Vegetarisk och Vegansk kost
Citat från Nona
Natsu, falafeeeeeel
Det har jag hemma, funderade faktiskt på det men vet inte vad jag ska göra för sås!
uulin: Men det tar ju typ 58 timmar. :c
Citat från natsukashi
Det har jag hemma, funderade faktiskt på det men vet inte vad jag ska göra för sås!
jag har inte det hemma, pappa glömmer alltid handla åt mig. är inte förvånad dock :(
meeeeen, ah. fan jag vet inte hur man gör vegansåser >:(
Citat från Nona
Citat från natsukashi
Det har jag hemma, funderade faktiskt på det men vet inte vad jag ska göra för sås!
jag har inte det hemma, pappa glömmer alltid handla åt mig. är inte förvånad dock :(
meeeeen, ah. fan jag vet inte hur man gör vegansåser >:(
Ska du ha till falafel eller? Har en som brukar vara uppskattad!
Citat från natsukashi
uulin: Men det tar ju typ 58 timmar. :c[/i]
Okej då. Men jag måste ändå testa någon gång. D: Innan trenden dör ut!
Apropå sås. Jag har inte testat soygurt, men soygurt + vitlök + örtsalt, kan väl inte misslyckas? :(
Citat från natsukashi
Ska du ha till falafel eller? Har en som brukar vara uppskattad!
jag menar att jag brukar göra av cremé fraiche typ :c
men langa recept annars! alltid bra med nya grejeeer
uulin: låter bra och klassiskt!
Nona:
Nu så har jag inte direkt mått på allting, vilket kan göra det lite svårare. Men den funkar ändå!
Tahini / jordnötssmör
Citronjuice
Svartpeppar
Soja
Vitlök
Sesamfrön (om man har det hemma, jag har aldrig använt det.)
ev. vatten
Släng ner ca 2-3msk tahini eller jordnötssmör i en djup skål. Häll på ca lika mycket citronjuice som tahini. Häll i hälften så mycket soja som du hällde i citronjuice. Pressa en vitlöksklyfta, ha ner sesamfrön och rör runt med en gaffel tills såsen är slät. Våga använda vatten eller mer citronjuice för att tjocka till den. Det funkar även att ha ner lite sirap!
kan säkert blandas ut med soygurt eller något!
Citat från ward
Citat från lillHurricane
Förstår inte heller.
Det var som igår, min farmor frågade vad jag åt och då sa jag helt enkelt att jag inte äter något som har haft ögon och levt, tänkte att då förstår hon väl.
"Men va bra, då äter du fisk då?"
Wtf?!
Om det föds dött och utan ögon, äter du det då?
Var tvungen att fråga.. =(
Hahaha men neh, tyckte att det skulle vara enkelt för min gamla farmor att förstå då, men icke.
Seitan tar faktiskt bara 4.5 timmar att göra. ;(
natsukashi:
Ja, fast jag ska ju inte äta sås. Jag tänkte till falafeln. D:
lillHurricane: Jag brukar helt enkelt svara "Jag äter inget som en gång levt" c:
Så din farmor menar att fisk inte levt och inte har ögon? Hahah
Citat från kim
lillHurricane: Jag brukar helt enkelt svara "Jag äter inget som en gång levt" c:
Så din farmor menar att fisk inte levt och inte har ögon? Hahah
Uppenbarligen! Fast till slut kom hon fram till att hon kunde bjuda mig på pasta och spenat i alla fall, så jag nöjde mig, haha.
natsukashi: låter nice! ska testa nån gång :D
http://www.emocore.se/sida/t/Vegchatt_29197/10
Påminner om vegchatten där ni kan snacka.
Calling out alla kineser!
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_onion_pancake
Vill ha recept på detta så hårt!
GÖRE! Verkar episkt gott ju!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet