Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:55
natsukashi Kille, 60 år

Citat från stoppamigjuni


Rubyduby
Jaa fast den jäveln har flyttat hemifrån så jag får lära mig göra den själv först :(


Bara lära sig skålla tomaterna. Resten handlar om att puréea, krydda och att koka länge. Fast jag gör oftast tjock tomatsoppa, inte såndär tunn och slemmig.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:56
Meowtwo Kille, 32 år

Citat från stoppamigjuni


Rubyduby
Jaa fast den jäveln har flyttat hemifrån så jag får lära mig göra den själv först :(


Blir jättebra. Bara o skynda dig! :)

mmnej Tjej, 35 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 22:58
mmnej Tjej, 35 år

Yeah, soppa ska vara tjock och krämig, annars kan det fan vara!
Ska testa i sommar när mamma fått odlingshets och trädgården väller över av tomater och grejer :)

Becky Tjej, 31 år

1 506 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:02
Becky Tjej, 31 år

Det bästa är ju att rosta hela tomater i ugnen, tillsammans med en hel vitlök, lite salt, peppar, lite olivolja och massa örter.
Låta det svalna, stoppa i en mixer (poppa vitlökarna ur skalet och dra av örterna från stjälkarna om de är färska), sedan är det bara att värma i kastrull.
Blir sjukt krämigt och gott.

Becky Tjej, 31 år

1 506 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:07
Becky Tjej, 31 år


Går typ efter detta.
Hoppa till 2:20 för recept.

yndihalda 35 år

6 107 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:15
yndihalda 35 år

Var ni tvungna att börja snacka om risotto?
Brukade äta så jävla god risotto hemma hos mitt ex.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:42
Meowtwo Kille, 32 år

Fan nu blev stämningen köttig här, dumyndi

yndihalda 35 år

6 107 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:46
yndihalda 35 år

Ska du snacka om köttigt, va? Djurmördande kadaversnaskande karnivortaliban. Vegbreak facebreak.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:48
Meowtwo Kille, 32 år

Jag älskar kalvmage helt enkelt

yndihalda 35 år

6 107 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:51
yndihalda 35 år

Du är inte äkta vego. Trve vegetarianer äter bara snälla saker som slaktade kalvars modersmjölk och hönsmens.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:54
Meowtwo Kille, 32 år

Förlåt, jag ska jobba på det. Ska nog sluta äta alla växter som dör vid skörd också

yndihalda 35 år

6 107 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:56
yndihalda 35 år

Bra. Lev på luft. Men bara så länge du inte tar den från någon annan.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
14 januari 2013 kl. 23:57
Meowtwo Kille, 32 år

Jag får vakuumförpacka mig själv i en frys, det är det enda etiskt rätta

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2013 kl. 00:21
postlapsaria Tjej, 33 år

Citat från yndihalda


Trve vegetarianer äter bara snälla saker som slaktade kalvars modersmjölk och hönsmens.

<3 hahahaha älskar dig.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
15 januari 2013 kl. 00:32
Meowtwo Kille, 32 år

Nu kommer jag aldrig mer kunna äta ägg.
fan er


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet