Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:20
QWERDF 33 år

Havremjölk med chokladsmak är gott. :D

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:22
natsukashi Kille, 60 år

Citat från KratzPMA


Avokado<3

Havrechokladmjölk, är det gott? Köpte en idag så hoppas det var värt det.


Det är mumsigt ja, fast det ger mig ont i lilla magen och får mig att bli röd och svettas och typ får mig att hata livet. Mest för att jag är allergisk emot choklad och för att jag inte har någon vidare sockertolerans.

Fahlaine: Brukade ha purjolök och veggomajonäs (plamils) på mina mackor. Det var episkt jättegott. Jag saknar plamils majonäs, citygross tog bort den. :(

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:31
QWERDF 33 år

Tur att jag inte är ensam då. Alla säger att jag är konstig som har det på macka.

Göra egen majonnäs? :D

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:33
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från KratzPMA


Havrechokladmjölk, är det gott? Köpte en idag så hoppas det var värt det.

Den är yummy!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:36
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Fahlaine


Tur att jag inte är ensam då. Alla säger att jag är konstig som har det på macka.

Göra egen majonnäs? :D


Smakar inte som den på ärtprotein jueee. :I

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:44
QWERDF 33 år

Man kan alltid experimentera sig fram ju? :>
Roligare än att hålla sig till receptet hela tiden.

Måste prova att göra den här osten också.
Enda problemet är att jag inte kan hitta agar i hälsobutikerna.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:56
natsukashi Kille, 60 år

Ah, du bor också på fel sida av Sverige, har du saltvattensjöar där du bor? För i vegantråden så berättar jag om en polare till mig som berättare om alger man kan plocka själv som ska funka nästan lika bra!

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 17:06
QWERDF 33 år

Finns en sjö här, men jag vill inte ens gå i närheten av den. Väldigt skitigt..

Tror jag läste om det. Var det den här?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 17:07
natsukashi Kille, 60 år

Det stämmer! :D
Har inte goodstore Agar Agar då?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 17:09
QWERDF 33 år

Inte kollat där. Får försöka hitta dit under veckan.
Tack för tipset! :D

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 17:10
natsukashi Kille, 60 år

Vassegå! 8)

blueberrycrunch 32 år

1 647 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 17:21
theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 19:23
theblackicicle Tjej, 36 år

Citat från KratzPMA


Avokado<3

Havrechokladmjölk, är det gott? Köpte en idag så hoppas det var värt det.


tkr de tre första glasen är helt underbara! smakar precis som pucko. men sista decilitrarna häller jag ut, smakar typ bara havre >:

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 19:59
QWERDF 33 år

Därför skakar man ordentligt.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 20:07
theblackicicle Tjej, 36 år

Nä då blir det för mycket havresmak rättigenom.. Godast blir det om man låter bli att skaka och dricker det översta (:


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet