
Kille, 36 år
Citat från robin1990
[i]Citat från DinGud
Citat från robin1990
Är det autism så förstår jag varför du röstar vänster.
Motivera vad autism har med vänster att göra tack.
Har väl mycket med inbillning och psykiska störningar att göra som autism innebär.
Det är det att vänstern inte kan förstå att man måste hjälpa de sjuka för att bli bättre på alla sätt o vis.Detta går då inte alltid med hjälp av pengar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Autism
natsukashi
Kille, 60 år
Sänkt skatt = Mer pengar för arbetet och billigare råvaror. Kan inte se hur stöld skulle hjälpa folk att tjäna något.
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från robin1990
Citat från DinGud
Citat från robin1990
Är det autism så förstår jag varför du röstar vänster.
Motivera vad autism har med vänster att göra tack.
Har väl mycket med inbillning och psykiska störningar att göra som autism innebär.
Det är det att vänstern inte kan förstå att man måste hjälpa de sjuka för att bli bättre på alla sätt o vis.Detta går då inte alltid med hjälp av pengar.
... Men det hjälper alltid med jobb?
DinGud
Kille, 33 år
Citat från robin1990
Har väl mycket med inbillning och psykiska störningar att göra som autism innebär.
Det är det att vänstern inte kan förstå att man måste hjälpa de sjuka för att bli bättre på alla sätt o vis.Detta går då inte alltid med hjälp av pengar.
Fast min mor fick bättre hjälp innan moderaterna kom in i riksdagen så...
robin1990
Kille, 36 år
Citat från Deadly_Delusion
Depression.
Inser du hur jävla dum du låter? Om resurserna du pratar om är botemedel, då skulle personerna i fråga inte vara sjuka längre. Men nu snackar vi om att moderaterna och deras små borgarvänner försöker tvinga SJUKA människor att arbeta.[/i]
Vill då veta varför hon är deprimerad?
Är det för att hon kanske har levt ett dåligt liv och det ej har gått att göra något åt det eller är det hon själv som ej vill göra något åt det.
Vill hon jobba så får hon ta och kämpa lite mer som alla andra får göra.
DinGud
Kille, 33 år
Citat från robin1990
Vill då veta varför hon är deprimerad?
Är det för att hon kanske har levt ett dåligt liv och det ej har gått att göra något åt det eller är det hon själv som ej vill göra något åt det.
Vill hon jobba så får hon ta och kämpa lite mer som alla andra får göra.
Det finns inte alltid sociala anledningar till en depression.
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från natsukashi
Sänkt skatt = Mer pengar för arbetet och billigare råvaror. Kan inte se hur stöld skulle hjälpa folk att tjäna något.
Egentligen är jag lite halvt emot höga skatter eftersom skatter egentligen bara är att ta från en överklass (borgarna) och ge till en annan (staten), men om man antar att staten gör rätt saker för pengarna så leder det till att man tar pengar från dem som inte har förtjänat dem (folk som har tjänat på andras arbete) och ger dem till folk som faktiskt behöver och/eller förtjänar pengar.
ironskull
Tjej, 37 år
soc. för att de vet bäst helt enkelt. och så samarbetar de med miljöpartiet. win win.
Deadly_Delusion
Kille, 34 år
Citat från robin1990
Citat från Deadly_Delusion
Depression.
Inser du hur jävla dum du låter? Om resurserna du pratar om är botemedel, då skulle personerna i fråga inte vara sjuka längre. Men nu snackar vi om att moderaterna och deras små borgarvänner försöker tvinga SJUKA människor att arbeta.
Vill då veta varför hon är deprimerad?
Är det för att hon kanske har levt ett dåligt liv och det ej har gått att göra något åt det eller är det hon själv som ej vill göra något åt det.
Vill hon jobba så får hon ta och kämpa lite mer som alla andra får göra.
http://en.wikipedia.org/wiki/Major_depressive_disorder
Också känt som "klinisk depression". Alltså är det inte psykiskt, utan det är medfött.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet