Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 20:24
mandis Tjej, 32 år

Vill äta kidneybönsbiffar, omfg så gott det är.

Sofia Tjej, 32 år

590 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 20:30
Sofia Tjej, 32 år

Smakade mandel"kött"bullar för första gången för någon vecka sedan, nya favoriträtten!

mandis Tjej, 32 år

8 767 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 20:35
mandis Tjej, 32 år

Lät som det skulle kunna vara gott, hur gör man såna?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 20:40
QWERDF 33 år

Heinz:

Aaw.. :$ Är det för att du vill ha mina burgare?

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 20:41
faxmaskinen Kille, 33 år

Citat från Inferno


Heinz:

Aaw.. :$ Är det för att du vill ha mina burgare?


Jag vill ha allt du lagar, du verkar så glad i att laga mat. Plus att ditt härliga hår gör mig varm i magen :$

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 21:01
QWERDF 33 år

Heinz:

Det är klart! Vem älskar inte att laga mat?
Jag måste göra dig besviken och berätta att det mesta av mitt härliga hår kommer snart försvinna och få en annan nyans av rött. :/

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 21:04
faxmaskinen Kille, 33 år

Inferno: jag har aldrig gillat det, men det spirar ett frö av matlagningsglädje inom mig :D
Jahajapp, lite besviken, men det vägs säkert upp av dina veggobiffar.

Octopussy Tjej, 34 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 21:13
Octopussy Tjej, 34 år

Ttttttja.

Tänkte att man kanske borde sluta prata om sånt som är nice (som om det skulle hända) och lägga upp recept istället, på sånt som är nice.
Så här följer ett gott bröd, nästan snuskigt så enkelt det är att fippla ihop osv. Snodde grunden från veganvrak, men har gjort om det lite. Ba'sånivet.

Så här ser det ut (när jag gör det (okej det kanske ser blekt ut här, men det är gott, pråmis))



Ingredienser:
½ paket jäst
1 tsk salt
6 ljummet vatten
2 msk kallpressad olja
2 dl grahamsmjöl, eller rågsikt
2 dl frön (jag brukar ta ungefär 1½ dl solroskärnor + en halv dl (slänger alltid i lite mer..hah) linfrön, men whatever floats your boat. pumpafrön etc)
10-12 dl vetemjöl
vallmofrön om man vill

How to make the magic happen:
Smula jästen i en bunke. Tillsätt salt, sirap och lite av vattnet och rör tills jästen har löst sig. Tillsätt resten av vattnet, olja, grahamsmjöl/rågsikt och fröna. Arbeta ihop degen något och tillsätt sedan nästan allt vetemjöl. Arbeta ihop till en smidig deg, 10 minuter för hand eller 5 minuter i bakmaskin/assistent. Degen ska vara något kladdig. Strö över lite mjöl och lägg över en bakduk. Låt degen jäsa 1,5 timme. Sätt ugnen på 260 grader. När degen har jäst klart stjälper du upp den på mjölat bakbord. Forma snabbt ihop till en rund limpa. Lyft degen till en plåt med bakplåtspapper och stänk på vatten på brödet. Om du vill, strö på lite vallmofrön. Grädda brödet 10 minuter. Sänk sedan värmen till 175 grader och grädda ytterligare 30 minuter. Låt brödet svalna på galler.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 21:17
QWERDF 33 år

Jag är glad att jag kunde stå till tjänst. ;D
Eller så kanske mitt hår blir ännu härligare! Vem vet, vem vet...

För övrigt tappade jag lusten att göra burgare.
Marinerade ett par skivor tofu i ungefär 20 minuter som jag sedan stekte.
Åt nyss med ruccolasallad, tacosås och valnötter i pitabröd.
Nu är min mage mätt och belåten. <3

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:00
bobloblaw Tjej, 32 år

Alltså.. ni DÖDAR mig. Jag har inte ätit idag :< Inferno, ge mig mat

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:05
QWERDF 33 år

bobloblaw:

Vill du ha stekt tofu med tacosås, ruccola och valnötter i pitabröd?

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:06
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från Inferno


bobloblaw:

Vill du ha stekt tofu med tacosås, ruccola och valnötter i pitabröd?


... utan sås plox?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:12
QWERDF 33 år

Den var ändå slut. ;D

*trollar lite och skickar iväg med posten*

bobloblaw Tjej, 32 år

8 359 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:13
bobloblaw Tjej, 32 år

Citat från Inferno


Den var ändå slut. ;D

*trollar lite och skickar iväg med posten*


JA JAG SER INGEN MAT HÄR :C

Får käka popcorn helt enkelt.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2010 kl. 22:22
QWERDF 33 år

Popcorn doppad i sirap... mmh
Skulle inte tacka nej till det nu.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet