Vilket parti ska ni rösta på 2010?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hellspawn Kille, 33 år

225 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:27
Hellspawn Kille, 33 år

Citat från RoNnIe


SD skulle jag nog röstat på om jag vart myndig. Jag tycker att de e bra att dem visar vad dem tycker, och att dem vill göra ngt åt sverige ;)

Det är oftast alla utlänningar som tar jobben som inga svenskar vill ha. T.ex jobba på en kiosk.
Många jobb kommer att försvinna om vi kastar ut alla.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:27
Jah Kille, 34 år

Citat från Ozelot


Jag e anarkist, och jag e för ung för att rösta, men jag skulle nog ha röstat på vänsterpartiet i så fall xD

Du är också en riktig idiot.

Holger Kille, 34 år

4 273 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:28
Holger Kille, 34 år

undrar om tyskarna som röstade på NSDAP tänkte "Fan, äntligen någon som tar tag i dom viktiga frågorna och får ut alla dom här judarna ur landet så vi får det bättre här i tyskland!!"

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:28
robin1990 Kille, 36 år

Citat från Jah


Citat från robin1990

Hur kan dom hata sjuka och fattiga då dom försöker ge dom en chans till att hitta ett arbete och få ett bra liv.
Detta vill inte sossarna och vänstern då dom tycker att man kan sjukpensionera dom istället.

"Arbete" och "bra liv" klingar fel i mina öron, men det är nog bara jag. ^^


Som du kanske vet så får man ett bättre liv om man har ett arbete att gå till.
Man blir inte fattigare av att arbeta just nu men det kommer man dock att bli om skatterna höjs.
Därför har regeringen gjort en hel del för att fler ska ha chans att komma ut på arbetsmarknaden genom praktik och jobb coachning samt sänkt arbetsgivaravgift och dylikt.

Men det finns ju de partier som ej bryr sig så mycket om detta utan bara vill höja skatterna för att få bort fler från arbetsmarknaden så att det blir fler jobb lediga.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:29
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från robin1990


Citat från DumFan

Citat från DAiSUKE

Citat från Phoenix

Partierna besökte det lokala Biblioteket i min kommun idag; och efter att ha pratat med dem är jag nästan övertygad om att ge Vänsterpartiet min röst. Dock gillar jag även en del av det som Moderaterna står för; och fick ett väldigt bra intryck av deras representant så jag får se hur jag gör.

rösta blått!

Rösta aldrig blått! Dom hatar sjuka och fattiga!

Hur kan dom hata sjuka och fattiga då dom försöker ge dom en chans till att hitta ett arbete och få ett bra liv.
Detta vill inte sossarna och vänstern då dom tycker att man kan sjukpensionera dom istället.


För att tvinga sjuka att arbeta innebär definitivt ett bra liv ;D

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:30
robin1990 Kille, 36 år

Citat från Deadly_Delusion



För att tvinga sjuka att arbeta innebär definitivt ett bra liv ;D[/i]

Nej.

Mer resurser för att kunna bota de sjuka så att de kan återgå till ett arbete som dom känner att dom klarar av men många verkar ju tacka nej till det i dagens sosse-samhälle.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:34
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från robin1990


Citat från Deadly_Delusion


För att tvinga sjuka att arbeta innebär definitivt ett bra liv ;D

Nej.

Mer resurser för att kunna bota de sjuka så att de kan återgå till ett arbete som dom känner att dom klarar av men många verkar ju tacka nej till det i dagens sosse-samhälle.


Min mamma har då fan inte fått några av dessa "resurser" som du talar om, bara en jävla massa brev hem om att hon måste ut och arbeta fastän hon är sjuk.

Var är dessa resurser? Verkar för mig som att det bara är en massa skitsnack, men senaste jag kollade så var skitsnack ingen resurs.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:35
Jah Kille, 34 år

Citat från robin1990


Som du kanske vet så får man ett bättre liv om man har ett arbete att gå till.
Man blir inte fattigare av att arbeta just nu men det kommer man dock att bli om skatterna höjs.
Därför har regeringen gjort en hel del för att fler ska ha chans att komma ut på arbetsmarknaden genom praktik och jobb coachning samt sänkt arbetsgivaravgift och dylikt.

Men det finns ju de partier som ej bryr sig så mycket om detta utan bara vill höja skatterna för att få bort fler från arbetsmarknaden så att det blir fler jobb lediga.


Du arbetar inte för att överleva. Du arbetar för att konsumera.
Det är skillnaden mellan de båda som jag stör mig på. Orkar dock inte diskutera detta, då jag bara kommer låta "dum".

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:39
robin1990 Kille, 36 år

Citat från Deadly_Delusion


Min mamma har då fan inte fått några av dessa "resurser" som du talar om, bara en jävla massa brev hem om att hon måste ut och arbeta fastän hon är sjuk.

Var är dessa resurser? Verkar för mig som att det bara är en massa skitsnack, men senaste jag kollade så var skitsnack ingen resurs.[/i]

Det finns resurser men det beror nog på hur landstinger väljer att organisera dessa.
Det beror också på vad det är för sjukdom också då det ej går att bota allt utan då går en hel del av pengarna till forskning med mera.

Vad har din mamma för sjukdom om man får fråga?
Är det autism så förstår jag varför du röstar vänster.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:41
DinGud Kille, 33 år

Citat från robin1990


Är det autism så förstår jag varför du röstar vänster.

Motivera vad autism har med vänster att göra tack.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:42
Jah Kille, 34 år

Citat från DinGud


Citat från robin1990

Är det autism så förstår jag varför du röstar vänster.

Motivera vad autism har med vänster att göra tack.


Lät som en diss. Fast den var jävligt låg i så fall.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:42
natsukashi Kille, 60 år

Citat från DinGud


Citat från robin1990

Är det autism så förstår jag varför du röstar vänster.

Motivera vad autism har med vänster att göra tack.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

robin1990 Kille, 36 år

1 907 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:43
robin1990 Kille, 36 år

Citat från Jah


Du arbetar inte för att överleva. Du arbetar för att konsumera.
Det är skillnaden mellan de båda som jag stör mig på. Orkar dock inte diskutera detta, då jag bara kommer låta "dum".[/i]

Hur ska man annars ha råd med mat och nånstans att bo?
Jobbar man så har man pengar till det,Går man på bidrag har man begränsat med pengar till detta.
Om skatten höjs så får man mindre pengar kvar och det blir betydligt dyrare i affärerna då så då får man betala mer men man får mindre.

På så sätt blir inte pengarna värda nånting om alla skatter bara höjs och höjs.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

2 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:43
Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från robin1990


Citat från Deadly_Delusion

Min mamma har då fan inte fått några av dessa "resurser" som du talar om, bara en jävla massa brev hem om att hon måste ut och arbeta fastän hon är sjuk.

Var är dessa resurser? Verkar för mig som att det bara är en massa skitsnack, men senaste jag kollade så var skitsnack ingen resurs.

Det finns resurser men det beror nog på hur landstinger väljer att organisera dessa.
Det beror också på vad det är för sjukdom också då det ej går att bota allt utan då går en hel del av pengarna till forskning med mera.

Vad har din mamma för sjukdom om man får fråga?
Är det autism så förstår jag varför du röstar vänster.


Depression.

Inser du hur jävla dum du låter? Om resurserna du pratar om är botemedel, då skulle personerna i fråga inte vara sjuka längre. Men nu snackar vi om att moderaterna och deras små borgarvänner försöker tvinga SJUKA människor att arbeta.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2010 kl. 17:45
DinGud Kille, 33 år

Citat från Deadly_Delusion


Depression.

Inser du hur jävla dum du låter? Om resurserna du pratar om är botemedel, då skulle personerna i fråga inte vara sjuka längre. Men nu snackar vi om att moderaterna och deras små borgarvänner försöker tvinga SJUKA människor att arbeta.

Nej, nej, nej du förstår inte ingen är sjukskriven för att de egentligen är sjuka, de orkar bara inte arbeta!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet