Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 16:05
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Någon som har något bra kokosbollsrecept utan gelatin?

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 17:42
kim Kille, 34 år

Citat från YouCriedWolf


Citat från uulin

Någon som har något bra kokosbollsrecept utan gelatin?

Hur bakar du kokosbollar med gelatin? :S



Troligtvis menar hon cocostoppar/chokladtoppar/mums mums?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 17:44
QWERDF 33 år

Gjorde burgare med kikärter och spenat. Jag borde sluta med skräpmat och försöka laga något annat.

Mixade också ihop en dressing av tofu, kokosmjölk, senap, dill och vitlökspeppar.
Blev asgott. :D Har det på kakor som jag äter just nu. Om nom nom..

melilot Tjej, 32 år

2 877 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 19:31
melilot Tjej, 32 år

Citat från KlM


Troligtvis menar hon cocostoppar/chokladtoppar/mums mums?

Det brukar väl inte alls vara gelatin i dem? Det är bara äggvita osv.

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 20:10
kim Kille, 34 år

Citat från Freetown


Citat från KlM

Troligtvis menar hon cocostoppar/chokladtoppar/mums mums?

Det brukar väl inte alls vara gelatin i dem? Det är bara äggvita osv.


Inte en aning, vet att de innehåller äggvita men mer vet jag inte.
Har dock aldrig hört talas om gelatin i chokladbollar för den delen heller, bara ägg.

bertfjert Kille, 31 år

1 652 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 20:11
bertfjert Kille, 31 år

semlor <3

cchihiro Tjej, 29 år

604 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 20:13
cchihiro Tjej, 29 år

fallafel.. iallafall dom mamma gör :D

warhol Tjej, 34 år

94 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 20:45
warhol Tjej, 34 år

lagade nyss kikärtsbiffar, var inte så gott som jag trodde d skulle bli men helt ok

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 21:03
QWERDF 33 år

Citat från warhol


lagade nyss kikärtsbiffar, var inte så gott som jag trodde d skulle bli men helt ok

Använd mango curry nästa gång!

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
30 januari 2010 kl. 21:04
kim Kille, 34 år

Citat från warhol


lagade nyss kikärtsbiffar, var inte så gott som jag trodde d skulle bli men helt ok

Föredrar sojaburgare, men den här http://www.kopandafoods.com/undergroundburgers/?p=76 och denna http://www.kopandafoods.com/undergroundburgers/?p=189 verkar vara jävligt goda 8)

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 13:40
QWERDF 33 år

Fräste paprika (röd och gul), purjolök, rödlök och kryddade med kanel. Hällde på kokosmjölk och slängde i lite linfrön, lät det koka upp och slängde i ½ paket nudlar (som jag kokat innan). Dekorerade med spenatblad. (Y)

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 14:07
kim Kille, 34 år

Citat från Inferno


Fräste paprika (röd och gul), purjolök, rödlök och kryddade med kanel. Hällde på kokosmjölk och slängde i lite linfrön, lät det koka upp och slängde i ½ paket nudlar (som jag kokat innan). Dekorerade med spenatblad. (Y)


Sounds yummie!

... Fast varför kanel? :(

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 14:13
QWERDF 33 år

Citat från KlM


Citat från Inferno

Fräste paprika (röd och gul), purjolök, rödlök och kryddade med kanel. Hällde på kokosmjölk och slängde i lite linfrön, lät det koka upp och slängde i ½ paket nudlar (som jag kokat innan). Dekorerade med spenatblad. (Y)

Sounds yummie!

... Fast varför kanel? :(


Kanel går bra ihop med kokos. Sedan kan jag försäkra om att det hade blivit ännu godare om jag hade stark sås här hemma.
Kokosmjölk + kanel + ööh.. glömt vad den heter. Typiskt att pappa alltid ska göra slut på den lilla flaskan. :@ Jag känner igen den när jag ser en. Aja.. det är väldigt gott i alla fall. :D

kim Kille, 34 år

2 258 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 14:14
kim Kille, 34 år

Aldrig hört talas om kanel i mat utöver gröt, det har man ju för fan i bullar >=(

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
31 januari 2010 kl. 14:19
QWERDF 33 år

Underskatta inte kanel.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet