Vegetarisk och Vegansk kost
Någon som har något bra kokosbollsrecept utan gelatin?
Citat från YouCriedWolf
Citat från uulin
Någon som har något bra kokosbollsrecept utan gelatin?
Hur bakar du kokosbollar med gelatin? :S
Troligtvis menar hon cocostoppar/chokladtoppar/mums mums?
Gjorde burgare med kikärter och spenat. Jag borde sluta med skräpmat och försöka laga något annat.
Mixade också ihop en dressing av tofu, kokosmjölk, senap, dill och vitlökspeppar.
Blev asgott. :D Har det på kakor som jag äter just nu. Om nom nom..
Citat från Freetown
Citat från KlM
Troligtvis menar hon cocostoppar/chokladtoppar/mums mums?
Det brukar väl inte alls vara gelatin i dem? Det är bara äggvita osv.
Inte en aning, vet att de innehåller äggvita men mer vet jag inte.
Har dock aldrig hört talas om gelatin i chokladbollar för den delen heller, bara ägg.
semlor <3
fallafel.. iallafall dom mamma gör :D
lagade nyss kikärtsbiffar, var inte så gott som jag trodde d skulle bli men helt ok
Citat från warhol
lagade nyss kikärtsbiffar, var inte så gott som jag trodde d skulle bli men helt ok
Föredrar sojaburgare, men den här http://www.kopandafoods.com/undergroundburgers/?p=76 och denna http://www.kopandafoods.com/undergroundburgers/?p=189 verkar vara jävligt goda 8)
Fräste paprika (röd och gul), purjolök, rödlök och kryddade med kanel. Hällde på kokosmjölk och slängde i lite linfrön, lät det koka upp och slängde i ½ paket nudlar (som jag kokat innan). Dekorerade med spenatblad. (Y)
Citat från KlM
Citat från Inferno
Fräste paprika (röd och gul), purjolök, rödlök och kryddade med kanel. Hällde på kokosmjölk och slängde i lite linfrön, lät det koka upp och slängde i ½ paket nudlar (som jag kokat innan). Dekorerade med spenatblad. (Y)
Sounds yummie!
... Fast varför kanel? :(
Kanel går bra ihop med kokos. Sedan kan jag försäkra om att det hade blivit ännu godare om jag hade stark sås här hemma.
Kokosmjölk + kanel + ööh.. glömt vad den heter. Typiskt att pappa alltid ska göra slut på den lilla flaskan. :@ Jag känner igen den när jag ser en. Aja.. det är väldigt gott i alla fall. :D
Aldrig hört talas om kanel i mat utöver gröt, det har man ju för fan i bullar >=(
Underskatta inte kanel.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet