Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:09
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Nona


Natsu, falafeeeeeel

Det har jag hemma, funderade faktiskt på det men vet inte vad jag ska göra för sås!

uulin: Men det tar ju typ 58 timmar. :c

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:14
Nona 35 år

Citat från natsukashi


Det har jag hemma, funderade faktiskt på det men vet inte vad jag ska göra för sås!

jag har inte det hemma, pappa glömmer alltid handla åt mig. är inte förvånad dock :(
meeeeen, ah. fan jag vet inte hur man gör vegansåser >:(

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:15
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Nona


Citat från natsukashi

Det har jag hemma, funderade faktiskt på det men vet inte vad jag ska göra för sås!

jag har inte det hemma, pappa glömmer alltid handla åt mig. är inte förvånad dock :(
meeeeen, ah. fan jag vet inte hur man gör vegansåser >:(


Ska du ha till falafel eller? Har en som brukar vara uppskattad!

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:17
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Citat från natsukashi


uulin: Men det tar ju typ 58 timmar. :c[/i]

Okej då. Men jag måste ändå testa någon gång. D: Innan trenden dör ut!

Apropå sås. Jag har inte testat soygurt, men soygurt + vitlök + örtsalt, kan väl inte misslyckas? :(

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:18
Nona 35 år

Citat från natsukashi


Ska du ha till falafel eller? Har en som brukar vara uppskattad!

jag menar att jag brukar göra av cremé fraiche typ :c
men langa recept annars! alltid bra med nya grejeeer

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:26
natsukashi Kille, 60 år

uulin: låter bra och klassiskt!

Nona:

Nu så har jag inte direkt mått på allting, vilket kan göra det lite svårare. Men den funkar ändå!

Tahini / jordnötssmör
Citronjuice
Svartpeppar
Soja
Vitlök
Sesamfrön (om man har det hemma, jag har aldrig använt det.)
ev. vatten

Släng ner ca 2-3msk tahini eller jordnötssmör i en djup skål. Häll på ca lika mycket citronjuice som tahini. Häll i hälften så mycket soja som du hällde i citronjuice. Pressa en vitlöksklyfta, ha ner sesamfrön och rör runt med en gaffel tills såsen är slät. Våga använda vatten eller mer citronjuice för att tjocka till den. Det funkar även att ha ner lite sirap!

kan säkert blandas ut med soygurt eller något!

lillHurricane Tjej, 35 år

512 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:30
lillHurricane Tjej, 35 år

Citat från ward


Citat från lillHurricane

Förstår inte heller.
Det var som igår, min farmor frågade vad jag åt och då sa jag helt enkelt att jag inte äter något som har haft ögon och levt, tänkte att då förstår hon väl.
"Men va bra, då äter du fisk då?"
Wtf?!


Om det föds dött och utan ögon, äter du det då?
Var tvungen att fråga.. =(


Hahaha men neh, tyckte att det skulle vara enkelt för min gamla farmor att förstå då, men icke.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:32
QWERDF 33 år

Seitan tar faktiskt bara 4.5 timmar att göra. ;(

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 17:33
lsidhjkjh Tjej, 32 år

natsukashi:

Ja, fast jag ska ju inte äta sås. Jag tänkte till falafeln. D:

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 18:02
kim Kille, 34 år

lillHurricane: Jag brukar helt enkelt svara "Jag äter inget som en gång levt" c:
Så din farmor menar att fisk inte levt och inte har ögon? Hahah

lillHurricane Tjej, 35 år

512 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 18:05
lillHurricane Tjej, 35 år

Citat från kim


lillHurricane: Jag brukar helt enkelt svara "Jag äter inget som en gång levt" c:
Så din farmor menar att fisk inte levt och inte har ögon? Hahah


Uppenbarligen! Fast till slut kom hon fram till att hon kunde bjuda mig på pasta och spenat i alla fall, så jag nöjde mig, haha.

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 18:15
Nona 35 år

natsukashi: låter nice! ska testa nån gång :D

Nona 35 år

5 613 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 18:29
Nona 35 år

http://www.emocore.se/sida/t/Vegchatt_29197/10

Påminner om vegchatten där ni kan snacka.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 19:07
natsukashi Kille, 60 år

Calling out alla kineser!

http://en.wikipedia.org/wiki/Green_onion_pancake

Vill ha recept på detta så hårt!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 19:12
natsukashi Kille, 60 år

GÖRE! Verkar episkt gott ju!


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet