Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Malign Kille, 37 år

432 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 00:06
Malign Kille, 37 år

Ska det vara kokt potatis föredrar jag den mjöliga, tycker man det är för torrt är det ju bara att dränka i brunsås. Det får ju absolut inte koka för länge, då blir det bara vattnig gegga.

SPUN Tjej, 30 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 00:10
SPUN Tjej, 30 år

Citat från Malign


Folk som lämnar skalet foad direkt, samma gäller folk som inte äter det yttersta på brieost! Finns för övrigt ingen sorts eller form av potatis som är äcklig och bakpotatis är verkligen inget undantag! Hell potatisen!

this ^

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 00:12
Mynta Tjej, 34 år

Jag åt bara potatis till lunch för några dagar sen. Med inget till. Inte ens salt. Det var gott.

Mittkontoarborta 26 år

4 078 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 03:08

Okej, så jag suger på att räkna kalorier och sådant så jag vänder mig till er!

Jag försöker ändra min kost lite, till det nyttigare men det är så himla svårt.
Har hittills förstått att Sojafärs (osv) är nyttigare än quorn, sedan om man nu ska ha quorn är hamburgarna och vegebitarna väldigt nyttiga.
Men jag har sån dålig fantasi, det enda jag har kommit på är sallader och det kan man ju inte leva på.
Så snälla länka några nyttiga vegetariska recept!

sailormoon Tjej, 31 år

2 022 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 07:53
sailormoon Tjej, 31 år

om du gör mat på böner etc. så blir det ju nyttigare, skippa soja- och quornprodukterna, liksom
inget konkret tips, men ändå

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 08:42
KratzPMA Kille, 37 år

Ät inte ost/andra mjölkprodukter.

ithica Kille, 32 år

10 106 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 09:10
ithica Kille, 32 år

Citat från blinkmee


Okej, så jag suger på att räkna kalorier och sådant så jag vänder mig till er!

Jag försöker ändra min kost lite, till det nyttigare men det är så himla svårt.
Har hittills förstått att Sojafärs (osv) är nyttigare än quorn, sedan om man nu ska ha quorn är hamburgarna och vegebitarna väldigt nyttiga.
Men jag har sån dålig fantasi, det enda jag har kommit på är sallader och det kan man ju inte leva på.
Så snälla länka några nyttiga vegetariska recept!


Sallad all the way

Cyan Tjej, 28 år

3 123 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 09:32
Cyan Tjej, 28 år

Citat från blinkmee


Okej, så jag suger på att räkna kalorier och sådant så jag vänder mig till er!

Jag försöker ändra min kost lite, till det nyttigare men det är så himla svårt.
Har hittills förstått att Sojafärs (osv) är nyttigare än quorn, sedan om man nu ska ha quorn är hamburgarna och vegebitarna väldigt nyttiga.
Men jag har sån dålig fantasi, det enda jag har kommit på är sallader och det kan man ju inte leva på.
Så snälla länka några nyttiga vegetariska recept!


Gröt till frukost, du kan ha i typ linfrön, russin, nötter, bär, frukt, allt möjligt.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 13:02
natsukashi Kille, 60 år

satteh, erkänn att när ni gör lasagne med substitut (alltså inte grönsakslasagne) så gör ni bara bolognese. Right?

Det är the curse of Sweden, detta konservativa tänk.

I PROPOSE VI TESTAR ANDRA SORTERS LASAGNE! Med k*ckling, med veef, med korv. VAD SOM HELST SOM INTE ÄR BOLOGNESE!
Är ni game lr???

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 13:42
Mynta Tjej, 34 år

Citat från blinkmee


Okej, så jag suger på att räkna kalorier och sådant så jag vänder mig till er!

Jag försöker ändra min kost lite, till det nyttigare men det är så himla svårt.
Har hittills förstått att Sojafärs (osv) är nyttigare än quorn, sedan om man nu ska ha quorn är hamburgarna och vegebitarna väldigt nyttiga.
Men jag har sån dålig fantasi, det enda jag har kommit på är sallader och det kan man ju inte leva på.
Så snälla länka några nyttiga vegetariska recept!



Dra ner på olja. Ät mindre processad mat. Exempel på en massa bra recept:

http://happyherbivore.com/recipes/#recipe-box

AeriDorno Kille, 30 år

2 718 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 14:03
AeriDorno Kille, 30 år

halvfabrikat är ofta dyra och onyttiga. Sojabönor och linser är din frälsning, fo realz.

Cyan Tjej, 28 år

3 123 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 14:06
Cyan Tjej, 28 år

Citat från unsterblich


satteh, erkänn att när ni gör lasagne med substitut (alltså inte grönsakslasagne) så gör ni bara bolognese. Right?

Det är the curse of Sweden, detta konservativa tänk.

I PROPOSE VI TESTAR ANDRA SORTERS LASAGNE! Med k*ckling, med veef, med korv. VAD SOM HELST SOM INTE ÄR BOLOGNESE!
Är ni game lr???


önskar att jag kunde laga mat

PontusPMA Kille, 36 år

3 109 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 14:07
PontusPMA Kille, 36 år

körde lasagne meed tofu en gång, de va gott.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 15:04
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Totakeke


önskar att jag kunde laga mat

Man får öva. 10k timmar måste du lägga ner för att bli meister. Jag är nog inte ens i närheten av det. Har nog lagat mat ca 300-320 timmar per år sen jag fyllde 17. =w=

PontusPMA Kille, 36 år

3 109 forumsinlägg

Skrivet:
17 januari 2013 kl. 15:28
PontusPMA Kille, 36 år

Jag började laga mat när jag var 19. Jag pitchar bara idéer ifrån nätet och kokböcker, och ibland går jag direkt efter recept.

Förövrigt la jag precis in min deg på kall jäsning, hoppas den blir god.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet